Antec True 550 + GeForce 6800GT probleem

Pagina: 1
Acties:

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik heb pas geleden een pc gewonnen die samengesteld is in de VS, maar nu heb ik - net als alle andere Europeanen - een probleem met de videokaart. De mensen in Noord Amerika hebben er tot nu toe geen last van gehad voor zover bekend is.

Zodra het systeem met de aangeleverde configuratie gestart wordt verschijnen er overal gekleurde pixels op willekeurige plaatsen, waardoor uiteindelijk de PC reboot.

Als de Powersupply (Antec True 550) of de videokaart vervangen wordt werkt alles prima, maar in combinatie niet. Aangezien de Geforce 6800gt wel in mn oude systeem zonder werkt ligt het probleem bij de nieuwe power supply (waarschijnlijk heeft die een probleem met de extra stroomaansluiting op de videokaart, aangezien de oude wel werkt.)

De specs:
Antec True 550 PSU
AMD 64 3400+
1024 DDR
Gigbyte K8N pro
Geforce 6800gt (helaas op dit moment de 4600ti)

De rest van de specs lijkt me niet relevant. Misschien handig te vermelden dat de schakelaar aan de achterkant (110 / 230V) wel goed is gezet, dus daar zal het niet aan liggen. Het is misschien ver gezocht, maar als iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen zou dat handig zijn, aangezien deze psu best duur is. Alvast bedankt! :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ehm, misschien heb je nog een eigen Windows cdrommetje liggen, gewoon ff format, en proberen opnieuw te installeren.
Anders zou ik het niet weten, cker niet als de amerikanen geen problemen hebben :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• SkullboX
De PC is net clean geinstalleerd en het probleem begon zodra ik voor het eerst in windows kwam en iedereen had datzelfde probleem, dus dat zal het verschil niet maken. Het OS is trouwens Windows XP dat bij de PC geleverd werd.

(Het was overigens een Canadees die het systeem zonder problemen aan de praat kreeg :P)

[ Voor 20% gewijzigd door SkullboX op 09-09-2004 20:22 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

Zijn de voltages van de voeding dan wel goed?? Misschien voeding RMA.......

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• SkullboX
Voltage staat goed, op hetzelfde als mn oude systeem (230V).

Of ik van RMA kan profiteren lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de hele meuk vanuit de VS komt, en Nvidia (die hebben de pc beschikbaar gesteld) niet al te actief is met het verhelpen van de problemen. Techsupport van Antec zelf verwees me naar nvidia, dus daar hoef ik waarschijnlijk geen hulp van te verwachten...

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
SkullboX schreef op 09 september 2004 @ 20:37:
Voltage staat goed, op hetzelfde als mn oude systeem (230V).

Of ik van RMA kan profiteren lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien de hele meuk vanuit de VS komt, en Nvidia (die hebben de pc beschikbaar gesteld) niet al te actief is met het verhelpen van de problemen. Techsupport van Antec zelf verwees me naar nvidia, dus daar hoef ik waarschijnlijk geen hulp van te verwachten...
Lol dat bedoelt ie niet hoor.
Hij bedoelt je voedingslijnen en dan vooral de 12+ en de 5+. Als die te laag zijn kan je last van reboots krijgen. Controleer dit met bijvoorbeeld motherboard monitor (ook al is dit niet erg exact)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

Lijkt me op een probleem met de sinusgolf van de voeding. In Nederland hebben we een 50Hz wisselspanning, in de VS is dat 60Hz. Dit is het enige waar ik dit naar terug kan brengen. Aangezien het hier om een gegeven/gewonnen paard gaat, zou ik een andere voeding erin hangen en lekker genieten van je prijs :P

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

De voeding zelf moet het zat kunnen doen, daar ligt het niet aan.

(Zelf een Antec TP 380 + GF 6800 Ultra)

Canon Digital Ixus V3

• SkullboX
Hij bedoelt je voedingslijnen en dan vooral de 12+ en de 5+. Als die te laag zijn kan je last van reboots krijgen.
Ik heb dat programmatje inmiddels, maar snap niet helemaal waar ik naar moet kijken. Bij 'High/Low' krijg ik de volgende nummers:

Bij +5.00 staat het gemiddelde op 3.68, high bij 5.26
Bij +12.00 staat het gemiddelde op 11.37, high bij 11.39

Ik weet niet of de videokaart op een bepaalde line moet of waar die op gezeten heeft, als dat dan al mogelijk is.
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:36:
Lijkt me op een probleem met de sinusgolf van de voeding. In Nederland hebben we een 50Hz wisselspanning, in de VS is dat 60Hz.
Daar dacht ik eerst ook aan, maar aangezien er een 110/230V switch op de voeding zit lijkt me het raar als ze voor Europa en de VS verschillende Power Supplies maken, aangezien mijn voeding hier onder dezelfde naam te koop is.

Maar je hebt volkomen gelijk, ik ben er sowieso blij mee en een voeding kan er best af, maar liever niet. :) In ieder geval bedankt voor de replies so far!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:27

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

neem gewoon contact op met antec :) en dan voorstellen wat er aan de hand is :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
SkullboX schreef op 09 september 2004 @ 21:54:
[...]

Bij +5.00 staat het gemiddelde op 3.68, high bij 5.26
Bij +12.00 staat het gemiddelde op 11.37, high bij 11.39
Lijken mij nou niet echt gezonde waarden 8)7

• SkullboX
mydogisgone: Dat is inmiddels gedaan, maar ze verwijzen me door naar Nvidia, de ratten.

Schumi4ever: Ik geloof je graag, maar weet je toevallig wat en hoe er iets aan gebeurd moet worden? :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 22:25

vehpol

Go Go Gadget!

SkullboX schreef op 09 september 2004 @ 22:20:
mydogisgone: Dat is inmiddels gedaan, maar ze verwijzen me door naar Nvidia, de ratten.

Schumi4ever: Ik geloof je graag, maar weet je toevallig wat en hoe er iets aan gebeurd moet worden? :)
Ik wil wel even namens Schumi4ever antwoorden: Wat je er aan kan doen is een andere voeding monteren. Je voeding heeft blijkbaar niet genoeg power om de benodigde stroom te leveren. Gezien het merk zou dit niet zo mogen zijn, dus contact opnemen met Antec, je probleem uitleggen, ook de waarden noemen, en dan kijken of ze hem voor je om willen wisselen. Mochten ze dat niet willen dan zal je ergens anders een andere voeding vandaan moeten halen van een goed merk.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

vehpol schreef op 09 september 2004 @ 22:27:
[...]

Ik wil wel even namens Schumi4ever antwoorden: Wat je er aan kan doen is een andere voeding monteren. Je voeding heeft blijkbaar niet genoeg power om de benodigde stroom te leveren. Gezien het merk zou dit niet zo mogen zijn, dus contact opnemen met Antec, je probleem uitleggen, ook de waarden noemen, en dan kijken of ze hem voor je om willen wisselen. Mochten ze dat niet willen dan zal je ergens anders een andere voeding vandaan moeten halen van een goed merk.
De voeding is gewoon niet lekker... een 12v lijn van 11.3v geeft bijna altijd problemen. Ik zou die antec fijn rmaen naar Antec. Dat moet kunnen. Normaal gesproken is de voeding meer dan zat hoor. Deze is blijkbaar gewoon niet ok.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Die antec voeding kan je toch zelf afstellen? Of is dat een ander model? Die Antec voedingen zijn de beste dat geld kan kopen.

In je topicstart zeg je dat die 2 dingen het afzonderlijk wel goed doen maar samen niet, ik neem aan dat je gewoon je nieuwe systeem met antec voeding maar een andere videokaart hebt getest?

Maar je gaat ervanuit dat het niet aan de 6800GT ligt omdat die het in je oude pc wel doet, maar heb je het al geprobeerd om de 6800GT in je nieuwe PC te stoppen maar dan met je andere voeding?? Of die antec voeding in je oude PC hangen.

ikzelf denk niet dat het aan je voedingt ligt namenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door lawtshjj op 09-09-2004 23:11 ]

Verwijderd

Tja, met zulke voltlijnen is het probleem snel gevonden. Ik ken het mobo niet, maar er zit toch niet toevallig een extra 12V aansluiting op? Heb ik hier op m'n Infinity nl. wel en als ik de connector lostrek, hou ik ook maar 11,4V over.

Verwijderd

Check die voltages eens in het bios.
Ik twijfel aan de juistheid van de meeste Windowsprogs.

Heb een bak met AntecTP 380W en een met AntecTP 430W, de eerste zou een +12V lijn moeten hebben van 11,4V en de tweede van 11,3V volgens progs in Windows. Hoewel dat voor progs onderling ook nog varieert.

Kijk ik in Bios, dan is 12V van eerste 11,9V en van tweede 12,0V - redelijk perfect dus.
Beide bakken zijn rocksolid, dus ik ga er maar vanuit dat het bios gelijk heeft. :P

• SkullboX
Ik kon in de bios geen voltages zien, alleen een 'ok' achter 3.3V en 12V, dus daar ben ik weinig mee opgeschoten. Maar mochten deze voltages werkelijk zo laag zijn als het windows programma aangeeft, is het waarschijnlijk dat daar het probleem ligt en zo ja is dit aan te passen zonder een nieuwe te halen?
Lawtje.com schreef op 09 september 2004 @ 23:10:Maar je gaat ervanuit dat het niet aan de 6800GT ligt omdat die het in je oude pc wel doet, maar heb je het al geprobeerd om de 6800GT in je nieuwe PC te stoppen maar dan met je andere voeding?? Of die antec voeding in je oude PC hangen.
Ja het zou kunnen. Iemand die eerder hier gepost had gaf al aan dat zijn 6800 (ultra, maar toch) wel werkte met zijn Antec voeding, maar ik heb een kaart van Nvidia gekregen, het type dat normaalgesproken alleen bestemd is als voorbeeldkaart voor third party manufacturers - dus de support voor deze specifieke kaart zal niet al te geweldig zijn.

Ik denk dat ik Antec en Nvidia nog maar eens ga proberen te bereiken, maar nog een vraag: Zijn de Power Supplies die ze in VS afleveren anders dan die ze in Europa afleveren, of zijn het precies dezelfde apparaten?

Nogmaals bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door SkullboX op 10-09-2004 00:45 ]

• SkullboX
Ik heb net opnieuw geprobeerd de video kaart aan de praat te krijgen, maar inmiddels wil windows al niet meer starten als de 6800gt erin zit. Ik heb wel beeld bij het opstarten van de computer en XP, maar hierna is het beeld zwart, en kan ik niks anders doen dan de pc uitzetten en de andere video kaart er weer in zetten...

:(

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Maar heb je dan ook een andere voeding gebruikt??

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, het staat in de startpost.
SkullboX schreef op 09 september 2004 @ 20:15:
Als de Powersupply (Antec True 550) of de videokaart vervangen wordt werkt alles prima, maar in combinatie niet.
Kan je de voeding niet gewoon rma'en zonder te zeggen dat je het gewonnen hebt of in de VS hebt gehaald?

Verwijderd

Ik zou iig die voeding in een ander systeem testen en/of even meten met een multimeter op een molexje. Je kan er lang over praten, maar uiteindelijk zul je het gewoon moeten testen..

Die monitor tools moet je niet vertrouwen. 3.68V kun je niet eens meten namelijk en toch staat het in die monitor tool. Klopt dus geen reet van. Onder de 4V reboot je pc meteen. En vaak daarboven ook nog wel.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:36:
Lijkt me op een probleem met de sinusgolf van de voeding. In Nederland hebben we een 50Hz wisselspanning, in de VS is dat 60Hz. Dit is het enige waar ik dit naar terug kan brengen. Aangezien het hier om een gegeven/gewonnen paard gaat, zou ik een andere voeding erin hangen en lekker genieten van je prijs :P
ja dat is wel zo maar op zich als je 230@50hz of 230@60hz gelijkricht en afvlakt moet je hetzelfde resultaat krijgen

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

beetje ot: heb je em soms met MSUC gewonnen? Zo ja, wat is je nickname in de unreal community?

• SkullboX
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:18:
beetje ot: heb je em soms met MSUC gewonnen? Zo ja, wat is je nickname in de unreal community?
Jup, en de nickname is hetzelfde. Twee keer in de prijzen, beide bij best model (ronde 1 en 3): http://www.planetquake.com/polycount/cottages/skullbox/

• Maku
  • Registratie: Februari 2001

Maku

Derp

-foutje-

[ Voor 96% gewijzigd door Maku op 13-09-2004 18:06 ]

Verwijderd

om die lijnen aan te passen, je hebt een TrueControl. Hallo?
Vanwaar die control in de naam denk je?
Heb je die 5.25" bracket? Hangt het kabeltje eraan? dan kan je on the fly je voltages aanpassen.
En check zoals hiezrboven vermeld ook of je mobo die extra 4-pin connector heeft en vooral of die aangesloten is.

(heb er zelf ook een en +12v @ 12.26 stabiel, continu)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je de TS bedoeld, volgens mij heeft die een true POWER. Dus je kan wel gaan doen alsof de TS achterlijk is ofzo maar dit alles wat jij nu zegt is geloof ik al lang aan hem grvraagd hierboven;)

Gabriël AM5

• SkullboX
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:30:
om die lijnen aan te passen, je hebt een TrueControl. Hallo?
Vanwaar die control in de naam denk je?
Heb je die 5.25" bracket? Hangt het kabeltje eraan? dan kan je on the fly je voltages aanpassen.[/b]
Volgens de grote oranje stikker op de voeding heb ik inderdaad een TrueControl, maar het voltage regelapparaat aan de voorkant ontbreekt... Misschien gaat het daarom allemaal wel zo fout. Is er nog een andere manier waarop je dit zou moeten kunnen wijzigen?
En check zoals hiezrboven vermeld ook of je mobo die extra 4-pin connector heeft en vooral of die aangesloten is.
Ik heb hem niet kunnen vinden...

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Aha, effigy :). Wist niet dat die gemaakt was door een nederlandse modeller. Misschien dat je later zin hebt om models te maken voor de mod waar ik aan werk. Op het moment nog in pre-development maar wel pakken het serieus aan.

Neem eens een kijkje op www.legendofvandora.net
Pagina: 1