Toon posts:

Risico kapot gaan laptop tussen het 2e en 3e garantie jaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik wil een Diabloo V3100 (compal CL56) gaan bestellen. Er zit standaard 2 jaar pick up en return garantie bij. Voor 120 euro kan ik er een jaar extra garantie bij kopen. Is dit verstandig of zonde van de 120 euro omdat laptops toch niet meer kapot gaan als ze al 2 jaar goed werken?

Greetz

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

120 euro voor een jaar?

Leg ieder jaar, vanaf nu 120 euro appart, en dan koop jij over een paar jaar een nieuwe laptop als íe kapot is :)

Meeste PC's zijn na 3-4 jaar sterk verouderd... Dus dan kun je beter geld opzij leggen...

Verwijderd

Topicstarter
1e 2 jaar zijn gratis, vraag is of 3e jaar derbij moet ja de nee

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

proller schreef op 09 september 2004 @ 19:47:
Leg ieder jaar, vanaf nu 120 euro appart, en dan koop jij over een paar jaar een nieuwe laptop als íe kapot is :)
Stel de laptop gaat stuq na 2,5 jaar. De TS heeft dan 2.5x 120 = 300 euro gespaard. Afhankelijk van het defect kun je dan goedkoper uit zijn of niet.

Het blijft dus een risico :) Persoonlijk zou ik lekker 120 euro neerleggen (je bent toch al bezig een hoop geld uit te geven ;)) en dan verzekerd zijn van 3 jaar lang een werkende laptop.

Overigens lijkt het risico dat er iets stuk gaat na 2 jaar me niet zo heel groot. Als er iets zwak zou zijn aan een laptop dan mag je er wel vanuit gaan dat dat binnen die 2 jaar naar boven komt :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Ja en dan gaat 'ie toevallig na 4 jaar kapot, dan baal je alsnog... Maargoed, ik denk dat de TS zelf moet uitzoeken wat hij wil, ik kan niet voor hem beslissen. Wel weet ik dat bedrijven ook jaarlijkse afschrijvingen doen op hun PC's, zodat, als er een kapot gaat, ze al geld hebben voor een nieuwe. De kans dat die laptop ook werkelijk kapot gaat in dat 3e jaar, lijkt me niet erg groot...