ik heb een duo abo via een Belgische breedbandserver (telenet), dit geheel terzake.
dit wil zeggen dat ik 2 pc's via een switch mag aansluiten op mijn modem.
1 van deze pc's werkt nu dus perfect op het internet via de switch, maar de andere krijg ik niet online via de switch. als ik hem echter rechtstreeks aansluit op de modem, werkt hij wel.
de helpdesk heb ik al platgebeld, en die vinden het ook niet (modem reset, ping, netwerkkaart verwijderen, kabel uitmeten, van poort op switch verwisselen, pc alleen insteken op switch zonder de werkende pc, you name it i've done it...) het rare is nl. dat de helpdesk wel 2 geldige ip-adressen krijgt te zien, terwijl ik er hier maar 1tje te pakken krijg!
de pc die niet op het internet wil gaan is een medion pc (de laatste nieuwe zelfs..), misschien heeft dit er iets mee te maken dacht ik zo...
de switch is van het merk topcom en heeft 5 poorten.
conclusie: de netwerkkaart is niet stuk, want ik kan wel rechtstreeks op internet
de kabel is dus ook niet stuk.
de switch is ook niet defect, want de andere pc kan wel op internet.
mijn gok is dat het ligt aan het feit dat het een medion pc is...
wat is er hier verkeerd?
hopelijk vind iemand het.
dank bij voorbaat!
dit wil zeggen dat ik 2 pc's via een switch mag aansluiten op mijn modem.
1 van deze pc's werkt nu dus perfect op het internet via de switch, maar de andere krijg ik niet online via de switch. als ik hem echter rechtstreeks aansluit op de modem, werkt hij wel.
de helpdesk heb ik al platgebeld, en die vinden het ook niet (modem reset, ping, netwerkkaart verwijderen, kabel uitmeten, van poort op switch verwisselen, pc alleen insteken op switch zonder de werkende pc, you name it i've done it...) het rare is nl. dat de helpdesk wel 2 geldige ip-adressen krijgt te zien, terwijl ik er hier maar 1tje te pakken krijg!
de pc die niet op het internet wil gaan is een medion pc (de laatste nieuwe zelfs..), misschien heeft dit er iets mee te maken dacht ik zo...
de switch is van het merk topcom en heeft 5 poorten.
conclusie: de netwerkkaart is niet stuk, want ik kan wel rechtstreeks op internet
de kabel is dus ook niet stuk.
de switch is ook niet defect, want de andere pc kan wel op internet.
mijn gok is dat het ligt aan het feit dat het een medion pc is...
wat is er hier verkeerd?
hopelijk vind iemand het.
dank bij voorbaat!