Beste tweaker,
Ik ben net lid geworden en ik wil de oprichters van deze site complimenteren.
Binnen enkele weken stap ik over op Tweakdsl en voor ik Tweakdsl ga aansluiten op mijn computer wil ik deze opnieuw gaan installeren om gewoon met een schone lei te gaan starten zonder hinderlijke ingeslopen foutjes.
Mijn computer bestaat uit:
Moederbord Asus P4C 800 E de luxe
Diskette station
DVD lezer
CD Brander
CD/DVD brander
Harddisk IDE 1 Windows
Harddisk IDE 2 Data
Harddisk IDE 3 Video
Ik wil dus werken met meerdere harddisks maar niet gebruiken van enige RAID instellingen. Het moet mogelijk zijn, maar in de gebruiksaanwijzing staat er niks over. Momenteel heb ik een PCI IDE kaart, maar dit slot heb ik nodig.
Ik heb een aantal vragen hoe ik het e.e.a moet opzetten om meerdere harddiks te hebben op mijn moederbord zonder in een RAID configuratie te werken.
1) wat zijn de bios settings van het moederbord
2) moet ik een driver installeren die op de cd staan (welke?)
3) wanneer moet ik een driver installeren (bv F6 tijdens windows installatie)
4) waar moet ik een driver installeren
5) moeten alle harddisks zijn aangesloten
Het kan zijn dat ik vergeten ben een vraag te stellen, maar het komt er in feite op neer hoe krijg ik meerdere IDE en/of SATA harddisks op mijn moederbord zonder in een RAID configuratie te werken.
Bedankt voor de oplosssing
Hans
Ik ben net lid geworden en ik wil de oprichters van deze site complimenteren.
Binnen enkele weken stap ik over op Tweakdsl en voor ik Tweakdsl ga aansluiten op mijn computer wil ik deze opnieuw gaan installeren om gewoon met een schone lei te gaan starten zonder hinderlijke ingeslopen foutjes.
Mijn computer bestaat uit:
Moederbord Asus P4C 800 E de luxe
Diskette station
DVD lezer
CD Brander
CD/DVD brander
Harddisk IDE 1 Windows
Harddisk IDE 2 Data
Harddisk IDE 3 Video
Ik wil dus werken met meerdere harddisks maar niet gebruiken van enige RAID instellingen. Het moet mogelijk zijn, maar in de gebruiksaanwijzing staat er niks over. Momenteel heb ik een PCI IDE kaart, maar dit slot heb ik nodig.
Ik heb een aantal vragen hoe ik het e.e.a moet opzetten om meerdere harddiks te hebben op mijn moederbord zonder in een RAID configuratie te werken.
1) wat zijn de bios settings van het moederbord
2) moet ik een driver installeren die op de cd staan (welke?)
3) wanneer moet ik een driver installeren (bv F6 tijdens windows installatie)
4) waar moet ik een driver installeren
5) moeten alle harddisks zijn aangesloten
Het kan zijn dat ik vergeten ben een vraag te stellen, maar het komt er in feite op neer hoe krijg ik meerdere IDE en/of SATA harddisks op mijn moederbord zonder in een RAID configuratie te werken.
Bedankt voor de oplosssing
Hans