PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| include("login.php"); $db = mysql_select_db ("mijn_database") or die("Kan geen database selecteren"); $query = "SELECT story FROM news"; $result = mysql_query($query) or die("Fout bij uitvoeren query"); // Printen resultaten in HTML print "<table>\n"; while ($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { print "\t<tr>\n"; foreach ($line as $col_value) { print "\t\t<td><a href=\"news.php?id=>$col_value</a></td>\n"; } print "\t</tr>\n"; } print "</table>\n"; // Resultaat-set vrij maken mysql_free_result($result); // Verbinding afsluiten mysql_close($link); |
Ik wil dus een link maken iets als dit news.php?id=34 waar <a href=\"news.php?id=(hier dus de id die hij uit de mysql database moet halen). Ik haal de gegevens er dus al uit met de mysql_fetch_array functie. Dan drukt hij die hele query af, maar ik wil dus 1 waarde hebben nog erbij de ID:
De STORY variable drukt hij dus nu af. Daar op staat een link met "news?id="
achter die "=" is moet hij dus voor elke story de id zetten. Kan iemand me helpen hier mee.
PHP:
1
| print "\t\t<td><a href=\"news.php?id=>$col_value</a></td>\n"; |
Het gaat dus om de regel. Waar achter "id=" iets van news.id of zo moet komen.
Edit: Jammer dat mijn vorige topic zo snel werd gelocked, waar er nog niet klaar mee

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:14 ]