Dynamische formulieren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een script om dynamische formulieren te maken op mijn website. Dit houdt in dat ik een soort van vragenlijst wil maken middels drop-down-boxen, en dat er dan automatisch een volgende dropdownbox verschijnt die qua inhoud aansluit op de eerste.

Voorbeeld:

1e dropdownbox: Basisschool/Middelbare school
(Ik kies voor Basisschool)
2e dropdownbox: Groep 1/2/3/4/5/6/7/8 etc. etc.
etc

Ik heb al gezocht op GOT, op Google en op diverse scriptcollectionsites, maar ik kan de zoekacties niet genoeg verfijnen omdat ik niet weet hoe deze manier heet. Bovendien zou ik graag willen dat het script ook de inhoud opslaat. Kent iemand een oplossing?

Verwijderd

het is niet een manier, maar gewoon scripten.

In bijna iedere taal (javascript, php e.d.) kan je zeggen: als de inhoud van dat veld (of drop down box) zus is, dan moet je zo doen (zo == laat bijbehorende volgende veld zien).

Ga eens een script-taal leren, en daar is zeker genoeg over te vinden via het internet.

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:54:
het is niet een manier, maar gewoon scripten.

In bijna iedere taal (javascript, php e.d.) kan je zeggen: als de inhoud van dat veld (of drop down box) zus is, dan moet je zo doen (zo == laat bijbehorende volgende veld zien).

Ga eens een script-taal leren, en daar is zeker genoeg over te vinden via het internet.
Sorry hoor maar aan deze reactie heb ik niets. Ga eens een script-taal leren... Ik heb daar niet de interesse en de tijd voor. Ik ben verder redelijk goed met HTML maar ik heb voorbeeldcode nodig. Ik ken de hele systematiek niet hiervan. Dus als je links hebt of wat dan ook, gaarne.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

bluejay28 schreef op 09 september 2004 @ 17:00:
[...]

Sorry hoor maar aan deze reactie heb ik niets. Ga eens een script-taal leren... Ik heb daar niet de interesse en de tijd voor.
Dan heb je niets te zoeken in Programming & Webscripting :/

Kant-en-klare code doen we hier niet aan.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.