Toon posts:

[XP] Users worden direct afgemeld na inloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een super groot rot probleem.

Op de laptop zit Windows XP

maar we kunnen sinds vandaag niet meer aanmelden.

Als we inloggen bij windows onder de accounts worden we direct weer afgemeld.

Ook als je 2x ctrl +del doet en dan onder administrator binnen wilt komen lukt het ook niet.

Ook lukt het niet via alle drie de veilige modus binnen te komen.

En ook de herstel functies lukken niet. Weet iemand hoe ik nu binnen kan komen bij windows??

Alvast bedankt.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 14:09
Ik denk dat het best is dat je de accounts directory moved in dos naar een andere dirctory en deze terug aanmaakt.

Of misschien iets met het logon script?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op 09 september 2004 @ 16:02:
Ik denk dat het best is dat je de accounts directory moved in dos naar een andere dirctory en deze terug aanmaakt.

Of misschien iets met het logon script?
Nee dat is het niet

Verwijderd

Dit probleem kan komen door Windows XP alternatief te activeren (illegale versie). De melding voor het activeren verdwijnt maar na het verlopen van de activerings termijn gaat het systeem zich zo gedragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:07:
Dit probleem kan komen door Windows XP alternatief te activeren (illegale versie). De melding voor het activeren verdwijnt maar na het verlopen van de activerings termijn gaat het systeem zich zo gedragen.
Ehm sorry wij hebben officiele versie van Windows XP. Deze versie zat erop toen wij dezze laptop van Siemens kochten via Siemens Shop.

En de service pack 1 is geinstalleerd en dat kan niet op een illigale versie.

Verwijderd

Ook service pack 1 is te installeren op een illegale versie alleen niet op bepaalde corparate keys.
Maar het was geen verwijt oid meer 1 van de mogelijke oorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:09:
Ook service pack 1 is te installeren op een illegale versie alleen niet op bepaalde corparate keys.
Maar het was geen verwijt oid meer 1 van de mogelijke oorzaken.
Ja maar dit is een officiele win xp want we hebben ook een echtheids certificaat.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
van XP MET Sp1? Zoja dan zal ik eens in dos proberen om op Virussen te scannen,

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op 09 september 2004 @ 16:14:
van XP MET Sp1? Zoja dan zal ik eens in dos proberen om op Virussen te scannen,
heb ik al geprobeerd levert niks op.

Ow Wat moet ik nu doen :(

Verwijderd

Dit lijkt vrijwel zeker een wormpje.
Scan uw systeem vanaf een bootflop op virusjes en kijk dan nog eens.
Controleer ook of je in het register niet gewoon en RUN key hebt met daarin rundll32. Zo wel, grote kans dat je uitgelogd wordt door een geintje van een familielid of vriendje of weet ik wie er allemaal aan je PC komt.

Toevoeginkje:

Als je de laptop wel op het aanmeld scherm hebt, kun je het ding via het netwerk benaderen vanaf een random andere 2000 of XP machine, als je maar dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt. Je kunt dan met regedit op je goeie PC de laptop's register bewerken, en je opstartconfiguratie nakijken enzovoorts.

Wat je ook moet doen is even een glaasje fris gaan halen want je begint te stressen :)

edit:
Toevallig spyware van je eigen website binnen gehaald? Is dat JOUW site, LPIweb?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 16:16:
Dit lijkt vrijwel zeker een wormpje.
Scan uw systeem vanaf een bootflop op virusjes en kijk dan nog eens.
Controleer ook of je in het register niet gewoon en RUN key hebt met daarin rundll32. Zo wel, grote kans dat je uitgelogd wordt door een geintje van een familielid of vriendje of weet ik wie er allemaal aan je PC komt.

Toevoeginkje:

Als je de laptop wel op het aanmeld scherm hebt, kun je het ding via het netwerk benaderen vanaf een random andere 2000 of XP machine, als je maar dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt. Je kunt dan met regedit op je goeie PC de laptop's register bewerken, en je opstartconfiguratie nakijken enzovoorts.

Wat je ook moet doen is even een glaasje fris gaan halen want je begint te stressen :)

edit:
Toevallig spyware van je eigen website binnen gehaald? Is dat JOUW site, LPIweb?
www.lpiweb.nl is van mij hoezo? staat er spyware op dan?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit, zodat het geheel iets veelzeggender is en voldoet aan de WOS policy :)

Aan / Afmeld Probleem!! ==> [XP] Users worden direct afgemeld na inloggen

Verwijderd

Heb je toevallig net met Adaware de laptop opgeschoond? Zoja, dan heb ik hetzelfde probleem gehad en dit is erg eenvoudig op te lossen. Ik ga ff zoeken in m'n post-history voor je.

Verwijderd in "Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer"

En op het linkje van XciseR hieronder lees je ongeveer hetzelfde:
Who changed my Userinit key?

Spyware. The program is called "Search Assistant" and is located at "\Program Files\WindowsSA". It also has some "omni*.*" files in "\WINDOWS\system32\" dir that are linked to "Userinit" key. If you remove this spyware (using Ad-aware, etc.) the "omni*.*" files are deleted and you can't log in.

How to edit registry when I can't log in?

- Use recovery console - read the manual or browse the web on how to edit registry in recovery console.

OR

- Use another machine on your network: Open regedit and select "File->Connect Remote Registry..." and in the dialog box select computer that has log in problems to view its registry.

Please reply if you find this post useful

--------------------------------------------------------------------------------

Posted by: rcmcom

Very easy solution.

Problem: Computer Logs off out when you login
Cause: Search Assistant (search bar aside the clock in windows)

3 Steps.

1.- Get into the recovery console (with boot disks, you can get them from microsoft page).

2.- Get the file userinit.exe from another NOT INFECTED computer. (located in windows/system32 folder)

3.- Overwrite the userinit.exe original file (from the infected computer) with the new one (use a cd or disk to transport it) (COMMAND: COPY e:/userinit.exe c:/windows/system32/userinit.exe)

4.- Rename the userinit.exe to wsaupdater.exe

5.- Exit and ENJOY.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 17:27 ]

Verwijderd

Check deze site maar us, waarschijnlijk is het dat :
http://www.opentechsuppor...rchive/topic/20552-1.html
Pagina: 1