Toon posts:

Zwarte schermen en reboots met 9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een sapphire atlantis 9800 pro gekocht, maar als ik far cry aan het spelen ben dan wordt mijn beeldscherm zwart of mijn comp. start opnieuw op. Zou dit kunnen komen omdat ie te warm wordt of ligt het aan de voeding. Het gekke is wanneer je 3dmark03 doet mijn beeldscherm nie zwart wordt en wanneer ik 3dmark01 doe ie ut wel doet. En soms gaat ie terug naar windows en zegt ie dat ie geen ontvangst meer krijgt van mijn 9800 pro.

Mijn comp:
Gigabyte-ga8sgxlfs
512 mb ram( ik heb de andere 2 van 256 verwijdert om te kijken of dat hielp)
Sapphire atlantis 9800 pro
Fsp group 300 watt
intel celeron 2660

Niks overgeklockt

Verwijderd

Kijk naar je voeding / drivers / temps en je voltage's ( idle en stressed )
Het je zelf al wat gedaan om te kijken waar het aan ligt? ( naast je mem config veranderen..)
suc6

Verwijderd

en 300 watt is wel een beetje aan de krappe kant

Verwijderd

Met Farcry had ik hetzelfde met mijn 9800 Pro en dit heb ik verholpen door
de nieuwste update van FarCry te downloaden.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Khad dit vorige week met mijn 6800 le, later begon ie ook allemaal strepen te geven in windows zelf. Had zo'n kaart uit een brakke lading. Omgeruild voor een X800 en gaan :P, dus zou ff terug gaan, als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
maar het gekke is dat ie far cry op medium wel goed draait en op high vliegt ie eruit
Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/2082/SShot7_0.th.jpg

Ik heb ook al een andere fan erbij geplaatst maar dat hielp ook nie

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 21:05 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

radeon 9800 pro verbruikt veel stroom, dus waarschijnlijk knapt je voeding erdoor. probeer anders een ander kaartje uit radeon9200 of ergens in die richting en dan kijken wat hij doet. :o Maar misschien nog wel handiger, haal alle overbodige kaarten etc. uit je kast, zodat je wel kunt booten en programma´s kunt uitvoeren. Als hij het dan wel doet ligt het dus hoogswaarschijnlijk aan je voeding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door vingerfrits op 09-09-2004 23:20 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik een radeon 9200. Daar heb ik geen problemen mee gehad. Alleen 2 keer dat ie vanzelf reboot.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:34:
Vroeger had ik een radeon 9200. Daar heb ik geen problemen mee gehad. Alleen 2 keer dat ie vanzelf reboot.
Alleen is die kaart van een heel andere orde (zeker qua stroomverbruik) dan een (oud) top kaart als de 9800 pro.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Ik ben voor de voeding. Op medium kan de kaart het redelijk makelijk aan. En gebruikt hij dus niet zoveel stroom. Op high moet hij alle stroom hebben die hij kan krijgen. Maar hij krijgt dus te weinig. Misschien even in ander mans pc proberen met een zwaardere voeding. Of zo veel mogelijk uit je pc halen als je er overbodige zooi in hebt zitten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Chris P
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06-2025

Chris P

What goes around, comes around

Ik had een probleem wat daar een beetje op lijkt. Daarbij waren de timings tussen mobo en videokaart net niet dicht bij elkaar genoeg. De mobo lag dus aan de ene kant van de spec. en de vidkaart net aan de andere kant. (of vice-versa)
Grote kans dat het idd aan je voeding ligt, maar dit zou het 'heel misschien' ook kunnen zijn.

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik had hetzelfde probleem: reboots in Farcry en zwarte schermen met mijn Hercules AIW 9800SE @ pro :( . Mijn Q-tec 300 watt voeding trok het allemaal niet meer :P kheb er de Zalman ZM400B-APS 400 watt ingezet, en geen problemen meer :)

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Zou het een probleem zijn bij een shuttle? Ik ben van plan om een SN95G5 te kopen met 1gb RAM, HD, DVD-Writer, Athlon64 939 en een Radeon 9800 Pro. De shuttle heeft een ingebouwde voeding van 240 watt.

If you come here... you'll find me... I promise

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Relix schreef op 12 september 2004 @ 15:04:
Zou het een probleem zijn bij een shuttle? Ik ben van plan om een SN95G5 te kopen met 1gb RAM, HD, DVD-Writer, Athlon64 939 en een Radeon 9800 Pro. De shuttle heeft een ingebouwde voeding van 240 watt.
Red de shuttle voeding met gemak... dat is een sterk voedingkje die je daar krijgt :Y)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32
Nee he, ik was ook van plan om binnekort een 9800 pro aan te schaffen, maar nu ik dit zie, denk ik dat hij het niet gaat trekken, kheb namelijk de zelfde voeding, maar wat snellere processor (3ghz p4) ook van fujitsu siemens...nou weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben, bedankt :Y)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

:9~ Kijk ook eens of de fan van de koeling wel draaid........De mijne was na 3 maanden al naar de klo@#$%&&^%%%.
Heb het hele zaakje vervangen voor een Heatpipe van Zallman, en nooit meer een probleem met je koeling.Suc6.Greets the Sigman. 8) 8)

Verwijderd

Haal er zoveel mogelijk uit dat je nog maar 1 hd, 1 cdrom oid en geen pci kaarten etc heb. Dan zou het op zich wel moeten lukken, als dat zo is dan ligt het dus aan de voeding

Verwijderd

Topicstarter
De fan doet ut nog. En ik heb ook geen onnodige dingen in mijn comp. zitten. IK probeer eerst wel ff en andere voeding

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Swandertj schreef op 12 september 2004 @ 15:07:
[...]

Red de shuttle voeding met gemak... dat is een sterk voedingkje die je daar krijgt :Y)
Ok bedankt :) _/-\o_

If you come here... you'll find me... I promise

Verwijderd

Het is een warmte probleem, een 300 watt moet het aankunnen als je niks extra's erin heb zitten ik heb een p4 3000, 1 gb ram, sapphire radeon 9800 pro 1 hdd 200 gb en verder niks extra's. En dat loopt allemaal zonder problemen op 280 watt.
Dus of een kapotte voeding of je kaart word te warm, of is gwoon helemaal kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet ut nu wel goed. Moes mijn agp op 4x zette in plaats van 8x :*)
Pagina: 1