[XP] "Fout bij het laden van besturingssysteem"

Pagina: 1
Acties:

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 17:00
Ik sta hier met een pc van een kennis, maar ik krijg win xp er maar niet op geinstalleerd. Oorspronkelijk stond er op die pc winxp, maar nadat er wat problemen mee opdoken heeft hij beslist van eens linux te proberen. En hij heeft er succesvol SuSe 9 op geinstalleerd. Als linux-leek bleek het hem toch niet zo goed af te gaan en wou hij terug overschakelen naar windows xp. Hij heeft er zelf xp willen op installeren maar het syteem blijft hangen na de eerste reboot bij de installatie en geeft de foutmelding "Fout tijdens laden van besturingssysteem".

Alles op een rijtje:
booten met xp cd, partities maken en formatteren, dan worden de bestanden gekopieerd en dan herstart de pc. Bij die eerste herstart krijg ik dus die foutmeldingen.

Wat ik tot nu al heb geprobeerd:

. HD formatteren met Partion Magic (alle partities verwijderd + unallocated space)
. partities verwijderen met linux (knoppix, cfdisk)
. met 98 opstart disketje en formatteren
. knoppix effectief op de hd geinstalled om te kijken of er niets aan de hd zelf is (knoppix start perfect, zonder problemen met de hd)

Ik denk dat er aan de mbr iets mis is, nadat mijn vriend daar terug xp heeft proberen opzetten en er dus nog een deel van die suse in de mbr zit

. met msdos diskette fdisk /mbr geprobeerd (doet niets bijzonders)
. met winxp cdrom fixmbr geprobeerd (helpt niet)
. PM er eens op los gelaten en geprobeerd van heel de HD als 1 geheel te krijgen

Na elk van deze pogingen heb ik altijd geprobeerd van xp opnieuw er op te installeren. Helaas krijg ik nog steeds die foutmelding.

verdere specificaties:
WinXp corporate nl
MSI K7N2 delta L
Athlon XP 2500+
256 mb ddr twinmos
Maxtor 40 gig hd

Iemand een idee?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer een andere CD, deze is misschien corrupt.

• DinoBe
Er liggen hier al 3 kopies, waarvan er eentje gebruikt is een paar weken terug om mijn pa zijn pc te herinstallen. Heel onwaarschijnlijk dat de cd corrupt is.
Zal toch even checken...

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Misschien dat je anders hier wat mee kan. Ik had ook een soortgelijk probleem en heb het toen hiermee opgelost.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• DinoBe
Bedankt ProZa!

Op die site stond da ge de HD in het bios op LBA moet zetten. Hier stond het op auto, installatie is nu bezig...