PartitionMagic/Bootmagic of gelijkaardige

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 13:30
Vandaag wou ik eens 'rap' mijn partities beheren. De ene zat overvol en de andere was praktisch leeg. Dus met Partition Magic wou ik het één en het andere aanpassen.

Ik vond geen diskette in de buurt, dus ik dacht " 't is nog nooit mislukt, dus het zal nu ook wel niet gebeuren." Je raadt het al.

Maar mijn gegevens zijn (gelukkig) nog niet reddeloos verloren. Alleen heb rescue diskettes van Powerquest nodig om de schade ongedaan te maken.

Zijn die diskettes ergens beschikbaar (vind ze niet met Google)? Met een rescue diskette van Bootmagic kan ik het nodige ook al in orde maken.

Of is er een gelijkaardig (gratis) programma?

Heel concreet moet ik een andere dan de huidige partitie 'active' zetten.

Met de WindowsXP CD heb ik met de herstelprocedure al eens "bootcfg /rebuild" gedaan, maar zonder resultaat.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

active zetten kan zelfs met fdisk nog wel, wellicht dat je een bootdisk op www.bootdisk.com kunt vinden die fdisk erop heeft?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• DriesA
Ik dacht dat fdisk niet met NTFS overweg kon? Niet dat ik mijn gegevens kwijt ben.

Ik ben nu aan't proberen om met een win98 bootdisk op de fat32 te geraken waar de map bootmagic.PQ staat... duimen.

• degroot
  • Niet online
heb je geen 2e pctje in de buurt staan waar je ff pq op installeert en dan snel die disckettes ff maakt?

www.degroot-it.nl

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
als je de installatie cd hebt ( ;P ) kun je die op een andere computer installen en de rescue disks maken. Simpel.

[edit] tegelijk met degroot

[ Voor 12% gewijzigd door stefan001 op 09-09-2004 16:33 ]

• DriesA
Da's het probleem. :/
Mijn PQ-software staat op die PC alleen op de HD (waar ik nu dus niet aan kan). De CD ligt op kot. :/

Via Bootmagic ben ik erin geslaagd om Windows XP te booten. Maar tijdens het booten hangt hij vast. ik vermoed dat hij in de war is met nieuwe partities.

Iemand ideeën?

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vanaf de xp cd booten voor emergency rescue kiezen, en in de dos modus Fdisk starten.
Allereerst even kijken hoe en wat er nu ingesteld is qua partities.

check mijn webshop!

• DriesA
vanaf de xp cd booten voor emergency rescue
Dan vraagt hij om rescue diskettes (die ik ook niet heb).

Wat ik nu gedaan heb is de WinXP-setup gestart tot op het moment dat 'm vraagt op welke partitie de installatie moest komen. Via die (beperkte) partitiebeheerder heb ik de partitie die voor moeilijkheden zorgde verwijderd. Opnieuw opstarten, en voila! Alles is terug zoals het hoort! Een pak van mijn hart.

Ik vermoed dat die nieuwe partitie C: is geworden en de huidige Windows is dan verschoven naar D: waardoor windows serieus in de war was (hij vind niets meer op c: en zoekt niet op d:).

Conclusie:
* ALTIJD rescue diskettes maken, en als je geen lege diskettes vindt => begin er niet aan!
* Ook een CD met de Powerquest-software bij de hand houden. Niet erg slim om je enige exemplaar van de PQ-software te plaatsen op de HD die je gaat verneuken. :)

Blij dat alles in orde is. Dit was de PC van mijn ouders (met boekhoudsoftware e.d. => ze hebben een zaak), en ik vertrek om 18h naar de luchthaven op vakantie. Dus het was even héél spannend!
Pagina: 1