Toon posts:

Liveupdate Norton 2004 haalt geen virusdefinities meer op !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb norton 2004 geinstalleerd van originele cdrom, 2 maanden geleden. en normaal gesproken gaat die dan om de zoveel keer automatisch kijken of er een update beschikbaar is en die dan downloaden. nu heb ik dat proces van automatisch een update downloaden een paar keer handmatig gedaan, en nu wil liveupdate niet meer zelf kijken of er update's beschikbaar zijn. kreeg net een tweetal uren geleden de melding dat m'n virusdefinities oud waren, en dat ik kon kiezen om liveupdate weer te starten of het op een later tijdstip te gebruiken.

in het norton hoofdvenster staat live update wel aangevinkt, maar hij zoekt nu zelf niet meer naar de updates. hoe kan ik dit weer activeren?

gebruik GEEN firewall (zit reeds in m'n router), en voorheen heeft ie het altijd goed gedaan, tot het moment dat ik handmatig ben begonnen de updates te installeren.

wie weet er een oplossing voor mij probleem? staat er soms iets fout in het register?

pc is wel virusvrij hoor, heb handmatig altijd de laatste update's geinstalleerd de laatste paar weken, maar zou graag willen dat norton dat nu weer voor me gaat doen ipv dat ik dat zelf iedere week weer moet doen.

want als je het een week vergeet heb je de kans dat je de klos bent.

dus wil graag dat norton met die live-update van ze weer gewoon de update download en installeerd.

Verwijderd

Probleem ken ik ook.. dur staat een tooltje voor op de symantec site als ik me nie vergis....
had dit ook altijd bij voorgaande versies maar nu heb ik mcafee (vind persoonlijk veel fijner als norton)

Verwijderd

Topicstarter
heb je enig id welk tooltje het is of hoe het heet, dat is wta makkelijker zoeken op de site he.

andere suggesties zijn ook welkom, is er soms iets aan de hand met netdetect die dat normaal toch altijd moet regelen?

Verwijderd

Om te beginnen, heb je norton al eens opnieuw geinstalleerd ?
je weet tenslotte maar nooit...

edit:

geen idee over welk tooltje het gaat, je kunt i.i.g. ook handmatig updaten met norton bij mijn weten.
Lees de artikelen op symantec.com eens door, daar is vast ook wel wat te vinden over je probleem

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw installeren heb ik idd geprobeerd, zowel norton, als liveupdate,livereg etc allemaal verwijderd en daarna alles sleutels die ik kon vinden, maar zodra ik dan 1x handmatig de update's ophaal, wil liveupdate niet meer auto kijken naar beschikbare updates. dus downloaden en installeren van die nieuwe updates gebeurd dan ook niet. dus zo moet ik altijd handmatig blijven updaten, en dat wil ik niet

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

chromeeh

the Gnome

LiveUpdate geeft maar 1x per week updates af, tenzij er een red alert is bij een grote snelle uitbraak dan kan het vaker zijn....
Als je handmatig update, dus de .exe met de virus defs. download dan duurt het een week voordat LiveUpdate weer gaat controleren op het net via LU!
Niet het handigste systeem maar ok, ik download zelf elke dag de def.file handmatig :) Net zo handig en ben je altijd beschermd!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Norton update sinds een aantal jaren - sinds de overname door Symantec - alleen nog via LU op de woensdag(avond), urgente gevallen daargelaten.

Er is dus niets mis met je NAV, je zal je defs handmatig/via third party prog moeten updaten, of een AV gaan zoeken die wel een updateschema aanhoudt wat meer bij deze tijd past. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 19:16:
opnieuw installeren heb ik idd geprobeerd, zowel norton, als liveupdate,livereg etc allemaal verwijderd en daarna alles sleutels die ik kon vinden, maar zodra ik dan 1x handmatig de update's ophaal, wil liveupdate niet meer auto kijken naar beschikbare updates. dus downloaden en installeren van die nieuwe updates gebeurd dan ook niet. dus zo moet ik altijd handmatig blijven updaten, en dat wil ik niet
Het is me niet duidelijk of je ook mappen hebt verwijderd. Misschien heb je hier wat aan

of deze om norton compleet te verwijdere.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 20:51 ]

Verwijderd

Misschien heeft iets je hosts file veranderd, waardoor liveupdate.symantec.com nu resolved naar localhost.
Check je hosts file, voor XP staat deze hier: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Success

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Ik weet niet of dit in die links stonden maar ik heb er ook op talloze PCs last van gehad.
Bij mij werkte het weer als ik het volgende deed: zoek op je HD naar het bestandje S32LUHL1.DLL. Rename deze en run liveupdate nog eens.

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 12:16
Ik heb hetzelfde gehad en de Automated support Assistant zei dat m'n LiveUpdate niet actueel was. Vaag trouwens dat de update software zichzelf blijkbaar niet goed kan updaten. Als ik het me goed herinner heb ik deze file gedownload en geinstalleerd en nu update die weer netjes (Live Update is nu wel engels maar dat maakt me niet echt wat uit).

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

de-installeer en installeer de live update functie alleen eens... ???
En probeer ook eens de complete update te doen, niet alleen virus defenities.
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 17:04:
<knipperdeknip>
pc is wel virusvrij hoor
<knipperdeknip>
Mijn ervaringen met norton op veeeeel computers: Gescanned met compleet ge-update norton... geen tot paar virussen. Daarna on-line scannen met www.panda-software.com.. altijd weer meer virussen gevonden (en dat waren geen false-positive's)

Verder vertraagd norton het systeem aanzienlijk en is norton meestal een ramp om dat spul goed te de-installeren (blijven overal resten over die goed genest zitten in je systeem). Ga je zoeken in de knowledge base van Symantec staan er allemaal van die houtjes-touwtjes manieren (net als hierboven) om iets voor elkaar (of weg) te krijgen...

Voor mij geen norton meer.

[ Voor 15% gewijzigd door MRic3 op 13-09-2004 17:50 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:29
Het gemakkelijkste is gewoon bij geplande taken de 'liveupdate' taak wegdoen, en dan in de opties van norton liveupdate gewoon terug activeren. Dan maakt hij een nieuwe 'geplande taak' aan en dan is het probleem van de baan.

Ik heb dit namelijk al veel voorgehad...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
De link naar Panda van MRic3 klopt niet.
Panda Active Scan

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen voor de reavties, zal zo dadelijk eens proberen door een image terug te zetten en dan de bovenstaande opties te bekijken.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Henk007 schreef op 13 september 2004 @ 17:54:
De link naar Panda van MRic3 klopt niet.
Panda Active Scan
Klopt sorry... met dat streepje zit gewoon in mun kop en krijg het er niet uit.

Ik raad iedereen die norton heeft een keer te scannen met panda. Als je de resultaten ziet dat er toch virussen opstaan dan daarna snel je systeem opnieuw installeren (want norton krijg je echt niet goed weg) en dan een goede virusscanner erop zoals... panda ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk dat we hier niet hoeven te gaan discussieren over de kwaliteit van diverse antivirus software.
Daar hebben we andere topics voor:
[rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml]
[rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 14-09-2004 07:28 ]

Pagina: 1