Toon posts:

2 pc's op i-net via switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een duo abo via een Belgische breedbandserver (telenet), dit geheel terzake.
dit wil zeggen dat ik 2 pc's via een switch mag aansluiten op mijn modem.
1 van deze pc's werkt nu dus perfect op het internet via de switch, maar de andere krijg ik niet online via de switch. als ik hem echter rechtstreeks aansluit op de modem, werkt hij wel.
de helpdesk heb ik al platgebeld, en die vinden het ook niet (modem reset, ping, netwerkkaart verwijderen, kabel uitmeten, van poort op switch verwisselen, pc alleen insteken op switch zonder de werkende pc, you name it i've done it...) het rare is nl. dat de helpdesk wel 2 geldige ip-adressen krijgt te zien, terwijl ik er hier maar 1tje te pakken krijg!
de pc die niet op het internet wil gaan is een medion pc (de laatste nieuwe zelfs..), misschien heeft dit er iets mee te maken dacht ik zo...
de switch is van het merk topcom en heeft 5 poorten.

conclusie: de netwerkkaart is niet stuk, want ik kan wel rechtstreeks op internet
de kabel is dus ook niet stuk.
de switch is ook niet defect, want de andere pc kan wel op internet.

mijn gok is dat het ligt aan het feit dat het een medion pc is...

wat is er hier verkeerd?
hopelijk vind iemand het.

dank bij voorbaat!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03
Mijn gok is dat er maar één pc hetzelfde IP adres kan hebben en dat twee pc's op een switch zetten die rechtstreeks op internet is aangesloten dus niet gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op 09 september 2004 @ 15:27:
Mijn gok is dat er maar één pc hetzelfde IP adres kan hebben en dat twee pc's op een switch zetten die rechtstreeks op internet is aangesloten dus niet gaat werken.
kan kloppen, maar ik heb een duo-abo, en dit wil zeggen, dat mij "dealer" mij 2 ipadressen levert, en deze 2 zijn ook te zien vanop de helpdesk, maar ik kan ze blijkbaar gewoon niet verwerken ofzo?
en btw, als ik die 'defecte' pc alleen via de switch aansluit (zonder een 2e pc), gaat hij nog steeds niet!, terwijl dit bij de andere pc wel is

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:30 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Kan de andere pc wel apart op internet zonder de switch? Heeft het niet met aanmelden MAC-adres te maken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 09 september 2004 @ 15:30:
Kan de andere pc wel apart op internet zonder de switch? Heeft het niet met aanmelden MAC-adres te maken?
beide pc's kunnen apart op het internet (zonder switch)
en wat is een MAC-adres?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Heb je toevallig geprobeerd beide IP's hard in te stellen (dus niet met DHCP)

Je provider is vast wel zo lief je de benodigde gegevens te geven. :-) Desnoods zeg je dat het voor test is om te zien of e.e.a. wel fatsoenlijk werkt.

Andere vraag: Waarom haal je die switch niet weg en kwak je er een router neer? Kun je 1 van beide abo's opzeggen. :-) Kan jou het schelen dat het volgens de regeltjes misschien niet mag...
(Ja, Hollanders zijn zuinig, hehe)

blah

• Dennis
  • Laatst online: 14:03
Wat PcDealer zegt zou best eens het probleem kunnen zijn.

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
per pc instellen wat het ip nummer, gateway, dns enzo is. niet laten bepalen door DHCP omdat ze dan wel eens dezelfde ipnummers kunnen krijgen van je provider en dan werkt het dus niet. (zou ook niet mogen, maar je weet maar nooit)

edit: shit, dubbelpost :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 09-09-2004 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga die ipadressen eens vragen!
i'll let u know!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mja je hebt toevallig toch geen bridge op die ene pc dat bv een ethenet kaart en een wireless kaart een ip nemen ?
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:38:
ik ga die ipadressen eens vragen!
i'll let u know!
en vraag de macadressen ook :)

[ Voor 47% gewijzigd door Tomsworld op 09-09-2004 15:40 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
dat met die vaste ip, en mac,... adressen werkt helaas niet... jammer maar thx

die man aan de telefoon zei wel iets over een cross of een straight cable tussen de modem en de switch.
nu steekt er een straight cable tussen.

http://tools.topcom.net/datasheets/TSH%20105%20-%20E.pdf

dit is mijn switch, kunnen jullie hieruit afleiden of het een straight, of een crossed cable nodig heeft?

• MaxxBass
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Hmmm... lijkt me niet zoveel met crossed of straigt te maken te hebben. Aangezien pc1 wel werkt op je switch.

Ik denk dat je medion hetzelfde IP-adress krijgt als je andere pc zonder switch wordt aangesloten.
Ze maken een fout bij de koppeling van je IP-adressen aan je mac-adres (uniek nummer voor je netwerkkaart), lijkt me dat ze zich daarop moeten concetreren

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Bij mijn provider (Demon) kan ik MAC adressen via een webpagina toevoegen in hun database. Als ik dat niet doe (zonder router) zal internet niet werken. Ik kan dan alleen op de providersite komen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Persoonlijk zou ik nog steeds gewoon voor een routertje gaan. Geen gel*l met dubbele abo's e.d. Dat jouw provider zegt dat dit niet mag is niet echt reëel. Een autofabrikant kan immers ook niet verbieden dat jouw buurmeisje in jouw auto gaat rijden!?

Heb je eigenlijk de kabels tussen beide PC's en de switch al eens gewisseld? Misschien is 1 van de kabels stiekem wel een crosslink.

Als je beide PC's in dezelfde IP-reeks zet, kun je ze dan wel pingen???
(b.v. 192.168.0.1 en 192.168.0.2 met subnet 255.255.0.0 of 255.255.255.0) Wel even de kabel tussen je modem en switch eruit trekken, dit testje zou namelijk voor probleempjes kúnnen zorgen.

blah

Pagina: 1