Sapphire radeon doet niks

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij 2 leveranciers 2 sapphire radeon pci kaartjes (dvi dsub tv-out, 32meg ram) gekocht; en beide geven ze geen beeld (ja op 2 pc's getest). Zowel op de dvi als op de dsub uitgang.

Ik heb even gekeken, maar op geen van beide mobos zit een jumper om je vga output te selecten (vroeger zag je agp\pci ).....

Ik heb ff de manual gelezen en gegoogled, maar ik kan echt niets vinden omtrent deze gekkigheid.

Heeft iemand dir meer meegemaakt, of zijn toevallig allebei die kaartjes brak (is wel vreemd, trek ze net uit het plastic)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Bios al een reset gegeven ? :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kijk eens in je bios dan, daar is vast wel iets te vinden als "primary display adapter: [agp/pci]"
Zet die optie eens op PCI en kijk dan nog eens (of haal je agp adapter eruit).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

als je geen beeld krijgt, en zonder de kaart wel, dan pakt-ie wel de kaart, want hij doet iig iets anders dan anders... dat suggereert dat er iets of niet goed is met de kaart, of, als je op je mobo een onboard vga-aansluiting hebt, er een conflict is met beide vga-aansturingen (misschien is dit via de bios uit te schakelen)...althans, dat denk ik...

reageert de monitor wel op het aanzetten van de pc? Geeft-ie bv eerst aan dattie geen input krijgt, en krijg je dan op het moment van inschakelen een zwart scherm?

Verwijderd

Wat voor mobo heb je? En in wat voor systeem heb je hem gedaan. Het kan ook nog aan de voeding liggen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik heb het met een Tyan dual opteron bordje geprobeerd (daarom ook pci, is (helaas) geen desktop). En een a7n8x van asus.

Ik zal er eens een AGP kaart insteken en\of de bios resetten

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 09-09-2004 21:22 . Reden: typo ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb de pci kaart eruit gehaald (uit de a7n8x-x) en de bios gereset --> helpt niet. Nog steeds helemaal niks (heb nu ook geen beeld met een v9180magic op AGP) .

Verwijderd

GambitRS schreef op 09 september 2004 @ 19:45:
Kijk eens in je bios dan, daar is vast wel iets te vinden als "primary display adapter: [agp/pci]"
Zet die optie eens op PCI en kijk dan nog eens (of haal je agp adapter eruit).
Dat al geprobeerd? Dit is niet de standaard-instelling en dus zal het na een BIOS-reset nog steeds niet als primaire kaart worden beschouwd.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hij doet niet zoveel.... ik kan niet eens meer met AGP kaart iets (ja mobo is ook net uit doos) en heb geen SSH (niet dat dat met bios helpt) erop staan.

Andere bord exact het zelfde verhaal 8)7

• glaerox
  • Laatst online: 14-07 22:46
waren ze wel het goede voltage?, wat je Mb ook ondersteunt?

[ Voor 32% gewijzigd door glaerox op 09-09-2004 22:47 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Jups,

het is echt niks geks dat ene mobo (dat andere wel :+)
maar gewoon pci (ik geloof 2.1 ofzo).

Ik heb nog nooit gezien dat daar geklooi van komt (nee heb het niet in pci-x gedaan :+ )

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Iemand nog ideeen, ik word hier triest van 8)7

Verwijderd

BoudewijnLinux schreef op 10 september 2004 @ 18:22:
Iemand nog ideeen, ik word hier triest van 8)7
voeding wel sterk genoeg en welk merk?? (tis maar een ideetje)

wat is de rest van je systeem

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Sorry voor de late reply (had het heel druk met college :( ), specs van 1 van de systemen:

350watt Aopen PSU
AMD2000+ op a7n8x-x bordje
512meg ram (maakt niet uit denk ik)
Pagina: 1