[Promise UMDA100 kaartje] Slechte performance bij DVD brande

Pagina: 1
Acties:

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb dus al jaren lang een oud Promise (UDMA 100) kaartje met 2 extra IDE poorten. Op mijn moederbord heb ik twee harde schijven aangesloten, een 40 GB boot-schijf en een 200 GB backup-schijf. Die laatste kan niet op de Promise, tenzij ik genoegen neem met "slechts" 128 GB. Op de Promise heb ik een DVD-speler en mijn nieuwe DVD-brander aangesloten, een NEC2510. Het probleem is dat de Promise zelfs DVD branden op 4 speed niet trekt! De buffer loopt binnen no-time leeg en dat komt ook niet meer goed. Hierdoor duurt een DVD branden erg lang.

Uiteraard kan ik meerdere devices aan 1 kabel hangen, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen. Een upgrade van mijn moederbord (ASUS P4PE) was ik ook niet van plan.

Mijn vraag: Is dit een beperking van de PCI bus of is mijn Promise kaartje te langzaam? Zou het zin hebben een nieuwe IDE kaart te kopen en wat adviseren jullie me dan?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Het is waarschijnlijk een beperking van je Promise kaartje. Veel van die dingen ondersteunen slecht ATAPI apparaten. Als je eens de bios van de promise flash dat hij wel de 200 gig kan lezen, dan ben je ook klaar dacht ik zo. Met een UDMA 100 kaartje moet het toch wel mogelijk zijn dacht ik zo.

Oh ja, het heeft geen zin een nieuwe te kopen, die kan heel goed hetzelfde probleem hebben. Wel heb je als je een nieuw koopt ondersteuning voor schijven groten dan 128 GB!

[ Voor 23% gewijzigd door RawPeanut op 09-09-2004 21:45 ]

Canon Digital Ixus V3