[xp] Bootpartitie driveletter gewijzigd... XP boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
In een vlaag van verstandsverbijstering 8)7 heb ik op een laptop met Partition Magic 8.0 de bootpartitie van C naar F gewijzigd. Vervolgens moest de pc opnieuw opstarten om deze operatie onder Dos te voltooien, dit ging wel, maar daarna boot XP niet meer. Althans, ik krijg het opstartscherm, waarna normaal je inlogscherm moet verschijnen... Dit gebeurd niet meer.
Logisch natuurlijk, want xp vindt geen bestanden meer... :|
Wie weet met welk tooltje ik de schijf kan benaderen en waar moet ik wat veranderen om deze misstap weer ongedaan te maken?
partition magic is wel onder dos te draaien maar alleen met de windows versie kun je driveletters wijzigen...

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Safe mode geprobeert? Kijken of je dan de drive letter terug kan veranderen?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

op de XP cd, als je start kun je op een gegeven moment kiezen voor systeemherstel oid (niet automatisch systeemherstel kiezen).

ik doe dit even uit mijn kale hoofd, dus het is een benadering van de werkelijkheid.

vervolgens krijg je een commandline, met HELP krijg je een listing van de tools, er zijn er een paar relevant, bootcfg /repair , goed, kijk even en de namen spreken voor zich.

succes

• Shutdown98
Helaas, veilige modus helpt niet.
De cd en hersteloptie ben ik mee bezig geweest. Vreemde is dat ik wel gewoon in de c:\windows dir kom...
bootcfg /rebuild en bootfix helpen niet. evenals mbrfix.
Ik vermoed dat Part magic ergens in de windows register of boot ini al veranderingen heeft gezet. |:(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een rare of offtopic vraag: waarom wil je van c: f: maken :?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Shutdown98
spone schreef op 10 september 2004 @ 00:02:
Misschien een rare of offtopic vraag: waarom wil je van c: f: maken :?
Ik zei al vlaag van verstandsverbijstering...
Het begon met de aanschaf van een 200Gb nieuwe Hdd voor mijn systeem (voelde me down en dacht dat houdt me wel ff bezig)
Met Part. Magic mijn originele bootdisk gekopieerd naar de nieuwe... wil die niet booten.
Vervolgens komt murphys Law 8)7 in actie en het einde van het liedje is dat de 2 schijven die in mijn systeem zaten niet meer willen booten en de nieuwe ook niet. ik moet nu een volledige nieuwe install doen. Tot overmaat van ramp heb ik de net opnieuw geinstalleerde laptop (een uur of 5 werk) gebruikt om te proberen (via een usb to ide converter) de boot partitie van een van mijn schijven naar c:\ te converteren, maar ja daarvoor moet de laptop boot partitir natuurlijk geen c:\ zijn ...
Uiteindelijk heb ik wel gekregen wat ik wou... Een hoop werk dat me wel ff bezig heeft gehouden :+ .
Nu zou ik de schade wel verder willen beperken en de laptop weer bootend te krijgen _/-\o_

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zeg ik nu iets stoms of zou het niet gewoon weer werken als je de schijfletter van f weer in c verandert?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Shutdown98
spone schreef op 10 september 2004 @ 23:49:
zeg ik nu iets stoms of zou het niet gewoon weer werken als je de schijfletter van f weer in c verandert?
Klopt!
maar hoe? Boot.ini was goed...
Inmiddels ben ik er uit!
heb de ulimate boot cd voor windows gemaakt (zie google) en daarmee kan je booten en een eerdere status van je register herstellen. Zeer handig en werkte voor mij! :)
Pagina: 1