I can see clearly now, the brain is gone...
Ik heb een aluminium case, en dat ding wordt erg warm. Maar het lijkt mij dat dat juist beter is. Beter dat de warmte nar de buitenkant wordt afgevoerd (en dat doe metaal nu eenmaal beter) dan dat het erin blijft.
ja, graag!
Sorry,
dat was idd ook mijn gedachte, de bedoeling is dus dat met een metalen kast de harde schijf zelf minder warm wordt...
iemand die een vergelijking kan maken ?
dat was idd ook mijn gedachte, de bedoeling is dus dat met een metalen kast de harde schijf zelf minder warm wordt...
iemand die een vergelijking kan maken ?
I can see clearly now, the brain is gone...
Verwijderd
Of het nu een plastic case of een metalen is. Ik neem aan dat beide voldoende koelen, maar persoonlijk zou ik voor de metalen gaan, ben gek op metaal en het ziet veel mooier uit 
Voor een 7200 toerenschijf zou ik zowieso metaal pakken maar voor een 5400 of 2.5" laptop schijf maakt het niet zo uit vanwege de lagere hitte uitstoot.
Voor een 7200 toerenschijf zou ik zowieso metaal pakken maar voor een 5400 of 2.5" laptop schijf maakt het niet zo uit vanwege de lagere hitte uitstoot.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 17:41 ]
Soms zit er een fannetje in, en ik dat geval zal het vast niet veel uitmaken of de case van kunststof of van metaal is. Robuustheid is wel een issue, maar ik heb ook aluminum cases gezien die nogal flimsy waren. Echt veel zegt het materiaal dus ook weer niet.
Ik zou ook liever iets meer uitgeven alleen al voor de stevigheid/robuustheid van zo'n ding.
Het is en blijft een mobiele drive, en die gaat wel eens mee ergens naar toe, in een tas ofzo, en dan lijkt me metaal toch wat steviger als plastic.
Het is en blijft een mobiele drive, en die gaat wel eens mee ergens naar toe, in een tas ofzo, en dan lijkt me metaal toch wat steviger als plastic.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
Verwijderd
Heb ooit zo een maxtor gehad. Als het uit het fabriek komt mag je er toch vanop aangaan dat ze niet zal oververhitten en schokbestendig zal zijn. Je betaald er dan wel wat meer voor. Die drives zitten in een soort van gel ingepakt, zou de warmte voldoende afzetten en schokken opvangen.
ik heb ze alleszins niet kapot gekregen en dat wil iets zeggen
. Heb nu een alu voor thuisgebruik. Lekker robuust, maar niet echt geschikt voor on the road
ik heb ze alleszins niet kapot gekregen en dat wil iets zeggen
Pagina: 1