[WIN2K PRO NL] Dual screen

Pagina: 1
Acties:

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:53
Ik had mijn computer al een tijdje met Windows98 gedraaid met 2 monitoren erop (op een ATI Radeon 7000) En dat werkte goed. Maar ik heb vandaag Windows 2000 geïnstalleerd, maar ik krijg nu wel een dual screen maar op de verkeerde manier, want nu is het wel een uitgebreid bureaublad maar op de verkeerde manier. Bijv al wil ik in scherm nr1 Internet Explorer uitvergroten dan gaat ie gelijk helemaal door tot en met scherm 2. En alle melding worden precies in het midden van beiden schermen getoond. Hoe kan ik dit veranderen?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
waarschijnlijk draai je in een vertical spanned mode. Windows 2000 ondersteunt native namelijk geen dualview (onafhankelijk schermen met verschillende res. e.d.). nvidia drivers hebben daarom een optie die ervoor zorg dat er een extra drivertje wordt geladen dit het toch mogelijk maakt ('treat monitor outputs as different output devices' oid). Hoe dit bij ati heet weet ik niet, maar er zal vast een vergelijkbare optie zijn.

• Hari-Bo
Ik heb dus alle ATI zooi geïnstalleerd en daar kan je dus het bureaublad uitbreiden, maar alleen op de bovenstaande manier :?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Hydravision al geprobeert? heb je een extra knopje bij elk venster waarbij je 'm fullscreen op 1 monitor kunt gooien ipv 2..

Pvouput live

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:22

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb hier ook win2k met een ati9700p
als ik een 2e monitor aansluit heb ik gewoon een 2e desktop, dus als ik een vensnter maximaliseer gebeurd dat op de monitor waar ik dat doe.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/dual.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 09-09-2004 21:26 ]

• Hari-Bo
ThaHandy schreef op 09 september 2004 @ 21:22:
ik heb hier ook win2k met een ati9700p
als ik een 2e monitor aansluit heb ik gewoon een 2e desktop, dus als ik een vensnter maximaliseer gebeurd dat op de monitor waar ik dat doe.
Dat vind ik heel vaag, want bij mij werkt het ook gewoon maar alleen zodra ik een venster maximaliseer rekt het venster zich uit in beide schermen.

En wat staat er trouwens voor resolutie bij jouw (als je over het ATI logo gaat rechts onder ) bij mij staat er 2048 x 768, terwijl er in eigenschappen gewoon 1024x768 staat :?

[ Voor 18% gewijzigd door Hari-Bo op 09-09-2004 21:28 ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

1280*960 (pri. mon.)

2e = 1024*768 btw
heb je "weergave" al geprobeerd in geavanceerd?

[edit]
ik heb ff geprobeerd, maar wat jij hebt nl. dat "vertical spanned mode" krijg ik dus weer niet voormekaar :?

[ Voor 54% gewijzigd door ThaHandy op 09-09-2004 21:40 ]

• Hari-Bo
Daar heb ik het aangepast ja (de resolutie kan je er niet aanpassen).
De eerst monitor(linker) heb ik primair staan (het ronde pictogram) en de tweede monitor heb ik doorlopend bureaublad gemaakt (pictogram pijltje naar rechts).

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

probeer de 2e monitor te "activeren" dmv. het standaard config venster (zie pix midden. Eerst de boel uit zetten @ weergave)

edit:

ff [img=600] ofzow gebruiken, dit is "layoutvernuekerij" ;)

en idd installeer die ATI drivers 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door ThaHandy op 09-09-2004 22:07 ]

• Hari-Bo
Zo ziet het er bij mij trouwens uit

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/h_bos/plaatje.gif[/img]

Modbreak:Dit plaatje is geen porum! Een 4.6MB gif is iets te exotisch hoor, sla hem eens wat beter op zodat ie kleiner is. Maak er dan meteen een thumbnail bij en gebruik:

code:
1
[url=fullsize][img]thumb[/img][/url]

zodat je plaatje clickable is :)

[ Voor 60% gewijzigd door G33rt op 09-09-2004 22:55 ]

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 10:47
Volgens mij heb jij helemaal geen ATI drivers geinstalleerd....

Ga eens naar www.ati.com en download de nieuwste Catalyst drivers, installeer het en ga weer naar je windows props... alles zal duidelijk worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gavro op 09-09-2004 22:03 ]

Whoo-ah.

• Hari-Bo
Heel duidelijk ja... ik heb die 45mb gedownload en de nieuwste zooi geïnstalleerd maar nog steeds geen veranderingen, helaas :'(

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 10:47
De versie van 21MB was ook al voldoende geweest, die catalyst control panel heb je nou niet echt nodig :)

Maar anyway, weird.... Als je de Catalyst control panel start (ik neem aan dat je in dit geval ook .NET framework hebt geinstalleerd, anders werkt heel die meuk zoiezo niet) kan je desktop2 ook _niet_ inschakelen ?

Edit:

Nog wat... heb jij wel zeker win2000 PRO, en niet advanced server ofzo? Staat in je display properties onder settings/advanced/troubleshoot je hardware acceleration wel op Full ?

[ Voor 25% gewijzigd door gavro op 09-09-2004 22:59 ]

Whoo-ah.

Pagina: 1