Toon posts:

Mp3's laten mp3speler vastlopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
ten eerste als ik HET topic over het hooft heb gezien in de search wijs me er maar op ;).
Kheb een packard bell 122MB (128) mp3 spelertje, net nieuw.
Soms als ik een specefiek mp3tje wil afdraaien dan loopt hij vast en reboot soms zelfs. Niet de bedoeling dus.
Ik bellen met pb helpdesk. Muziekje waarsch kapot.
Wat mij op doet vallen is wel dat het alleen de liedjes zijn met een hoge bitrate (lees 200+) variable bitrate durf ik vooralsnog geen conclusies over te trekken.

Wat ik al heb gedaan:
Ding format.
Alles er af en alleen liedje (misschien brakke mem in ding).

Mijn vraag dus, kan het zijn dat hij die hoge bitrates op 1 of andere manier niet leuk vind?
ZO ja, wat kan ik er aan doen het te verhelpe (evt bitrates verlagen van mun mp3's heb ik geen problemen mee probleem is alleen dat ik niet zou weten hoe)

Thanks in advance.

Verwijderd

Het kan zijn dat je speler de bitrates boven 200 niet aankan... volgens de specificaties zal hij echter tot 320 aan moeten kunnen, daar ben ik zeker van.... dus ruilen :)

Een mp3 bitrate verlagen gaat niet zomaar... je kan het wel doen, bijvoorbeeld naar 160 kbps, maar dan ben je aan het transcoden, je gebruikt een mp3 bestand om een nieuwe te maken, waarbij opnieuw geluid van het bestand wordt 'geschraapt'. hierdoor wordt de geluidskwaliteit minder dan als je het origineel (een CD of WAVfile) om zou zetten naar MP3@160 kbps. Bij het origineel kan namelijk vooral geluid die je normaal niet hoort eraf worden 'geschraapt'.

/offtopic
Overigens geld dit dacht ik niet voor Ogg bestanden, ogg@q2 of CD-->Ogg@q4-->Ogg@q2 levert dacht ik exact hetzelfde op... maar kweet niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:07:
Het kan zijn dat je speler de bitrates boven 200 niet aankan... volgens de specificaties zal hij echter tot 320 aan moeten kunnen, daar ben ik zeker van.... dus ruilen :)

Een mp3 bitrate verlagen gaat niet zomaar... je kan het wel doen, bijvoorbeeld naar 160 kbps, maar dan ben je aan het transcoden, je gebruikt een mp3 bestand om een nieuwe te maken, waarbij opnieuw geluid van het bestand wordt 'geschraapt'. hierdoor wordt de geluidskwaliteit minder dan als je het origineel (een CD of WAVfile) om zou zetten naar MP3@160 kbps. Bij het origineel kan namelijk vooral geluid die je normaal niet hoort eraf worden 'geschraapt'.

/offtopic
Overigens geld dit dacht ik niet voor Ogg bestanden, ogg@q2 of CD-->Ogg@q4-->Ogg@q2 levert dacht ik exact hetzelfde op... maar kweet niet zeker
Toch ruilen ja?
Ik denk dat ik zo eerst eens nog een mp3 van 320 kbit er op ga zetten om te kijken of het echt zo is.... ik zou ut nie gek vinde als mp3 beetje brak is nml allen op pc doen ze het perfect thats the weird thing....

Tnx anyway :D

Verwijderd

Topicstarter
weet ut nu zeker, hij wil geen bitrates hoger als 192, opzich kan ik hier mee leven, heb niet zoveel liedjes erboven, maar toch.
Weet je zekeer dat hij dat moet aankunnen dak nie voor lul een uur van school ga missen dak morgen naar de stad bagger ;p

Verwijderd

ik heb hetzelfde met een bepaald mp3tje op mijn spelertje (msi megastick) zelfde mp3 doet het prima op de pc. Denk dat het aan de combinatie mp3+mp3speler ligt. Die dingen decoderen je mp3 nl anders dan je pc. Maarja zolang het bij een paar nummers blijft baart het mij geen zorgen.

ik zou eens een andere encoder gebruiken: bijvoorbeeld cdex met de lame codec. waarschijnlijk heb je er dan bij minder mp3's last van

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:19:
ik heb hetzelfde met een bepaald mp3tje op mijn spelertje (msi megastick) zelfde mp3 doet het prima op de pc. Denk dat het aan de combinatie mp3+mp3speler ligt. Die dingen decoderen je mp3 nl anders dan je pc. Maarja zolang het bij een paar nummers blijft baart het mij geen zorgen.

ik zou eens een andere encoder gebruiken: bijvoorbeeld cdex met de lame codec. waarschijnlijk heb je er dan bij minder mp3's last van
Mjah heb ut met hele albums die een hogere bitrate hebben als 192....
tis dus niet 1 liedje, net ff getest ;)

EDIT:// Tis dus idd wel zelfde codec dan die albs ;) dus je kan een point hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 19:27 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als het ding niet alle bitrates t/m 320 kbps afspeelt, gewoon terugbrengen en je geld terugvragen. Deze bitrates zijn namelijk gewoon in de standaard vastgelegd, zowel CBR als VBR. Als je apparaat deze tracks niet pikt, is het dus geen mp3 speler.
Overigens zou je eens kunnen proberen om id3v2 tags te verwijderen. Ik heb de ervaring dat sommige spelers er moeite mee hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 09 september 2004 @ 19:31:
Als het ding niet alle bitrates t/m 320 kbps afspeelt, gewoon terugbrengen en je geld terugvragen. Deze bitrates zijn namelijk gewoon in de standaard vastgelegd, zowel CBR als VBR. Als je apparaat deze tracks niet pikt, is het dus geen mp3 speler.
Overigens zou je eens kunnen proberen om id3v2 tags te verwijderen. Ik heb de ervaring dat sommige spelers er moeite mee hebben.
hmmz good point ga ik direct es proberen.

EDIT:
IDV2 zogt ervoor dattie 10 sec kan lopen :P dus ik was al blij dat het problem was opgelost, niet dus -_-.
iig. Kbit ligt het niet meer aan, SLipknot - Duality (variable tot 280) no prob, zou het dan toch aan liggen hoe hij geript is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 19:43 ]

Pagina: 1