Toon posts:

Meerdere internetconnecties met ASDL/USB modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een laptop gekocht, en hiermee wil ik ook bij mijn ouders op internet kunnen. Mijn ouders hebben een Zonnet Family ASDL abonnement met USB-modem, en gewoon 1 PC. Hoe zou ik nu mijn laptop op dezelfde verbinding aan kunnen sluiten? Tussen de splitter en het USB-modem met een Swich op tussen het USB-modem en de PC met een USB hub?

Alvast bedankt voor enig antwoord,

ondergetekende

PS Ik weet eigenlijk helemaal niets van netwerken oid af, dus hou het alsjeblieft simpel ;)

Verwijderd

Je kunt een ADSL Modem/Router kopen! Daar kun je meerdere PC's op aansluiten! een andere optie is, een cross-link kabel kopen, en die verbinden tussen beide pc's, en de internetverbinding bij je ouders delen!

Wat de het beste is, koop een ADSL Modem/Router (minder dan 100euro), en koop 2 normale Straight UTP kabels, verbind het snoer wat nu nog in de USB modem zit, in de Router, en sluit ook beide kabels aan van de pc's, zo kun je beide internetten.

Bij die andere optie is het noodzakelijk dat de pc van je ouders aan moet blijven staan! En ingebeld zijn. Bij optie 2 is dat niet nodig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 10:22 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23
Kijk hier eens:
Hoe deel ik Internet ?

Er is een mooie FAQ voor :)

Op google/got zoeken op internet delen wil ook wel helpen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door SysRq op 10-09-2004 10:25 ]

-

Verwijderd

Zie SysRq. Dit is de basis netwerken en daarover is superveel te vinden met de search, Google etc. :)

Dit topic is gesloten.