Tegelijk domain en group op 1 laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De situatie is als volgt: een laptop wordt zowel op school gebruikt (met een domain via een WLAN) en thuis via een netwerkkabel.

Nu kan ik thuis via de kabel gewoon op internet (WAN) komen, maar niet op de LAN. Als ik instel dat hij voor een groep moet kiezen, dan wordt de optie voor een domain uitgezet. "Nou, dan kun je toch gewoon per werkplek dat even veranderen?" zal iemand zeggen.

Nee dus. De laptop is geconfigureerd door een systeembeheerder die het wachtwoord van de administrator niet wil weggeven, er zijn allemaal beveiligingen ingesteld en alles is NTFS. (ik ben er nog mee bezig om op deze manier het wachtwoord te verwijderen, maar daar gaat dit topic niet over. Tips natuurlijk welkom.) Terwijl de laptop prive-eigendom is, gekocht via school! Als ik nu de domain weghaal, dan start hij niet meer op (could not log on @ domain; dan moet je dat via veilige modus en administrator weer terug zetten) en moet de laptop terug naar de systeembeheerder.

Wat ik nu zoek, is een prog waarmee je automatisch kunt switchen tussen verschillende netwerkinstellingen. Freeware natuurlijk. Of heeft iemand tips cq een oplossing hiervoor?

==
hoi

Verwijderd

Kun je niet met de systeembeheerder overleggen dat hij even 2 accountjes voor je maakt, 1 van het werk met domain en 1 voor thuis met een werkgroep?
Lijkt mij het handigste.....

Verwijderd

als het jouw laptop is dan gaat hij toch zeker wel het local administrator wachtwoord aan je geven.

je domein account is administrator op jouw laptop ? zo ja dan kan je zelf het wachtwoord van de local administrator veranderen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
netswitcher, www.netswitcher.com

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tnx, ik zal er naar kijken.

Voor de andere reacties: ik ga gewoon dat wachtwoord eruit halen, die laptop is niet van die systeembeheerder (hij is gekocht, dus ...) dus hij heeft het wachtwoord ook niet nodig. En nee, het wachtwoord houdt hij voor zichzelf, dat wil hij niet geven :(

Het aanmaken van 2 accounts is mss wel een idee. Zo simpel, en zelf niet aan gedacht. Tenminste, als het dan mogelijk is om verschillende instellingen in te stellen. Vast wel.

==
hoi