[Nieuwe Fx5200] Problemen :/

Pagina: 1
Acties:

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Vandaag mn nieuwe videokaart (Msi Fx5200-TD128) binnen gekregen. Pctje open, gf 2mx dr uit, fx5200 dr in, en pc aan. Daar begon het al, pc startte niet op. Vastloper bij bios/post. Nja, tis allemaal overgeklokt, dus dan maar ff terug zetten. Bios reset gedaan via jumpertje. Daarna kon ik de bios weer in. Voor het laatst trouwens. Zodra bios helemaal is ingesteld, en ik reboot weer kan ik dr niet meer in. Krijg een mooie knipperende cursor, en thats it. Zijn dr bugs bekend tussen de MSI Fx5200 TD128 en de Abit NF7-S rev2? Kon op google en got niks vinden..
2e probleem is de tv-out die met geen mogelijkheid aan wil. 6 verschillende drivers geprobeerd, van nvidiadrivers tot aan msi drivers. Tvtool hielp ook niet. Tv wordt gewoon niet herkend. Als ik dan het vinkje bij "tv wordt niet herkend" aanzet, ziet ie de tv wel (zegt ie) maar nog krijg ik geen beeld...

Specs:
Abit NF7-S rev 2
Xp2400+ @ 2.1 Ghz
512 Mb Kingston
Win xp sp2

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Normaal gesproken moet hij het wel fatsoenlijk doen. ligt dus waarschijnlijk aan je mobo. Maar waarom koop je in godsnaam een fx5200 die presteerd vaak nog lager dan een gf 4 mx 440. En die dx9 ondersteuning heb je ook niks aan haal je als je geluk hebt 5 fps. Ik heb hem ok gehad en nu een gf4 ti4200 een wereld van verschil ;) als ik jouw was zou ik die kaart heel snel terug doen

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

wegdonderen die kaart...ik had hem ook...zuigt aars

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

bij mij deed de tv-out trouwens ook niet goed van die kaart alleen de eerste keer met originele nvidia drivers, later kreeg ik alleen maar zwart-wit waarschijnlijk is dat kabeltje kadoek :r Bij zo´n verotte videokaart zit natuurlijk ook een verrot kabeltje B)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:41:
wegdonderen die kaart...ik had hem ook...zuigt aars
Dat is natuurlijk geen goede ondersteuning voor je mening :?

Self reflection is the school of wisdom

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

NightWalker2005 schreef op 10 september 2004 @ 17:46:
[...]

Dat is natuurlijk geen goede ondersteuning voor je mening :?
Onderbouwen is niet nodig zijn genoeg topics en benchmarks over te vinden ;)

Verwijderd

Dat is natuurlijk maar helemaal afhankelijk van wat je ermee doet. Ik heb er voor 80 Eur een heel bruikbaar kaartje aan bijvoorbeeld.

@TS: Wat gebeurt er als je je oude kaart terug stopt? Het kan gewoon een DOA zijn natuurlijk...

• AlterMann
Kabel is goed, is kabel die dr al lag.
En wegdoen voor een ander? Neuh, meer betalen zeker ook? Voor die enkele keer dan ik game :+ Maja doom 3 draait er best op hoor :P

@sjaakdaak Ik zal straks nog ff kijken wat ie doet als alleen de tv dr aan hangt.. Dan zou het beeld op de tv moeten komen..

Verwijderd

Wat ik eigenlijk bedoelde is je oude grafische kaart terugstoppen, om te zien of het aan je nieuwe kaart ligt, of dat er ergens anders iets is misgegaan. Met de TV-out van de FX5200 heb ik nog geen ervaring, ik ben te lui om een kabeltje door de kamer te gaan trekken. Ben benieuwd wat er gebeurt...

• AlterMann
Ouwe kaart + kabel is geen probleem.
Nieuwe kaart met alleen tv doet niks.. Dus als je het mij vraagt is het tvout gedeelte gewoon kapot.. De winkel maar weer een mail sturen dan.

Verwijderd

je kunt toch ook de DRiver installeren via DoS

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Vertel jij mij maar eens hoe, dat kan namelijk niet, behalve als je dos-drivers hebt maar ik heb nog nooit van Nvidia ForceWare 61.82 DOS/OS2 WHQL gehoord

• AlterMann
En waarom zou ik dosdrivers willen installeren? Het probleem ligt duidelijk bij de kaart. Normaal gesproken kan je de tvout kabel in de kaart duwen, en de andere kant in de tv (:P) En als je dan zonder monitor opstart hoor je beeld te krijgen op de tv.. Al bij het bios-scherm. En dat krijg ik niet, conclusie, tvout van de kaart is verrot
Pagina: 1