Toon posts:

Octek Rhino MVP4-BKE geeikel

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD K-6 400 (@400), die met z`n voetjes steenvast in een Octek Rhino MVP4-BKE moederbord geprikt, loopt na het booten vast zodra ik een beetje applicatie start. Problemen zijn ontstaan nadat ik een 128 mb pc100 reep van Siemens erin heb gestoken. Overige hardware is: Sitecom fast ethernet netwerkkaart, Voodoo3 2000 PCI, SB 128. Nieuwste bios is geinstaleerd, 128 reep is oke, Cas geprobeert op zowel 2 als 3, geheugenbank is oke, Vcore is 2,0V.

Ik weet het niet meer. Iemand nog suggesties:):)

Verwijderd

Zal wel iets met irq confilcten kunnen zijn.

schud je kaarten en zet opnieuw in.
:)
(lees: probeer je PCI kaarten eens in een ander PCI slot)

Mischien gaar geheugen, slechte koeling.

Als je er echt niet uitkomt dan haal je allse uit je PC op videokaart,mem en hd na en reinstall winDOS.
Dan een voor een alles aansluiten en testen.

Dan kom je er vanzelf achter waneer het fout gaat.

Verwijderd

HUH ?
Je Vcore is te laag denk ik. Volgens mijn info moet die processor op 2,2.....
..kweeniehoor... zet em op 2,2 en probeer of'ie beter loopt.

En op ASUS K6 borden hebben ze de I/O op 3,5 staan, kan je ook naar kijken (zorgt er voor dat het geheugen sterker wordt aangestuurd)
Suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
meer CoreV heb ik ook al aan gedacht maar volgens de specs van de proc moet het 2,0 zijn. Dit lijkt op het eerste gezicht wel te werken... hmmm, zou me heel erg verbazen. Sys was in eerste instantie overgeklokt van 400 naar 450 mhz. Liep perfect totdat ik i.p.v. een 64mbpc133 een 128mbpc100 is het bord ramde. toen was het einde oefening. Daaide op 450 mhz met CoreV op 2,2.... Raar maar waar.....