Toon posts:

GEIL golden dragon 3200 wil niet draaien op 400MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus,

ik heb al even mijn dual channel golden dragon geheugen van geil (ja is een merk.. :9~ ) en ik merkte overlaatst dat het maar op 266MHz ging, ikke bios, 400 zeg ik je! nee hoor windows wil niet opstarten, geeft een foutmelding en rebooten.. nog eens proberen, niks. 333 dan, geen probleem, heb er geen idee van, in de bios zegt hij geen probleem we draaien dat geheugen wel op 400MHz, maar die f.. windows wil niet mee, moet ik dan iets instellen of zo?

rest v systeem:

-P IV 3.2Ghz @3.7Ghz
-asus P4C 800 E-Deluxe
-2x sata maxtor 80g in raid 0
-HIS X800 pro VIVO
-enermax 470W

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
kijk eens in je mobo boekje wat de ondersteuning is als je je geheugen in dual channel wilt zetten en wat dan de max fsb van je geheugen mag zijn op je mobo.

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Geil heeft bij mij een grotere reputatie op het gebied van niet werken op de beloofde specs ddan dat ze het wel doen.

2x 512 MB Ultra dual channel 6-4-4-2 werkt niet op cl2 dus nu maar op cl2.5 want ik wil wel PC3200 draaien (draait wel op cl2 op 333 maar goed)

vriend van me
Geil golden dragon wil ook niet op cl2 en al helemaal niet op 400 ddr :/

dus het kan best zijn dat je geheugen gewoon rot is. Wat voor foutmelding kreeg je een blauw scherm?

Verwijderd

Topicstarter
sterk, heb net ff geprobeert met op 400 te zetten en de cpu op 3.2 te zetten en hij zegt geen probleem, terwijl het mij net andersom logischer lijkt, als het geheugen sneller gaat dan kan de cpu toch ook sneller werken??? ik volg niet meer ga even kijken tot hoe ver ik hem nu krijg geclockt... :?

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo raar is dat niet hoor. Je hebt van 3.2GHz naar 3.7GHz overgeclocked. Zover ik weet kan dat enkel door de FSB te verhogen van 400 naar 462MHz. Als jij je geheugen instelt op 400 in je BIOS is dat niet gelocked op 400, maar op 1:1 met FSB. m.a.w. je clockt ook je geheugen over en dat wordt er gezien de resultaten niet blij van :)

Als jeje geheugen 1:1 wilt hebben met je FSB (en dat wil je met een P4) dan moet je, voor deze overclock, sneller geheugen kopen.....

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Libido op 09-09-2004 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel libido, heb net ff aan het kijken gegaan en ik zit al op 3.69Ghz mèt het geheugen op 400 (volgens mij wel gelockt? anders kies ik toch gewoon auto niet?) aangezien ik hem wel hoger krijg zal ik ff kijken of ie het volhoudt })

soory trouwens voor een verspilde topic, maar ik had het al een paar keer geprobeert en nu pas wil ie mee.. _/-\o_

edit: ok, ik krijg em niet meer op 3.76Ghz zoals daarvoor, maar ik kan wel weer op 3.7 draaien, gek is het wel, niks veranderd en toch..???gooi der nou maar een slotje op.. tnx

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 21:23 ]

• Libido
  • Niet online
Kijk voor de grap eens in windows wat je geheugensnelheid is. Bv met CPU-Z oid. Ben benieuwd.

Ik heb namelijk de p4c-800 deluxe (zonder E dus) met een P4 2,6@3,25 met FSB en geheugen op 250MHz (= 500 DDRgeheugen en 1000Quad FSB). Ik heb hiervoor het geheugen op 400 gezet en de FSB verhoogt tot 250. Misschien dat het bij E net ff anders werkt.....

Hoe stabiel is je systeem nu?
Blijkbaar is GEIL niet zo slecht als hierboven beweerd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Libido op 09-09-2004 21:27 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Libido schreef op 09 september 2004 @ 21:25:
Kijk voor de grap eens in windows wat je geheugensnelheid is. Bv met CPU-Z oid. Ben benieuwd.

Ik heb namelijk de p4c-800 deluxe (zonder E dus) met een P4 2,6@3,25 met FSB en geheugen op 250MHz (= 500 DDRgeheugen en 1000Quad FSB). Ik heb hiervoor het geheugen op 400 gezet en de FSB verhoogt tot 250. Misschien dat het bij E net ff anders werkt.....

Hoe stabiel is je systeem nu?
Blijkbaar is GEIL niet zo slecht als hierboven beweerd wordt.
Haha idd volgens mij is het juist top geheugen aangezien mijn golden dragon pc3500 ddr433 op 2,9 - 2,95v 490mhz wil doen.
Lijkt me niet al te slecht. Alleen erg jammer dat mijn p4 3,0 geen 3,75 gig meer trekt :'(
Zelfs 3,6 wil niet echt meer, is dit zo veel voorkomend?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ff gekeken, geheugen doet het nu vlot met 2.95V op 462Mhz.. niet slecht voor die latjes van GEIL eh.. :) systeem vlotter dan ooit.. zelfs doom 3 geen probleem, net nog ff getest, heh scary shit wel die doom :o :o

toch begrijp ik het niet helemaal, moet wel de goede vibes van GoT zijn niet?

• Libido
  • Niet online
Zie je, dat dacht ik al!! Nu is dat systeempje van je tenminste goed afgesteld. Moet behoorlijk verschil maken. Die P4'jtes zijn zo GEIL op dat geheugenbandbreedte.
Pagina: 1