Toon posts:

Schijf kan niet geformatteerd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer leeghalen en opnieuw installeren, maar via de opstartdiskette, kan ik de schijven D t/m I niet vinden.
Hierna probeerde ik het via schijfbeheer, dit lukte wel, maar alleen bij de schijven E t/ I. De schijven E t/m I zijn nu dus leeg, maar C en D lukken dus niet via schijfbeheer, een opstartdiskette, of via de windowsverkenner.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat windows geinstalleerd is op de D-schijf en dus de opstart-schijf is en C is volgens schijfbeheer de systeemschijf.
Dit klinkt allemaal wel logisch, alleen weet iemand hoe ik deze schijven toch kan formatteren?

Edit: Ik gebruik Windows XP (sorry)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 17:10 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28
Opnieuw opstarten met de Windows Xp Bootcd erin --> kun je het heel makkelijk doen...

Ik mis in de topicstart trouwens de Windows versie maar zo te zien is het Windows XP :)

/edit
Het formateren van de actieve partities lukt inderdaad niet omdat Windows erop geinstallerd is. Vergelijk het maar met een stoeptegel: de stoeptegels waar je niet op staat kun je uit de grond lichten, alleen bij die tegel waarop je zelf staat gaat je niet lukken. :)

[ Voor 59% gewijzigd door SysRq op 09-09-2004 17:11 ]

-

Verwijderd

@TS: zoiets ja, plus dat niet alle programma's het even leuk vinden om ntfs te formatteren.

maar als ik het goed begrijp wil je gewoon alles leeg? gooi dan gewoon al die partities weg en begin opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 17:09 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 13:17
Inderdaad, windows bootdisk brengt je voordat de eigenlijke install begint bij een soort van partitiemanager. Je kunt dan ook systeemvitale schijven zonder problemen formateren of overschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het nu ff proberen, laat later wel weten of het gelukt is, maar alvast bedankt!