Toon posts:

ongeldig ip adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

nog nooit heeft mijn telenet verbinding naar behoren gefunctioneerd vaak lukt het wel om op internet te raken maar evenvaak moet ik mijn lan verbindingen een paar maal in en uitschakelen voor ik op het internet raak.
Bij mijn status van de lan verbinding staat er dan ongeldig ip adres(ipv door dhcp server toegekend) als mijn verbinding het niet doet.
Kan iemand me helpen, heb al andere netwerkkaart ingeplugd maar het probleem blijft. Ik had gedacht aan de telenetmodem als oorzaak van mijn problemen.
Alle instellingen heb ik overgenomen zoals telenet ze zet in hun informatie en er draait geen firewall.

Alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou niet weten wat de instellingen van telenet zijn, kan je ze anders niet even posten?

Verwijderd

Topicstarter
ok hier de telenetinstructies(maar hier ligt het niet aan want of ik ze nu wel of niet instel het blijft hetzelfde):

-vink de optie De adressen van deze verbinding registerern in DNS uit
-selecteer het keuzerondje Netbios via tcp/ip uitschakelen

Maar hier ligt het volgens mij niet aan.
Weet er iemand of de modem de dader eventueel kan zijn.
Ook valt soms mijn verbinding uit midden in een internetsessie(en dit gebeurt frequent)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

JustDutch

was ambtenaar :)

Als je verbinding het niet doet, tik dan eens ipconfig in bij de commandpromt (cmd.exe). Krijg je iets van een 169. IP adres, dan zal je computer wel geen goede verbinding met de DCHP server kunnen maken. Probeer ipconfig /renew eens (hoef je je netwerkverbinding niet steeds te verbreken).

Verder zie ik dat je nieuw bent. Welkom!
ik neem aan dat je de meeste FAQ's al gelezen hebt. Misschien zul je merken dat je draadje verplaatst wordt, want misschien hoort die in een ander deel te staan.

[ Voor 27% gewijzigd door JustDutch op 09-09-2004 21:36 ]

Forza Mucca

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik bij ipconfig/renew(want mijn verbinding doet het eens)

verbindingsspec DNS achtervoegsel: telenet.be
ip-adres : 81.165.70.*(waag het niet mij te hacken)
subnetmasker : 255.255.240.0
standaardgateway : 81.165.64.1

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 09:50

Nanax

Ik ben sjaak niet

anders vervang je op zijn minst een van de cijfers door 1 steretje, dat lijkt me geen probleem

/edit
ben ik nou zo wazig? :P nou ja je vat het al wel dankzij de behulpzame mede tweakerts

[ Voor 35% gewijzigd door Nanax op 09-09-2004 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je juist nanax?

greetz,

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:42:

greetz,
Dat je de paar laatste cijfers van je IP adres zou veranderen in sterretjes zodat niemand je exacte IP adres weet ;)

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:42:

greetz,
ip-adres : 81.165.70.22* of ip-adres : 81.165.70.*

dat bedoelt hij

Verwijderd

Topicstarter
Sry mijn brein is traag op dit moment maar mijn prob blijft :(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het lijkt me toch echt wel een probleem bij je modem of Telenet. Waarom neem je geen contact op met hen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik ook doen maar ik dacht eerst even de geniale knobbels van tweakers te consulteren:). En ik heb ook al maanden erop gezwoegd mijn geduld raakt ten einde 8)7

Greetz

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:59:
Dat zal ik ook doen maar ik dacht eerst even de geniale knobbels van tweakers te consulteren:). En ik heb ook al maanden erop gezwoegd mijn geduld raakt ten einde 8)7

Greetz
Mja veel moet je eigelijk niet veranderen om Telenet werkende te krijgen, toch zeker niet onder Windows XP en als je computer direct aan de modem hangt helemaal niet.

Gewoon de netwerkkabel erinsteken en in de internetopties de proxyserver instellen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe is je netwerk opgebouwd?

internet -> modem -> pc ?
internet -> modem -> router -> pc2 ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
gewoon modem aan netwerkkaart van de enige pc in dit huis;)

Verwijderd

Topicstarter
Hm volgens de site van telenet is mijn modem wel in orde omdat het lichtje activity knippert zelfs als mijn internet dienst weigert. Ik versta het allemaal niet mee zo goed |:(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:54:
Hm volgens de site van telenet is mijn modem wel in orde omdat het lichtje activity knippert zelfs als mijn internet dienst weigert. Ik versta het allemaal niet mee zo goed |:(
Het lampje activity wilt zeggen dat er gegevens ontvangen/verzonden worden maar het probleem zit er in dat je modem niet altijd het IP adres doorgeeft aan je computer.

Trouwens Telenet zal altijd zeggen dat je modem in orde is. Zelfs toen die van mij (deels) doorgefikt was zij de computer van de Telenet helpdesk dat de modem in orde was omdat hij antwoordde op een ping van hun. Toen heb ik maar gewoon de voeding er afgehaald en ineens krijg ik wel een medewerker aan de lijn :P (dat was nog in de tijd dat er alleen een 0800 nummer was voor problemen met de modem en een heel duur nummer voor de rest)
Pagina: 1