Notebook doet niet aan DHCP

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
De situatie is als volgt: Mijn vader heeft een notebook, een Acer travelmate 290 die vroeger altijd in een ad-hoc wireless netwerkje hing met onze desktop. Na een reinstall van de desktop werkte dit niet meer. DHCP maar ook een vast ip-adres niet. Omdat ik toch internet wilde delen heb ik maar een wireless router gekocht (dit had ook nog andere voordelen). Het vervelende is nu echter dat het met die router ook niet werkt. Een andere computer werkt perfect via het draadloze netwerk maar deze pc wil en niet via draad, en niet via wireless een ip krijgen van de router. Ook een vast ip-adres geven helpt niet. Ik heb ook het tooltje winsockxpfix gebruikt maar ook dit mocht niet baten. Iemand enig idee?

Verwijderd

Is de kaart juist geïnstalleerd in Windows? Ziet alles er OK uit in de Device Manager? Heb je al eens nieuwe drivers geprobeerd te installeren?

• Ebbie
Driewerf ja !

• Cybersijp
  • Laatst online: 18:53
Staat de optie van de nic van het laptop aan om automatisch ip adres te verkrijgen via dhcp aan? Dus niet een "hard"ingeklopt ip adres ipv van dynamisch?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Staat de netwerkkaart in het BIOS helemaal correct geconfigureerd?

• Ebbie
ja, ja :P

• Ebbie
Deze kan dicht, bleek uiteindelijk toch aan een of andere verkeerde web-key te liggen. Schaam schaam. |:( |:(

Verwijderd

Tipje: zeg er de volgende keer even bij dat je WEP gebruikt ;)

• Ebbie
Tsja, dat vond ik niet relevant omdat het bedraad ook niet werkte. Maar ja, case closed :)
Pagina: 1