Hoe krijg ik 2 voedingen op 1 PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-12 09:51
Ik had net geprobeerd een voeding aan te sluiten op het stopcontact. Sluit ik een koeler aan op zo'n uitgang: gebeurt er nix. Er gebeurd alleen iets als dat ene ding van de voeding in het mobo zit. Maar er zijn toch geen 2 uitgangen voor in je mobo? Hoe krijg ik dan 2 voedingen aan 1 PC? Ik wil dus 1 voor HD cd-rom enz. De andere voeding voor koelers.

Verwijderd

FF een site zoeken die uitleggen welke draden je aan en uit regelen in de Moboconector en die omlussen ene met een schakelaartje regelen, volgens mij staat het ook wel in je mobo boekje wie wat welke is.

Suc6

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25
Je moet een weerstand van 1 of 10 k tussen de massa en de witte draad zetten.
Hiermee detecteerd ie of er ook een mobo op aangesloten zit... hoop ik

Suc6

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/fastboats/2psu.jpg
2 atx voedingen en zo verbonden werken ze allebei op de aan/uitknop. ik heb op die manier op de 2e voeding een peltier setup gehad.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-12 19:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pak een ouwe AT voeding met gool' old powerswitch in plaats van die ATX meuk :)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

TGEN

Hmmmx_

Yep, het is het handigst om een AT psu te pakken...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• benchMarc
Op donderdag 28 december 2000 22:33 schreef gdew het volgende:
[afbeelding]
mooi zo'n kruisje ;P

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Pak de mobo stekker connector vast:

je propt tussen de groene (er is er maar 1) en een zwarte of roode (aarde) een weerstand van min 10 Ohm (volgens mij) als je nu de stekker erin stopt doet de voeding het. als je de stekker eruit trekt niet meer (je kan een aan/uit knop maken)

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

Ik wil voor mijn vraag geen nieuw topic openen, dus stel ik hem hier maar effe.
Ik heb hier nog een AT voeding liggen en wil hem aansluiten op mijn systeem (zie hieronder), weet iemand hoe ik dat moet doen?

bedankt!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 17:39
ik heb ook 2 voedingen in mijn kast
ik heb gewoon allebei de voedingen bovenin mijn kast gepropt (grote kast, past makkelijk :) )

ze staan allebei op zo'n makkelijke stekkerverdeeldoos met aan/uit -knopje
de draad naar de aan/uit switch van de voedingen heb ergens bovenin weggestopt in me kast (allebei in de aan-stand natuurlijk)

Daarvan gaat een van de voedingen naar mijn moederbord met die mobo-connector (handig zo'n at/atx mobo :) ) en aan die andere voeding heb ik mijn fans en HD en CDROM en CDWRITER aangesloten

werkt uitstekend, en alles krijgt ruim voldoende stroom :7

succes ermee

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op vrijdag 29 december 2000 00:06 schreef benchMarc het volgende:

[..]
mooi zo'n kruisje ;P
Het kruisje is nu weer een plaatje, hoelang, dat weet ik niet, het lijkt net als ik uitlog dat de plaatjes er dan weer vandoor gaan

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 12:45
En ATX voeding heeft gewoon een contact nodig tussen 2 pinnen van de stekker ... doe even een search want ik ben deze vraag al diverse malen tegen gekomen ...

-

• benchMarc
tnx! ik zal het gaan proberen

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 01:56 schreef RobiNET Online het volgende:
Ik wil voor mijn vraag geen nieuw topic openen, dus stel ik hem hier maar effe.
Ik heb hier nog een AT voeding liggen en wil hem aansluiten op mijn systeem (zie hieronder), weet iemand hoe ik dat moet doen?

bedankt!
bedoel je te zeggen dat je een AT inplaats van een ATX wil gebruiken? gaat niet lukken...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op mijn site heb ik er een stukje over neergekrabbeld. Is absoluut niet moeilijk.

Herman

Verwijderd

Nee, ik bedoelde dat ik een AT en ATX voeding wilde gebruiken. De vraag is hoe ik dag moet aansluiten.
Pagina: 1