Fair use policy vs. Flat fee

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 06:39
Ik was voor de gein aan het kijken bij sommige DSL-abbo's; en ik zag dat er onderscheid werd gemaakt tussen Fair use policy en Flat fee.

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee?

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet met de search is te vinden.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik denk dat je dit wel in Google kan vinden |:(
Kom nou hee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 10:06

Padvinder

doet z'n best

Fair Use Policy:
Een regeling die inhoud dat jouw internet gebruik binnen "normale" grenzen moet liggen. Download men gemiddeld 5 GB per maand bij jouw provider en jij zit op 25 GB... heb je een probleem :P

Flat Fee:
Je betaalt één bedrag per maand voor je internet. Verder niets. Geen tikken, MB's, of wat dan ook.

Kortom: ze hebben geen ene zak met elkaar te maken :P

Toch wel... als je boven je FUP uitkomt zou je een boete kunnen krijgen. Sommige providers hanteren geen FUP, maar een datalimiet. Dan betaal je dus voor elke MB die je meer download.

[ Voor 23% gewijzigd door Padvinder op 09-09-2004 18:24 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja lekker hulpvol die antwoorden. B)

Denk dat het in principe bijna het zelfde is.
Maar dat de één voor download doel einde wordt gebruikt , en de ander bij de tijd hoelang je online bent. (voorbeeld: Het vroegere Wanadoo Homotime.)

Maar kan best dat ze het nu de zelfde benamingen gebruiken.

• Silent Thunder
dan snap ik Flat fee dus niet i.c.m. DSL... want DSL is toch altijd al bij voorbaat onbeperkt online?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 10:06

Padvinder

doet z'n best

Silent Thunder schreef op 09 september 2004 @ 18:26:
dan snap ik Flat fee dus niet i.c.m. DSL... want DSL is toch altijd al bij voorbaat onbeperkt online?
Neej...

Vaak genoeg hebben DSL providers een "lite" of "basic" abbo met een datalimiet van bijv. 500 MB ofzo

• Silent Thunder
maar wat ik aan het bekijken was, was bussiness SDSL (dus hier is geen sprake van ''lite'' oid)

http://www.xs4all.nl/alle...dsl/specificatiessdsl.php

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 09-09-2004 18:41 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Silent Thunder schreef op 09 september 2004 @ 18:40:
maar wat ik aan het bekijken was, was bussiness SDSL (dus hier is geen sprake van ''lite'' oid)

Gewoon geen datalimiet dus.

In een FUP staat meestal opgenomen dat als je meer data verbruikt dan het gemiddelde van de mensen die dat type abbo hebben, dat je wordt afgesloten/gecapped/moet bijbetalen. En dat gesodemieter heb je dan neit meer bij flat fee

vroeger had je dat ook bij isdn, dan kon je onbeperkt online zijn voor een vast bedrag ookal was je aant inbellen. Femme heeft dat geloof ik een hele tijd gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedener op 09-09-2004 18:44 ]

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 09 september 2004 @ 18:40:

Staat gewoon in de FAQ daar: http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/bdsl/faq.php#8 :)

• Silent Thunder
ah okeej :*)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Padvinder schreef op 09 september 2004 @ 18:22:

Toch wel... als je boven je FUP uitkomt zou je een boete kunnen krijgen. Sommige providers hanteren geen FUP, maar een datalimiet. Dan betaal je dus voor elke MB die je meer download.
Datalimiet --> dan betaal je extra ......

Dat is nog eens een rappe conclusie trekken en een bijzondere aanname doen.

Naar mijn inzien zijn er altijd 2 soorte datalimieten, de financiele met duidelijk aangekondigde nafacturering bij overtreden. En de datalimieten/richtlijnen ipv bijvoorbeeld een onduidelijke FUP bepaaling.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Speedener schreef op 09 september 2004 @ 18:43:
[...]

In een FUP staat meestal opgenomen dat als je meer data verbruikt dan het gemiddelde van de mensen die dat type abbo hebben, dat je wordt afgesloten/gecapped/moet bijbetalen. En dat gesodemieter heb je dan neit meer bij flat fee

vroeger had je dat ook bij isdn, dan kon je onbeperkt online zijn voor een vast bedrag ookal was je aant inbellen. Femme heeft dat geloof ik een hele tijd gehad.
Dat heette geloof ik Superweb? :?

Ik wist nooit dat je bij een FUP ook een boete kon krijgen. Ik dacht dat het altijd een waarschuwing, danwel afknijpen van je verbinding was.
En dan vraag ik me af: kunnen ze eigenlijk wel geldboetes vragen? Nergens waar ik kan vinden bij Wanadoo bijv. hoeveel ik deze maand al heb gedownload...

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 00:07:
[...]

Dat heette geloof ik Superweb? :?

Ik wist nooit dat je bij een FUP ook een boete kon krijgen. Ik dacht dat het altijd een waarschuwing, danwel afknijpen van je verbinding was.
En dan vraag ik me af: kunnen ze eigenlijk wel geldboetes vragen? Nergens waar ik kan vinden bij Wanadoo bijv. hoeveel ik deze maand al heb gedownload...
Superweb had dat ook, maar ook gewoon xs4all had dat soort dingen in de tijd dat breedband niet overal te krijgen was.(volgens mij is het nog steeds niet overal te krijgen :P)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53
Flat Fee = onbeperkt online voor een vast bedrag (dus je betaalt niet per minuut)
FUP = Fair Use Policy, als je erg veel download, veel meer dan het gemiddelde dan kunnen ze maatregelen gaan nemen.

en wat heeft een datalimiet te maken met flat-fee, als je 10gieg datalimiet hebt en je gebruikt maar 4 gieg in de maand, dan is het toch nog steeds flat-fee ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 10:39
Speedener schreef op 09 september 2004 @ 18:43:
[...]

En je denkt dat je bij flat free wel onbeperkt mag downloaden? De lijn is nog steeds overboekt hoor. Ik denk dat de isp toch wat zal gaan melden wanneer je overlast veroorzaakt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1