Maxtor sata 160gb 7200rmp wil niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 19:41
Mijn maxtor 160gb 7200rpm sata schijf wil niet formatteren.

Dit is de enige sata schijf in mijn pc. Daarnaast heb ik 2 ide schijven (seagate 40gb en WD 80gb) en een dvd rom speler en een dvd+-rw drive.

De sata schijf is aangesloten op mijn asus p4pe sata Raid controller. De schijf wordt wel herkend in apparaatbeheer. (OS = xp prof trouwens). De schijf wordt niet weergegeven in verkenner.

Heb 2 tools geprobeerd: MAxblast for windows (proggie van maxtor) loopt continu vast. De dos versie van maxblast wil ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dat ga aanpakken?

edit: weet iemand of ik wel uberhaupt die sata aansluiting van mijn mobo kan gebruiken zonder een raid array te configureren?!

[ Voor 11% gewijzigd door vandenhende op 09-09-2004 20:54 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

als ie in apparaatbeheer wel herkend wordt dan zou je hem met disk management moeten kunnen formateren: start => run => diskmgmt.msc

Oh ja,
vandenhende schreef op 09 september 2004 @ 20:42:
edit: weet iemand of ik wel uberhaupt die sata aansluiting van mijn mobo kan gebruiken zonder een raid array te configureren?!
Dat kan :) . Het enige dat er nog mis zou kunnen staan (en het dus toch niet werkt via diskmanagement) is dat je in de bios even de promise/raid controller op IDE moet zetten ipv op raid.

[ Voor 84% gewijzigd door gws24 op 10-09-2004 00:25 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.