Toon posts:

Software om DHCP te testen

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een programma bestaat waarmee je een DHCP request kunt sturen en dan ook kunt zien of er een adres wordt uitgegeven? Dat zou goed van pas komen bij het testen van een DHCP-server ergens op een remote lokatie in België.

Verwijderd

Je OS plus een sniffer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij ik via RDP op een pc elders kan inloggen en op die pc de DHCP-server test. Die pc staat nu statisch ingesteld, dus als ik die instel op automatisch verkrijgen moet ik morgenochtend vroeg op om naar België te rijden :). Als er een tooltje bestaat waarmee ik kan kijken of de DHCP-server adressen uitdeeld, kan ik eerst zorgen dat het werkt en daarna de clients dynamisch instellen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Je veranderd hem in DHCP en als alternate configuration doe je je vaste IP (Ik ga even uit van Windows XP aangezien jij het over RDP hebt.)
Als je DHCP niet werkt valt ie terug naar het vaste IP adres. Bij mij werkt dit, op het werk met laptop DHCP thuis vast IP adres

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op 09 september 2004 @ 21:38:
Je veranderd hem in DHCP en als alternate configuration doe je je vaste IP (Ik ga even uit van Windows XP aangezien jij het over RDP hebt.)
Als je DHCP niet werkt valt ie terug naar het vaste IP adres. Bij mij werkt dit, op het werk met laptop DHCP thuis vast IP adres
Daar heb ik aan zitten denken, maar is dat niet een feature van SP2? Die installeren we pas als we het op het hoofdkantoor getest hebben. Ze gebruiken nogal exotische applicaties :/.

Verwijderd

http://www.sustworks.com/...lp/html/DHCPTestHelp.html

was de eerste hit via google op 'dhcp test' :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Mac :/.

Naar zoiets ben ik wel opzoek.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:48:
[...]

Daar heb ik aan zitten denken, maar is dat niet een feature van SP2? Die installeren we pas als we het op het hoofdkantoor getest hebben. Ze gebruiken nogal exotische applicaties :/.
Nee hoor. :) Vraag de eigenschappen op van je netwerkverbinding, en vervolgens de eigenschappen van TCP/IP. Op het eerste tabblad stel je dan DHCP in, op het tweede tabblad de alternatieve configuratie met een vast IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 09 september 2004 @ 21:59:
[...]

Nee hoor. :) Vraag de eigenschappen op van je netwerkverbinding, en vervolgens de eigenschappen van TCP/IP. Op het eerste tabblad stel je dan DHCP in, op het tweede tabblad de alternatieve configuratie met een vast IP-adres.
Hoe heb ik al twee jaar zo blind kunnen zijn? :D Ik denk dat ik het maar eens voorzichtig ga proberen. (Ik ben erg voorzichtig als er afstanden van vierhonderd kilometer in het spel zijn :P.)

Hoe dan ook hou ik me aanbevolen voor een tooltje. Lijkt me handig om op mijn laptop mee te slepen.

Verwijderd

Start-> Uitvoeren-> command -> dan "Ipconfig /relaese" druk enter -> Dan"ipconfig /renew"-> En daar staat dan ook bij, als hij door DHCP is toegekend!
Pagina: 1