Ik had net geprobeerd een voeding aan te sluiten op het stopcontact. Sluit ik een koeler aan op zo'n uitgang: gebeurt er nix. Er gebeurd alleen iets als dat ene ding van de voeding in het mobo zit. Maar er zijn toch geen 2 uitgangen voor in je mobo? Hoe krijg ik dan 2 voedingen aan 1 PC? Ik wil dus 1 voor HD cd-rom enz. De andere voeding voor koelers.
Verwijderd
FF een site zoeken die uitleggen welke draden je aan en uit regelen in de Moboconector en die omlussen ene met een schakelaartje regelen, volgens mij staat het ook wel in je mobo boekje wie wat welke is.
Suc6
Suc6
Je moet een weerstand van 1 of 10 k tussen de massa en de witte draad zetten.
Hiermee detecteerd ie of er ook een mobo op aangesloten zit... hoop ik
Suc6
Hiermee detecteerd ie of er ook een mobo op aangesloten zit... hoop ik
Suc6

2 atx voedingen en zo verbonden werken ze allebei op de aan/uitknop. ik heb op die manier op de 2e voeding een peltier setup gehad.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Pak een ouwe AT voeding met gool' old powerswitch in plaats van die ATX meuk
Yep, het is het handigst om een AT psu te pakken...
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
mooi zo'n kruisje ;POp donderdag 28 december 2000 22:33 schreef gdew het volgende:
[afbeelding]
Pak de mobo stekker connector vast:
je propt tussen de groene (er is er maar 1) en een zwarte of roode (aarde) een weerstand van min 10 Ohm (volgens mij) als je nu de stekker erin stopt doet de voeding het. als je de stekker eruit trekt niet meer (je kan een aan/uit knop maken)
je propt tussen de groene (er is er maar 1) en een zwarte of roode (aarde) een weerstand van min 10 Ohm (volgens mij) als je nu de stekker erin stopt doet de voeding het. als je de stekker eruit trekt niet meer (je kan een aan/uit knop maken)
If there's Oldskool i'm there
Verwijderd
Ik wil voor mijn vraag geen nieuw topic openen, dus stel ik hem hier maar effe.
Ik heb hier nog een AT voeding liggen en wil hem aansluiten op mijn systeem (zie hieronder), weet iemand hoe ik dat moet doen?
bedankt!
Ik heb hier nog een AT voeding liggen en wil hem aansluiten op mijn systeem (zie hieronder), weet iemand hoe ik dat moet doen?
bedankt!
ik heb ook 2 voedingen in mijn kast
ik heb gewoon allebei de voedingen bovenin mijn kast gepropt (grote kast, past makkelijk
)
ze staan allebei op zo'n makkelijke stekkerverdeeldoos met aan/uit -knopje
de draad naar de aan/uit switch van de voedingen heb ergens bovenin weggestopt in me kast (allebei in de aan-stand natuurlijk)
Daarvan gaat een van de voedingen naar mijn moederbord met die mobo-connector (handig zo'n at/atx mobo
) en aan die andere voeding heb ik mijn fans en HD en CDROM en CDWRITER aangesloten
werkt uitstekend, en alles krijgt ruim voldoende stroom
succes ermee
ik heb gewoon allebei de voedingen bovenin mijn kast gepropt (grote kast, past makkelijk
ze staan allebei op zo'n makkelijke stekkerverdeeldoos met aan/uit -knopje
de draad naar de aan/uit switch van de voedingen heb ergens bovenin weggestopt in me kast (allebei in de aan-stand natuurlijk)
Daarvan gaat een van de voedingen naar mijn moederbord met die mobo-connector (handig zo'n at/atx mobo
werkt uitstekend, en alles krijgt ruim voldoende stroom
succes ermee
Het kruisje is nu weer een plaatje, hoelang, dat weet ik niet, het lijkt net als ik uitlog dat de plaatjes er dan weer vandoor gaanOp vrijdag 29 december 2000 00:06 schreef benchMarc het volgende:
[..]
mooi zo'n kruisje ;P
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
En ATX voeding heeft gewoon een contact nodig tussen 2 pinnen van de stekker ... doe even een search want ik ben deze vraag al diverse malen tegen gekomen ...
-
Verwijderd
bedoel je te zeggen dat je een AT inplaats van een ATX wil gebruiken? gaat niet lukken...Op vrijdag 29 december 2000 01:56 schreef RobiNET Online het volgende:
Ik wil voor mijn vraag geen nieuw topic openen, dus stel ik hem hier maar effe.
bedankt!
Verwijderd
Nee, ik bedoelde dat ik een AT en ATX voeding wilde gebruiken. De vraag is hoe ik dag moet aansluiten.
Pagina: 1