[Sat + DVB] Philips dsx7071 gebruiken als ci-module

Pagina: 1
Acties:

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
Ik heb thuis op dit moment een schotel met een philips dsx7071 decoder met een gewoon legaal abonnement. Nu wil ik graag mijn satelliet op een dvb kaartje in mijn pc aansluiten. Ik heb reeds al wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat er op de decoder ook een lnb-uitgang zit, dus ik zou tussen de pc en decoder gewoon een lnb kabeltje kunnen leggen. Tot zover geen problemen dacht ik. (Ik heb nog geen dvb-kaart voor de duidelijkheid.)

Zoals al verteld heb ik gewoon een abonnement en ik zou dus graag niet alleen FTA zenders ontvangen op mijn pc maar ook de zenders waar ik nu voor betaal. Ik heb al gezien dat ik dan een ci-module moet aanschaffen, maar mijn vraag is nu: zou ik niet gewoon mijn huidige decoder kunnen gebruiken?

Edit: Eehm, zie nu pas dat ik niet echt informele title heb... (oftewel titel vergeten |:( , zou een mod deze kunnen veranderen in: "[Sat + DVB] Philips dsx7071 gebruiken als ci-module"?)

[ Voor 13% gewijzigd door Quadro! op 09-09-2004 22:28 ]

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij moet het gewoon zo ook werken en zo niet kan je altijd nog je kabel uit aansluiting gebruiken, het grote nadeel daarvan is natuurlijk wel dat je alleen de zender kan zien die je op dat moment op je decoder hebt staan.

check mijn webshop!

Verwijderd

Nee, dat is dus NIET mogelijk. De LNB doorlus die erop zit geeft dus alleen maar het (gecodeerde) signaal door van de schotel en niet het (ongecodeerde) tv-signaal. Het is trouwens ook zo dat wanneer de Philips aanstaat er GEEN signaal wordt doorgelust. Je kunt dus OF de Philips gebruiken OF je tv-kaart.

Je zult dus of via een converter het ongecodeerde TV-signaal naar je computer moeten voeren (en dus kijken naar de zender die de Philips doorgeeft) of op je schotel een LNB met 2 uitgangen plaatsen waarmee je 2 decoders onafhankelijk kunt aansturen. Voor je TV kaart heb je dan nog wel EN een CI-module nodig, een CAM (PCMCIA kaart) en een officiele canal+ kaart (of natuurlijk een MR of iets dergelijks met een funkaartje).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:10:
Nee, dat is dus NIET mogelijk. De LNB doorlus die erop zit geeft dus alleen maar het (gecodeerde) signaal door van de schotel en niet het (ongecodeerde) tv-signaal. Het is trouwens ook zo dat wanneer de Philips aanstaat er GEEN signaal wordt doorgelust. Je kunt dus OF de Philips gebruiken OF je tv-kaart.
Mogelijk dat die Philips helemaal geen signaal doorgeeft op de LNB-out wanneer die aan staat, maar de meeste receivers geven dan nog wel de kanalen door van dezelfde satelliet/ polarisatie/ band als het kanaal die je op dat moment aan hebt staan.