[XP] Freeze bij XP installatie

Pagina: 1
Acties:

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb al een tijdje geleden een pc voor mn ma gebouwd, probleempje...hij slaat iedere keer vast...ik zal ff uitgebreid uitleggen;

Specs:
Mobo; Tyan Tiger 230
Processor; Intel Celeron 366 mhz & Pentium III 667 mhz
Geheugen; merkloos? 256 mb sdram pc 133(mogelijk naar de kl*te) en 64 mb sdram pc 100 ook merkloos...
Voeding; 235 Watt van Fortron / Scurce :?
Videokaart; nVIDIA GeForce 2 MX/MX 400 64 mb
Geluidskaartje; Safeway 5.1 PCI
Netwerkkaartje; 3Com 3c905b 10/100
HDD; 3 gb en 1 gb, merken onbekend
Floppy drive en cd rom drive natuurlijk :)

het probleem; bij booten al, hij ziet maar 1 processor, juist de celeron(de traagste) die in het 2e socket zit, de ander bestaat niet volgens de pc :?

Zodra ik XP probeer te installeren gaat in het begin alles goed maar zodra ik het "mooie" en laatste stuk van de XP installatie bereik gaat het fout, dan is het nog maar 10 mins te gaan ongeveer en dan slaat ie vast, heb de 256 al een keer uit gehaald en toen ging tie wel verder, die heb ik er nu dus uitgelaten, maar het vastslaan blijft voorkomen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? ik zelf dacht aan een brakke voeding ofzo, dat moet ik namelijk nog uitproberen heb nog een liggen van AOpen van dezelfde sterkte.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Als het goed is moeten toch beide snelheden qua processors hetzelfde zijn of kijk ik nou de verkeerde kant op :S

http://www.tyan.com/products/html/tiger230.html

[ Voor 22% gewijzigd door Alternativ op 09-09-2004 20:57 ]

alternativ

• Noob-Saibot
mja, misschien wel, maar dan nog, waarom ziet ie dan wel de proc in socket 2 en niet die in socket 1? lijkt mij het logischte om de eerste de beste te pakken, of ben ik nu zo raar? (laat maar domme vraag, niet op antwoorden :P)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Maar dat gaat ook helemaal niet werken, een Celeron én een P!!! samen op één bord :D

Gooi die Celeron er uit zou ik zeggen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch simpel te controleren neem ik aan. Neem één processor eruit en kijk wat tie dan doet.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Noob-Saibot
mja, die 2 processoren is nog niet het grootste probleem eigenlijk, het gaat me eerder om die vastlopers iedere keer, ook met maar 1 proc blijft ie vastlopen...

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Probeer dan eens alleen de snelste te plaatsen en kijk hoe dat gaat ?

OMG SPUIT11 ofzow :/

[ Voor 15% gewijzigd door Alternativ op 09-09-2004 21:03 . Reden: Arghhh Argh Argh Need to find..... F5 ]

alternativ

• Abbadon
  • Laatst online: 17:20
Noob-Saibot schreef op 09 september 2004 @ 21:02:
mja, die 2 processoren is nog niet het grootste probleem eigenlijk, het gaat me eerder om die vastlopers iedere keer, ook met maar 1 proc blijft ie vastlopen...
Geef dat dan ook even in de topicstart aan ;)

Gooi er eerst zoveel mogelijk hardware uit, alles wat niet noodzakelijk is. En start de doos op met één cpu en één DIMM. Wissel vervolgens de cpu's ook van socket en wissel de DIMM ook eens om. Kijk wat er dan gebeurt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Noob-Saibot
heb net wat chips gevreten dus ff me handen wassen en dan zal ik dat eens gaan doen :) zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten :)

• Noob-Saibot
oke, ik heb de geluidskaart, netwerkkaart, celeron en de 2e HDD eruit gegooid.

Setup will complete in approximately: 39 minutes...dus nog even geduld heren, daarna kan ik jullie de resultaten mededelen :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Vziw hoeven de CPU's niet indentiek te zijn. Een identieke bussnelheid (FSB) natuurlijk wel.

Maar Windows houdt daar echter geen rekening mee. Geen idee of het daardoor fout gaat, maar sneller wordt het er niet echt op. Gooi dat stuk selderij eruit.

Memtest86+ gebruiken om geheugen te testen.

Ennum.. Voor <€200 heb je een vervangende plank+CPU+mem, nog een stuk sneller ook. Ligt aan jullie financiele situatie natuurlijk ;)

• Palomar
  • Niet online
BIOS update had misschien ook wel geholpen. Ik heb ook wel es zoiets gehad met mn MSI k7t turbo. Met een nieuwere grafische kaart (lees: ati radeon 8500) liep setup op een gegeven moment gewoon vast. Even een oud s3 kaartje erin en hij deed het wel. Later met een bios update was dit verholpen. Ik denk dat er bij jou ook iets op die manier conflicteert.

• Noob-Saibot
ik heb de nieuwste bios update al, en dit verhelpt het probleem dus niet...
de pc is gebouwt uit onderdelen van mn ouwe pc, de videokaart zat er al in iig, en die hebben altijd prima samen gewerkt dus dat lijkt me het probleem niet, helaas, ik zou wel willen dat het zo simpel lag :( en nieuwe zooi kopen, denk niet dat mn ma daar zo'n zin in heeft, ze wil alleen maar e-mail checken en internet bankieren op dat ding, en aangezien ik onderhand heel de dag online ben, heeft ze geen kans om op de mijne te glippen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Noob-Saibot op 09-09-2004 21:36 ]

• Noob-Saibot
naar mijn idee gaat de installatie nu wel verder als eerst, maar ik wacht nog even af voor ik zeg dat het gefixt is :)

Update: Windows is geinstalleerd en het ziet er naar uit dat alles goed werkt, ik ga nu langzaam alle hardware terug erop zetten, tot zover, hardstikke bedankt, grote dank aan Abbadon en natuurlijk ook de rest _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Noob-Saibot op 09-09-2004 22:16 ]

Pagina: 1