[XP SP2] onverklaarbaar hoog geheugengebruik

Pagina: 1
Acties:

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb hier SP2 geinstalleerd op mijn computer (XP Home).
Ook ben ik van koetje veranderd.. ipv Distributed Folding draai ik nu Folding@Home, gezien DF gaat stoppen.
Nu is echter mijn geheugengebruik onverklaarbaar hoog.
Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/2042/taakbeheer.jpg
zoals je kan zien geeft Taakbeheer aan dat er 368MB in gebruik is, terwijl ik wanneer ik alle actieve processen optel, ik slechts aan +- 151MB kom.
Volgens mij heeft het nooit 100% geklopt, maar een verschil van 217MB heb ik nog nooit meegemaakt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, zodat ik Battlefield 1942 weer kan spelen?

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 10-09-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 10:46
je moet ff de "processen van andere gebruikers weergeven" aanvinken en er gaat 'n wereld voor je open :7

misschien moet je een reboot doen, zodat alleen de processen opstarten die nodig zijn bij het booten. Als deze situatie zo is direct na booten moet je ff bij start>run>msconfig kijken wat er allemaal mee opstart met windows..

[ Voor 56% gewijzigd door Pinyin op 10-09-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
drugsbunny schreef op 10 september 2004 @ 13:11:
je moet ff de "processen van andere gebruikers weergeven" aanvinken en er gaat 'n wereld voor je open :7

misschien moet je een reboot doen, zodat alleen de processen opstarten die nodig zijn bij het booten. Als deze situatie zo is direct na booten moet je ff bij start>run>msconfig kijken wat er allemaal mee opstart met windows..
hmmz... ik krijg helemaal _niks_ extra te zien...
ik ben dan ook ingelogd op de enige account die deze pc rijk is, dat zou een verklaring kunnen wezen. :7
maar mijn probleem blijft dus bestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk is er een programma dat erg veel memory gebruikt (bv. shared memory segmenten of een memory mapped file) en die ga je hier niet echt tussen zien staan :)

Je zou in een commandbox eens kunnen kijken met 'tasklist /v' ofdat je meer en nuttigere informatie te zien krijgt, anders is processexplorer van www.sysinternals.com nog wel eens nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:57
De kernel gebruikt ook geheugen, en die staat niet als proces in de lijst, dus dat moet je er sowieso ook bij optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
het ging mij dus om het absurd hoge geheugengebruik.
Maar met dat processexplorer tooltje heb ik kunnen uitvogelen waar het probleem zat. Dank voor de hulp.

Het probleem lag hoofdzakelijk bij het Ati Control Center... dat ding vrat echt absurd veel memory. En daarbovenop het koetje wat meer vrat dan ik had verwacht...
Pagina: 1