Ik was gister bij een vriendin die had geprobeerd een netwerk te maken om haar internet te delen. Het internet deed het wel maar alleen op de computer die als eerste op het internet ging. Het ethernet modem was goed in de router geplugd. Het netwerk deed het verder wel, de computers kregen allebei automatisch een ip nummer, 192.168.2.100 en 192.168.2.101 en elkaar pingen, de router pingen en zelfs de DNS server pingen ging goed, maar verder dan dat kwam de computer die als tweede op het netwerk kwam dus niet. De router was een Edimax BR-6104, deze wilde ik configureren maar tot mijn verbazing kon ik in de instellingen alleen kiezen "Cable" of "PPPOE" (en nog wat andere opties maar die werkten met vaste IP nummers) terwijl het volgens mij PPPOA moet zijn voor het netwerk van KPN. Ik heb de router dus verder ongewijzigd gelaten, die was ook nog niet gewijzigd door die vriendin. Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken naar een oplossing? Het lijkt erop dat het probleem ergens in de router zit maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. alvast bedankt voor elke bijdrage.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp, heb je een probleem, met 1 van de computers! De één kan wel op internet de ander niet!
Je hebt kunnen pingen dus -> Kabels zijn correct!
De ene computer kan wel en de ander niet -> Router correct!
Het ligt aan de 2e PC!
Wat je kunt proberen, zijn de instellingen van IE veranderen, open internet IE, kies Extra -> Internet Opties -> Verbindingen
De optie "Alleen verbinding kiezen als er geen netwerk verb. is", Of "Nooit verbinding kiezen".
En kijk of de LAN instellingen juist zijn!
Ik kan me niet voor stellen dat het aan de router ligt! Want de andere pc heeft wel Inet connectie!
Je hebt kunnen pingen dus -> Kabels zijn correct!
De ene computer kan wel en de ander niet -> Router correct!
Het ligt aan de 2e PC!
Wat je kunt proberen, zijn de instellingen van IE veranderen, open internet IE, kies Extra -> Internet Opties -> Verbindingen
De optie "Alleen verbinding kiezen als er geen netwerk verb. is", Of "Nooit verbinding kiezen".
En kijk of de LAN instellingen juist zijn!
Ik kan me niet voor stellen dat het aan de router ligt! Want de andere pc heeft wel Inet connectie!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 10:17 ]
nee dat is niet het probleem, het rare is dat de pc's allebei internet op kunnen, maar niet tegelijk. Als er maar 1 computer aanstaat is er geen probleem. Maar op het moment dat een tweede computer aan het netwerk wordt toegevoegd kan deze niet internetten. dan moet de eerste dus uitgezet worden (of de netwerkverbinding moet worden verbroken) en dan pas kan de tweede computer op internet. Niet echt een handige manier om je internet te delen dus... Maar het volgens mij moet toch aan de router liggen aangezien beide pc's kunnen internetten (maar niet tegelijkertijd) en elkaar kunnen pingen.