[Win2ksrv] Problemen bestandsoverdracht

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Ik heb onlangs m'n win2k server volledig (C althans) geformatteerd en herinstalleerd. DNS server geconfigureerd, active directory en DHCP server. Dan shares en users aangemaakt + juiste rechten toegewezen.

Nu is me sinds kort opgevallen dat vaak willekeurig de connectie precies wel verbroken worden. Als een client files aan het kopieren is, krijg ik soms de melding dat de netwerknaam niet langer meer beschikbaar is (windows foutmelding).
Dit is dus bij het kopieren van een share naar een client.

Met mp3's afspelen vanop eens share geen probleem. Het probleem doet zich voor op meerdere clients, en op onwillekeurige momenten.

De router is er één van us robotics (dhcp staat daar uit). Op de clients draait win xp pro, met zone alarm pro 5 als firewall (betwijfel of die er voor iets tussenzit). In de server zit een 3com 3c905, standaard 8 poorts unex switch, in pc's realtek en on board via nic.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tom_G op 09-09-2004 22:23 ]

• Tom_G
Niemand een idee?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55
Bekijk je eventlog eens? Staan daar fouten/entry's in? Een ftp-verbinding opzetten en vervolgens bestanden overhalen gaat wel goed?

-

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hoe staan die nics ingesteld? En als het kopieren wel doorgaat, is het dan wel op 'normale snelheid' ?

• Tom_G
Nic's staan op standaard waarde (dus detecteren van 10 of 100 mbit lan). Zo is het al altijd geweest.

Snelheid ligt gemiddeld rond de 5,5 MB/s (zo is het meestal wel via shares).

Nu ben ik even in de evenlog gaan kijken, en bij system staat er vaak deze error:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Disk
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 11
Datum: 6/09/2004
Tijd: 16:38:22
Gebruiker: n.v.t.
Computer: 2000SERVER
Beschrijving:
The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\DR0.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 04 00 22 00 01 00 72 00 .."...r.
0008: 00 00 00 00 0b 00 04 c0 .......À
0010: 01 01 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 de 30 7c 02 00 00 00 .Þ0|....
0028: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0030: 00 00 00 00 2a 00 00 00 ....*...
0038: 02 8f 00 00 03 08 04 00 .......
0040: 2a 00 01 3e 18 6f 00 00 *..>.o..
0048: 80 00 €.
Als ik het me goed herriner, had ik dat soms ook paar keer voor de format, maar toen nooit problemen gehad met verbindingen die wegvielen tijdens kopieren over lan.

Ik snap het niet zo, met de hd's zelf ofzo is er niks aan de hand.

• Tom_G
Nu nog even getest via ftp, gaat over het algemeen sneller dan via windows sharing. Ik gebruik Bullet Proof ftp server op de server en Cute ftp pro 6 op de client.

Nog geen problemen gehad met connectie die wegvalt (alhouwel, connecteerd hij dan niet terug automatisch met de ftp server?).

• Tom_G
Ik heb nog even andere errors bekeken, deze krijg ik ook soms. Heeft er niet direct iets mee te maken...
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: w32time
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 64
Datum: 10/09/2004
Tijd: 14:48:04
Gebruiker: n.v.t.
Computer: 2000SERVER
Beschrijving:
Because of repeated network problems, the time service has not been able to find a domain controller to synchronize with for a long time. To reduce network traffic, the time service will wait 960 minutes before trying again. No synchronization will take place during this interval, even if network connectivity is restored. Accumulated time errors may cause certain network operations to fail. To tell the time service that network connectivity has been restored and that it should resynchronize, execute "w32tm /s" from the command line.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: e5 03 00 00 å...
Repeated network problems? Wat moet ik daar nu onder verstaan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zet SMB signing eens uit

dit is namelijk een bekend probleem bij gebruik van een 2000 DC en windows XP clients (sp1, sp2 heeft dit niet meer)

A wise man's life is based around fuck you

• Tom_G
Hoe zet ik dit uit? Btw, op de clients staat er SP1 geïnstalleerd.

• Zwelgje
Tom_G schreef op 10 september 2004 @ 19:24:
Hoe zet ik dit uit? Btw, op de clients staat er SP1 geïnstalleerd.
ja kom op zeg, je mag ook de search gebruiken en als die niet werkt ga je naar support.microsoft.com en zoek je in de knowledgebase

• Tom_G
Ok, ik heb ondertussen wat info gevonden over die smb signing.

Volgens deze site: http://windows.stanford.edu/docs/SMBSign.html

Staat er dat hij als standaard al disabled staat. Klopt? Dus ook als ik die key niet toevoeg? Wel vreemd eingelijk, vroeger heb ik daar ook nooit iets moeten aan veranderen.

Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt (al heb ik er het raden naar). Iemand een idee?

Verwijderd

Ja, rotte harde schijf.

Dat zegt die eventlog error (1ste) immers.

Zeker als je em vaak ziet.

2de error, w32time, kun je negeren, kans dat die je probelemen veroorzaakt is verwaarloosbaar.

• Zwelgje
Tom_G schreef op 11 september 2004 @ 12:25:
Ok, ik heb ondertussen wat info gevonden over die smb signing.

Volgens deze site: http://windows.stanford.edu/docs/SMBSign.html

Staat er dat hij als standaard al disabled staat. Klopt? Dus ook als ik die key niet toevoeg? Wel vreemd eingelijk, vroeger heb ik daar ook nooit iets moeten aan veranderen.

Ik denk dat de oorzaak ergens anders ligt (al heb ik er het raden naar). Iemand een idee?
op een DomainController staat smb signing standaard aan

middels een gpo op je DomainControllers OU kan je dit uitzetten (maak wel een nieuwe aan, je wilt immers niet je default policy om zeep helpen :P )

Verwijderd

Het lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat verkeerde SMB instellingen ervoor zorgen dat je connectie mid sessie dropped :z

Dat zal sneller resulteren in een access denied oid.

• Tom_G
zwelgje schreef op 11 september 2004 @ 12:32:
[...]

op een DomainController staat smb signing standaard aan

middels een gpo op je DomainControllers OU kan je dit uitzetten (maak wel een nieuwe aan, je wilt immers niet je default policy om zeep helpen :P )
Via group policy vond ik niet onmiddelijk hoe je het kon uitzetten.

Ik ben dan maar even in het register gaan rondkijken. De 2 reg value's waren al aanwezig (EnableSecuritySignature en RequireSecuritySignature). De eerste stond inderdaad al op 1, de 2de op 0. Nu staan ze beide op 0. Ga even kijken wat hij nu doet.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:35:
Het lijkt mij wat onwaarschijnlijk dat verkeerde SMB instellingen ervoor zorgen dat je connectie mid sessie dropped :z

Dat zal sneller resulteren in een access denied oid.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;814112

bekend probleem, zoals ik al eerder heb aangeven, dit probleem had ik toendertijd regelmatig bij klanten die klaagden over langzame verbindingen en gedisconnecte sessies tijdens kopieeractie's

het bleek dat packets die gesigned werden met smb signging corrupt raakten en dat daardoor de verbinding dropte..

• Zwelgje
Tom_G schreef op 11 september 2004 @ 12:49:
[...]

Via group policy vond ik niet onmiddelijk hoe je het kon uitzetten.

Ik ben dan maar even in het register gaan rondkijken. De 2 reg value's waren al aanwezig (EnableSecuritySignature en RequireSecuritySignature). De eerste stond inderdaad al op 1, de 2de op 0. Nu staan ze beide op 0. Ga even kijken wat hij nu doet.
moet via een GPO, als je een regkey gebruikt gaat jouw GPO dat ding vanzelf weer overrulen :z

• Tom_G
Ik weet dat ik met het probleem soms al snel een onderbreking had, soms ook maar na enkele minuten. Ik slaagde er in alle geval niet om om 20 gb aan bestanden in één keer te kopieren zonder die foutmelding.

Nu ben ik terug bezig, voorlopig gaat het goed.

Op de server zelf staat qua updates enkel SP3 (zat geslipstreamed op cd) en IE6. Vroeger merkte ik vaak dat al die updates installeren de server nogal vertraagde.
Raden jullie aan om al die belangrijke updates te installeren?

Ondertussen ga ik even kijken om die smb signging uit te schakelen via group policy.

Verwijderd

zwelgje schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
[...]

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;814112

bekend probleem, zoals ik al eerder heb aangeven, dit probleem had ik toendertijd regelmatig bij klanten die klaagden over langzame verbindingen en gedisconnecte sessies tijdens kopieeractie's

het bleek dat packets die gesigned werden met smb signging corrupt raakten en dat daardoor de verbinding dropte..
Ik heb het artikeltje even doorgekeken, en idd, het snijd wel hout.

MS z'n fix, concreet zorgen dat je up2spec bent met patches, en als dat faalt, handen in het haar acties zoals je viruschecker maar uit zetten.

Ga ik er ook nog ff vanuit de de TS de gang naar windows update wel kan vinden.

Misschien ;)

Iig, die controller error betekent of een rotte hd/ geheugen/mobo, niet iets wat je voor de rest moet negeren. Want dat kan ook dit soort fouten opleveren.

Verwijderd

Tom_G schreef op 11 september 2004 @ 13:04:

Raden jullie aan om al die belangrijke updates te installeren?
Nee, want die updates zijn er alleen maar voor de lol, soort bezigheids therapie, helemaal niet nodig :D

• Tom_G
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 13:07:
[...]

Nee, want die updates zijn er alleen maar voor de lol, soort bezigheids therapie, helemaal niet nodig :D
Ik heb nogal wat slechte ervaringen met die updates, daarmee. Vandaar patch ik liever wat echt nodig is, en niet zomaar alle updates binnen halen. SP4 ga ik wel even installeren via windows update.

• Tom_G
Uit een ander GoT topic deze info gehaald:
bij domain controller security policy als ook bij domain security policy:

digitally sign client communication (always)
digitally sign client communication (when possible)
digitally sign server communication (always)
digitally sign server communication (when possible)

alle vier disabled
Dat heb ik dus bij deze uitgevoerd, right? Ga straks nu nog even testen.

• Zwelgje
Tom_G schreef op 11 september 2004 @ 13:50:
Uit een ander GoT topic deze info gehaald:

[...]

Dat heb ik dus bij deze uitgevoerd, right? Ga straks nu nog even testen.
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce

dat moet je even inkloppen vanaf de commandline, dan haalt ie gelijk die policy changes op

anders moet je even wachten :)

• Tom_G
Ik heb hem ondertussen al gereboot, helpt waarschijnlijk ook.

De filetranser is ondertussen al een tijdje bezig, zonder onderbreking. Ben benieuwd. :)

• Zwelgje
Tom_G schreef op 11 september 2004 @ 14:46:
Ik heb hem ondertussen al gereboot, helpt waarschijnlijk ook.

De filetranser is ondertussen al een tijdje bezig, zonder onderbreking. Ben benieuwd. :)
dan zet ik de champagne vast koel en maak ik me klaar voor de bedankjes :P

• Tom_G
zwelgje schreef op 11 september 2004 @ 14:49:
[...]

dan zet ik de champagne vast koel en maak ik me klaar voor de bedankjes :P
Al een 13-tal gb gekopierd zonder onderbreking. Hartelijk bedankt! :+

ps: jammer dat Nederland zo ver is van hieruit (België) ;(
Pagina: 1