Toon posts:

A3D in Half-Life

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat Half-Life/CS alleen A3D 2.0 ondersteunt ?
Zo ja,welke drivers zorgen ervoor dat mijn Xfire1024 ook A3D 2.0 ondersteunt ?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik had het zelfde probleem en heb het alsvolgt opgelost:

Haal de nieuwste drivers bij terrattec.net
installeer die, schakel in het control panel alles behalve die 3d expander in, ga naar je halflife dir en flikker het a3dblabla bestandje ver het bos in, als je me niet vertrouwd, dan hernoem je het gewoon ff. gevolg is dat half-life jouw A3dblabla gebruikt en dan heb je bijna a3d 2.0 alleen wavetracing ontbreekt, maar daar moet je echte A3d Kaart met een Aureal chippie voor hebben, en die zijn slecht te krijgen, hoop dat je er wat aan hebt, post ff of het gelukt is.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk....gewoon dat file-tje eruit mieteren.Ik had het al nagezocht in oudere topics.Thx :P

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Ik hou 't maar bij EAX geproduceerd door mijn Sensaura chippie. A3D emulatie zou ook moeten werken met dat Sensaura, en Half-Life herkent 't wel, maar 't werkt niet goed. Laat dan ook maar hangen.

Verwijderd

Tja het is een open deur. Maar als je a3d GOED wilt horen, is Halflife toch wel De manier. Dus als het niet lukt, doe moeite, het is zooo de moeite waard. Fantastisch gewoon!!

Met een goede koptelefoon heb je al een heel erg realistisch geluid. Als je een beetje speakers hebt, kom je er ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
wat is precies wavetracing?

Verwijderd

Doe niet zo moeilijk en download nieuwe drivers!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Doe niet zo moeilijk en download nieuwe drivers!
Makkelijker gezegd dan gedaan. www.aureal.com ligt al tijden plat.

Verwijderd

Dacht je dat je daar alleen de drivers vandaan kon halen dan?

Ga naar download.com en tada daar staan 3 mirrors!

Verwijderd

ik heb dus ook een dmx Xfire 1024 dat a3d filetje dus in de prullenbak gemieterd, nieuwe drivers geinstalleerd, geconfigureeerd
maar alsnog werkt a3d niet al hoewel hij wel zo'n splash screen toont tijdens het connecten naar een internet server maar als ik eenmaal een schot los loopt me heele systeem vast

ik heb win2k pro + sp1, tb750 en de nieuwste drivers voor me kaartje maar nog steeds werkt het 'niet' :'(:'(:'(

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 13:01

Dark

who tweaked the light?

A3d werkt niet onder w2k...

Verwijderd

OFfSpRINgEr, ik heb PREZIEC HETZELFDE probleem, als ik half-life start doet alles het perfect, kan rondlopen, deuren openen enzo, maar zodra ik ook maar het kleinste geweertje afschiet loopt alles vats, heb BTW ook Win2K + SP1. heeft iemand hier ervaring mee?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

A3d werkt alleen onder w9x/me ... er zijn forums vol gewijd aan dit onderwerp, maar zo langzamerhand zijn die een beetje aan het verdwijnen na het failissement van aureal.
Er is echt niemand die a3d goed aan de gang heeft gekregen onder w2k, het aureal team heeft nooit 'final' w2k drivers afgeleverd, voor de tijd van w2k waren ze al verwikkeld in lawsuites met creative, die later ook de technologie uit de failiette boedel heeft overgekocht.

Helaas is er tot nu toe geen teken van creative m.b.t. het gebruik van de a3d technologie, of de ondersteuning van bestaande kaarten, maar alles wijst erop dat a3d verdwijnt in de onderste la van een creative archief, en dat users kunnen fluiten naar support...:(

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 10:23
Enne wat is nou precies beter A3D of EAX?

enne doet A3D het ook op een soundblaster Live! ?

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Over het algemeen wordt door de gamers A3D beter gevonden dan EAX. Lees dit artikel maar eens. Hier staan veel antwoorden in.
http://www.hardwareinfo.net/achtergrond.php?id=6

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Naar mijn weten is a3d technisch gezien beter dan eax. A3d rekent echt real-time met het geluid en eax is een verzameling pre-set effecten.

A3d 1.0 is op heel veel kaarten mogelijk, en ik heb zelfs begrepen dat je a3d drivers op elke kaart kunt installeren. A3d 2.0 werkt dacht ik alleen op kaarten met een vortex2 chipset.

Zelf heb ik een mx300 (vortex2) en in half-life vind ik het a3d effect echt fenomenaal goed, vooral met koptelefoon, helaas is hl een vrij oude game en is er sindsdien geen spel geweest waarin a3d zo mooi naar voren kwam. Unreal/ut en q2/3 hebben allemaal wel a3d support maar lang zo mooi niet als in hl, als het al werkt.

Verwijderd

Ik moet helaas ook inzien dat A3D in Win2k het niet goed doet. In HL loopt alles goed totdat er iets anders dan muziek door de speakers probeert te komen :(.

EAX :r doet het wel, maar in vergelijking met A3D is het een lachertje. Het gekke is dat alle A3D demo's het wel goed doen onder win2k, dus helemaal geen ondersteuning is niet aan de orde. Ik hoop dat iemand nog een aangepaste .ddl uitbrengt voor alleen HL 8-).

Update: Na mijn ervaring met win2k wil ik niet meer terug naar win9x, zelfs niet als ik A3D ervoor moet missen. Ik kan natuurlijk wel een dual-boot config maken, maar nu heb ik alleen win2k erop staan en pas als mijn computertje weer helemaal in de soep is gelopen wil ik erover nadenken om alleen voor CS win98 erop te zetten.

Verwijderd

wat ik ff wilde zeggen is dat eax en a3d niet echt vergelijken zijn eax is meer een leuke optie dan goed... het zorgt dat je hoort of je in een grote kamer of in een kleine kamer bent a3d is meer het 'echte' positioneele geluid maar ja ff buiten dat echt balen dat het niet in w2k werkt (en over stappen naar w9x ga ik niet doen zelfs niet voor half-life)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

5.12.01.2559 gevonden, ben nu aan het downloaden.
[url=http://lep.lg.ua/~voron/a3d/download/wdm5_12_01_2559.exe[/url]

-EDIT-
Stuk snellere download link toegevoegd

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:51
Ik heb ook dezelfde geluidskaart. Bij mij werkt het ook maar deels. Bepaalde geluiden hoor je niet (zoals het mes, shoten etc.)
De boel loopt niet vast, maar halfwerkend heb je er ook niks aan.

Fakir

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 10:22 schreef Reaper® het volgende:
wat is precies wavetracing?
Wavetracing is vergelijkbaar met raytracing, alleen kijkt de hard/software of de geluidsgolf (ipv een lichtstraal) via een dempend materiaal richting de ontvanger wordt weerkaatst.
Pagina: 1