Kreeg vandaag een telefoontje van mijn ex-werkgever. Er kwamen allerlei rare mailtjes binnen via een hotmail-account. Nu heb ik aardig wat problemen met deze fijne man gehad (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/876974. Hij riep dat ze met een rechtelijke procedure zouden starten als deze mailtjes niet ophielden. Nu weet ik nergens van en heb hem dat ook duidelijk gemaakt. Hij wist mij te vertellen dat hij mijn ip-adres had gecontroleerd dat en zo wist dat ik het was... Mijn provider vond dat voldoende om mij binnenkort af te gaan sluiten...
Het IP adres van waar de Hotmail site is bezocht (en dus het mailtje is verstuurd) staat in de headers van het mailtje.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Wat heeft je provider met je Hotmail-account te maken?
Laat de beste man maar die email (inclusief headers) doormailen, kan je zelf eea bekijken.
Laat de beste man maar die email (inclusief headers) doormailen, kan je zelf eea bekijken.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Leek mij ook al vreemd. Al zou ik ze met een hotmail allerlei enge dingen toewensen heeft mijn provider daar niets mee van doen. Tenzij iemand achter mijn pc heeft zitten rotzooien. Tsja maar wie... Stel dat dat zo is. Kunnen ze mij dan aanpakken?BtM909 schreef op 09 september 2004 @ 15:05:
Wat heeft je provider met je Hotmail-account te maken?
Heb je er ook wat mee te maken? Anders zou ik je advocaat maar eens bellen voor een gevalletje smaad en inkomstderving als je hierdoor je werk niet kan doen.
Je weet zeker dat er niet een of andere backdoor op je pc zit waardoor anderen via jouw pc kunnen mailen? Misschien ver gezocht maar 't ZOU kunnen.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:10:
[...]
Leek mij ook al vreemd. Al zou ik ze met een hotmail allerlei enge dingen toewensen heeft mijn provider daar niets mee van doen. Tenzij iemand achter mijn pc heeft zitten rotzooien. Tsja maar wie... Stel dat dat zo is. Kunnen ze mij dan aanpakken?
Als het vanaf jouw PC komt, dan kan de provider gaan besluiten om jouw af te sluiten. Ook al komt het door een virus, hacker of andere grappenmaker die achter jouw pc kruipt.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 15:10:
[...]
Leek mij ook al vreemd. Al zou ik ze met een hotmail allerlei enge dingen toewensen heeft mijn provider daar niets mee van doen. Tenzij iemand achter mijn pc heeft zitten rotzooien. Tsja maar wie... Stel dat dat zo is. Kunnen ze mij dan aanpakken?
Jij bent verantwoordelijk voor jouw PC.
Maar heb je al een brief of email van jouw provider gehad?
Verder zou ik weer terug gaan naar de advocaat, en verzoeken hem bewijs te leveren.
Heb je wachtwoord van je hotmail al gewijzigd? En in de sent items box gekeken?
[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 09-09-2004 15:23 ]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Allereerst, bij hotmail mailtjes is te zien vanaf welk ip het geschreven is. Dus als dat jouw ip is, dan kan er rustig gezegd worden dat die mailtjes vanaf jouw pc / huis verstuurd zijn.
En als het dreigmailtjes / virusmailtjes /spam mailtjes ofzoiets zijn, dan kan jij inderdaad gewoon afgesloten vanwege abuse vanaf jouw aansluiting.
Probeer eens te praten met je provider, maar kom dan niet aan met : iemand anders zat achter mijn pc...
En als het dreigmailtjes / virusmailtjes /spam mailtjes ofzoiets zijn, dan kan jij inderdaad gewoon afgesloten vanwege abuse vanaf jouw aansluiting.
Probeer eens te praten met je provider, maar kom dan niet aan met : iemand anders zat achter mijn pc...
Neem kontakt op met je advokaat en leg de zaak voor. Tot nu toe is het zo dat je ex-werkgever ZEGT dat hij die informatie heeft. Harde bewijzen zijn er niet.
Je kan kontakt opnemen met je provider om te checken of zijn verhaal wel klopt, en ja het zou vervelend zijn dat er iemand is geweest die zonder dat jij dat weet, je hotmail account heeft gebruikt.
De oude hotmail account sluiten en een nieuwe openen, is ook geen slecht plan, als je zeker weet dat er buiten jou om gebruik wordt/is gemaakt van die account.
Je kan kontakt opnemen met je provider om te checken of zijn verhaal wel klopt, en ja het zou vervelend zijn dat er iemand is geweest die zonder dat jij dat weet, je hotmail account heeft gebruikt.
De oude hotmail account sluiten en een nieuwe openen, is ook geen slecht plan, als je zeker weet dat er buiten jou om gebruik wordt/is gemaakt van die account.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
gezien je eerdere ervaringen met de beste man lijkt me niet dat hij in de headers heeft zitten neuzen (weet ie wat dat zijn dan
). Hoe weet je dat je provider je wil gaan afsluiten? Van je provider of van je ex-baas?
Ik herinner me iets uit het vorige topic dat iemand (uit jou naam) mailtjes verstuurde naar je ex-werkgever? (dat topic is wel erg lang om dat helemaal op te zoeken); zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Ik herinner me iets uit het vorige topic dat iemand (uit jou naam) mailtjes verstuurde naar je ex-werkgever? (dat topic is wel erg lang om dat helemaal op te zoeken); zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Ik heb nooit dreigmailtjes of iets dergelijks gestuurd vanaf mijn normale xs4all account. Weleens mailtjes met duidelijke
taal. Maar die kwamen van hun kant ook. Ze hadden daar wel een (irritante) webmaster/systeembeheerder rondlopen die de beste vrienden met de baas was, en die zat altijd te klojen met Remote Access etc en dan zijn thuis-netwerk besturen, en hij wist alles van virussen/trojans enz...
Blijkbaar zitten ze op een kans te wachten om mij te 'pakken' en lijkt het me niet eens zo rare gedachte dat ze me hebben zitten hacken. Heb die systeembeheerder weleens gezegd dat mijn pc 24/7 aanstaat.
Hoe ze het eventueel gedaan zouden kunnen hebben? Ik heb zonealarm en Norton AV erop staan.
En wat als nu blijkt dat ik op de een of andere manier ben gehackt? En wat als ik dat niet kan aantonen? Kut met peren, zit ik net op te wachten met mijn nieuwe baan, nieuwe toekomst. Aaaaaargh
Blijkbaar zitten ze op een kans te wachten om mij te 'pakken' en lijkt het me niet eens zo rare gedachte dat ze me hebben zitten hacken. Heb die systeembeheerder weleens gezegd dat mijn pc 24/7 aanstaat.
Hoe ze het eventueel gedaan zouden kunnen hebben? Ik heb zonealarm en Norton AV erop staan.
En wat als nu blijkt dat ik op de een of andere manier ben gehackt? En wat als ik dat niet kan aantonen? Kut met peren, zit ik net op te wachten met mijn nieuwe baan, nieuwe toekomst. Aaaaaargh
Verwijderd
lijkt me er nog niet zo veel aan de hand. je kan van ieder hotmail mailtje het afzender-ip veranderen, dus ze kunnen nooit bewijzen dat die dingen van jouw pc komen.En wat als nu blijkt dat ik op de een of andere manier ben gehackt? En wat als ik dat niet kan aantonen?
Misschien interessant om te achterhalen wanneer de mailtjes gestuurd zijn. (zou je misschien zelfs bij je provider kunnen vragen) en dan even bedenken waar je toen was.. 
iig vorm van Alibi.
Maar dan, tsja, je bent verantwoordelijk voor je eigen PC.
D'r zal vast geen log-file zijn bij de provider van je ouwe baas om even te snuffelen of die ooit contact hebben gehad met jouw pc? (tzal wel zeker niet bestaan
)
iig vorm van Alibi.
Maar dan, tsja, je bent verantwoordelijk voor je eigen PC.
D'r zal vast geen log-file zijn bij de provider van je ouwe baas om even te snuffelen of die ooit contact hebben gehad met jouw pc? (tzal wel zeker niet bestaan
Een afzender-ip in een e=mail header mag zonder meer worden aangepast zonder dat dat gevolgen heeft voor de routing.
En nog mooier: Een hotmail-header is makkelijk na te bouwen.
Je ex-werkgever heeft niks hard te maken als het alleen maar in de header staat. En Hotmail kan niet aantonen (en WIL ook niet aantonen) dat die headers bij hen vandaan komen. Volgens mij zit je gewoon safe.

// EDIT - Lees je topictitel even
De enige die dit kan bevestigen is Hotmail zelf, een e-mail header is (volgens mij nog) niet rechtsgeldig, omdat het heel makkelijk en ontraceerbaar is na te maken. (gewoon een progje dat SMTP lult...) De enige die de ECHTE info kan hebben is hotmail, omdat daar HTTP/SMTP contact mee is geweest. Als zij dat al gelogged hebben, EN als er idd via jouw IP contact is geweest moet je eens informeren bij je ISP of er passieve of inkomende verbindingen waren via speciale poorten. Dan is het idd handig om de tijden te weten.
Ik denk echter niet dat die systeembeheerder het zo "netjes" heeft aangepakt dat het helemaal niet te backtracen is...
En anders is ie misschien ineens niet meer zo'n goeie vriend van je baas...
En nog mooier: Een hotmail-header is makkelijk na te bouwen.
Je ex-werkgever heeft niks hard te maken als het alleen maar in de header staat. En Hotmail kan niet aantonen (en WIL ook niet aantonen) dat die headers bij hen vandaan komen. Volgens mij zit je gewoon safe.
// EDIT - Lees je topictitel even
De enige die dit kan bevestigen is Hotmail zelf, een e-mail header is (volgens mij nog) niet rechtsgeldig, omdat het heel makkelijk en ontraceerbaar is na te maken. (gewoon een progje dat SMTP lult...) De enige die de ECHTE info kan hebben is hotmail, omdat daar HTTP/SMTP contact mee is geweest. Als zij dat al gelogged hebben, EN als er idd via jouw IP contact is geweest moet je eens informeren bij je ISP of er passieve of inkomende verbindingen waren via speciale poorten. Dan is het idd handig om de tijden te weten.
Ik denk echter niet dat die systeembeheerder het zo "netjes" heeft aangepakt dat het helemaal niet te backtracen is...
[ Voor 53% gewijzigd door pelleke op 09-09-2004 20:50 ]
Was de hotmail account dan ook de account wat jij gebruikt, of hebben ze daarover niks gezegd? Want ik bedoel op geen enkele manier zit een persoon gebonden aan zijn account dus het zou iedereen geweest kunnen zijn die op jou computer mailtjes heeft zitten rondsturen. Als het niet jou account is waarmee de "enge mailtjes" zijn verstuurd zou ik me er geen zorgen over maken. Zo zie ik het.
Zit wat in, maar als je een password hebt van een hotmail account ben je verantwoordelijk voor wat daarmee gebeurt. (Passwords zijn, in tegestelling tot de eigenlijke e-mailaccounts) persoonsgebonden.
Een password vertel je niet aan iemand, of je geeft die 'iemand' ook verantwoordelijkheid. Maar ik ga daar niet vanuit.
Als je het pw van een adres hebt, is volgens mij het adres per definitie van jou. (passwords van hotmail zijn een aantal keer one-way-encrypted)
@TS: Staat je hotmail-password ERGENS opgeslagen in je PC (Denk aan MSN, Internet Browser Autologon-functie, Encrypted Cookie etc...
Dan kan je er in het allerergste geval wel eens de sjaak van zijn... Dan is het nl. jouw verantwoordelijkheid.
Je hoeft niet te patsen met de firewall, in Windows zitten genoeg LAGS om een passieve verbinding tot stand te kunnen krijgen door middel van microsoft services... Ook zonder trojan kan je volgens mij zelfs nog een heel end komen.
Als je het pw van een adres hebt, is volgens mij het adres per definitie van jou. (passwords van hotmail zijn een aantal keer one-way-encrypted)
@TS: Staat je hotmail-password ERGENS opgeslagen in je PC (Denk aan MSN, Internet Browser Autologon-functie, Encrypted Cookie etc...
Dan kan je er in het allerergste geval wel eens de sjaak van zijn... Dan is het nl. jouw verantwoordelijkheid.
Je hoeft niet te patsen met de firewall, in Windows zitten genoeg LAGS om een passieve verbinding tot stand te kunnen krijgen door middel van microsoft services... Ook zonder trojan kan je volgens mij zelfs nog een heel end komen.
[ Voor 24% gewijzigd door pelleke op 09-09-2004 21:14 ]
Beschuldigingen zijn altijd makkelijk gedaan.
Neem contact op met je ISP en vraag of je de info, op basis waarvan ze vonden dat ze je binnenkort kunnen afsluiten, mag hebben.
Dan kan het tenminste geverifieerd worden.
Laat je provider maar aantonen dat de claim/beschuldiging van je ex-werkgever terecht is.
En maak je Ex-werkgever duidelijk dat jij er niet van gediend bent dat hij je telefonisch lastigvalt of wazige beschuldigingen uit.
Als hij terecht wat heeft kan hij dat via zijn advocaat spelen, anders moet hij ophouden met treiteren.
Maar hij brengt je wel op een idee
Neem contact op met je ISP en vraag of je de info, op basis waarvan ze vonden dat ze je binnenkort kunnen afsluiten, mag hebben.
Dan kan het tenminste geverifieerd worden.
Laat je provider maar aantonen dat de claim/beschuldiging van je ex-werkgever terecht is.
En maak je Ex-werkgever duidelijk dat jij er niet van gediend bent dat hij je telefonisch lastigvalt of wazige beschuldigingen uit.
Als hij terecht wat heeft kan hij dat via zijn advocaat spelen, anders moet hij ophouden met treiteren.
Maar hij brengt je wel op een idee
Abort, Retry, Quake ???
Check de logs van je pc om te kijken of er tijdens tijdens van jouw afwezigheid dingen gebeurden
[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2004 14:31 ]
Verwijderd
een provider mag in dit geval niet zomaar een account af laten sluiten. Indien er wordt gesproken van laster kan er altijd contact opgenomen worden met de politie (dienst digitale expertise).
De provider moet zowiezo eerst een waarschuwing geven en jij moet nog de kans krijgen om een bezwaarschrift in te dienen. Zonder hard bewijs mag je provider niks doen en een IPnummertje wat je ex-baas aanlevert is nog geen onomstotelijk bewijs.
Maak je vooralsnog niet al te veel zorgen maar zet wel het een en ander op poten met je advocaat en provider enzo. Ik zou niet meer direct met je ex-baas communiceren. Als ze je proberen een hak te zetten kun je een hoop verspelen als je de verkeerde dingen gaat roepen. Laat je bijstaan door je advocaat.
En wat er ook al gezegd is... met een klein beetje skills kan ik doen voorkomen alsof een mailtje vanaf een ander adres komt.
* Tweeker denkt dat maniacshouse slachtoffer is van een foute actie of last heeft van een slaapwandelende tweede persoonlijkheid
Maak je vooralsnog niet al te veel zorgen maar zet wel het een en ander op poten met je advocaat en provider enzo. Ik zou niet meer direct met je ex-baas communiceren. Als ze je proberen een hak te zetten kun je een hoop verspelen als je de verkeerde dingen gaat roepen. Laat je bijstaan door je advocaat.
En wat er ook al gezegd is... met een klein beetje skills kan ik doen voorkomen alsof een mailtje vanaf een ander adres komt.
* Tweeker denkt dat maniacshouse slachtoffer is van een foute actie of last heeft van een slaapwandelende tweede persoonlijkheid
[ Voor 20% gewijzigd door Tweeker op 13-09-2004 16:20 ]
Verwijderd
Wie zegt dat die mailtjes van jou afkomen?
IP adressen verschillen keer op keer... dus hoe kan die vent dan zeggen dat die mailtjes van jouw zijn... Ze kunnen ook vanaf een andere pc zijn verstuurd... maar ik denk eerder dat het een virus is... Dit virus kan ook komen vanaf een andere pc lijkt me... Maar ik denk eerder dat die kerel je wilt beetpakken omdat hij je niet moet...
IP adressen verschillen keer op keer... dus hoe kan die vent dan zeggen dat die mailtjes van jouw zijn... Ze kunnen ook vanaf een andere pc zijn verstuurd... maar ik denk eerder dat het een virus is... Dit virus kan ook komen vanaf een andere pc lijkt me... Maar ik denk eerder dat die kerel je wilt beetpakken omdat hij je niet moet...
Begrijp ik nu goed dat XS4all je gaat afsluiten vanwege Hotmail mailtjes? (Of concludeer ik dat fout). Die zouden toch beter moeten weten.
Kan je je oude werkgever geen bosje Scoubidoutouwtjes sturen? Heeft hij misschien wat zinnigers te doen als gefrustreerd een ex-werknemer te zitten sarren. Uit het vorige topic begreep ik al dat het een kneus is maar hij blijft volhouden.......
Kan je je oude werkgever geen bosje Scoubidoutouwtjes sturen? Heeft hij misschien wat zinnigers te doen als gefrustreerd een ex-werknemer te zitten sarren. Uit het vorige topic begreep ik al dat het een kneus is maar hij blijft volhouden.......
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Dat zegt niks; hotmail kan bijhouden vanaf welke IP een mailtje wordt verstuurd. Als dat mailtje van jouw (vaste/tijdelijke) XS4ALL-IP of van een andere IP van jou komt weet je dat erVerwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:03:
Wie zegt dat die mailtjes van jou afkomen?
1. hackers in het spel zijn
2. De moderators van GOT de boel zitten te foppen
Komt het NIET bij jouw IP vandaan, dan moet je checken of je op de verzenddatum- en tijd gebruik hebt gemaakt van hotmail. Als je dat NIET hebt gedaan (volgens Hotmail's rechtsgeldige bevestiging) dan heb je een alibi, en wordt er gewoon geklooid met de headers door een of andere waarschijnlijk AI-gestuurde "grappenmaker".
Tenslotte kan worden gekeken of Hotmail daadwerkelijk de betreffende mails verstuurd heeft. En als ook dat het geval is, is je account gekraakt.
Ik weet niet wie daar verantwoordelijk voor is, waarschijnlijk hoef je je dan ook nog geen zorgen te maken; het kraken van accounts met alle gevolgen van dien is gewoon verboden.
En dit is dus bullshit. Het enige wat hotmail meestuurt is je header, en die kan je zo nabootsen met je lokale SMTP-server. Een typisch geval van een (iets te) intelligente spammer. Als er idd naar jouw IP wordt gewezen in een header zegt dat niks over jou, maar het is wel opvallend: het is waarschijnlijk gebeurd door iemand die jij kent.Gomez12 schreef op 09 september 2004 @ 15:23:
Allereerst, bij hotmail mailtjes is te zien vanaf welk ip het geschreven is. Dus als dat jouw ip is, dan kan er rustig gezegd worden dat die mailtjes vanaf jouw pc / huis verstuurd zijn.
edit:
Je kan je natuurlijk afvragen of Hotmail bereid is om deze gegevens af te staan voordat je aan een rechtzaak hangt, als je daar problemen mee krijgt is er een hoop gedoe met de stukken.
Je kan je natuurlijk afvragen of Hotmail bereid is om deze gegevens af te staan voordat je aan een rechtzaak hangt, als je daar problemen mee krijgt is er een hoop gedoe met de stukken.
[ Voor 37% gewijzigd door pelleke op 18-09-2004 18:16 ]
@TS:
Hou je ons op de hoogte?
Hou je ons op de hoogte?
Zo te lezen is het inderdaad een loos dreigement geweest. Weer een reden om je ex werkgever een volgende keer weer wat minder serieus te nemen...
Nee, het volgende incident is dan gewoon reden om aangifte te doen van bedreiging/stalking/intimidatie of wat ook maar net goed uitkomt.Ch!pY-J schreef op 22 september 2004 @ 23:18:
Zo te lezen is het inderdaad een loos dreigement geweest. Weer een reden om je ex werkgever een volgende keer weer wat minder serieus te nemen...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Je zit bij XS4ALL begrijp ik? Die zullen je echt niet zomaar afsluiten als er 1 iemand roept dat hij mailtjes ontvangt van jouw ip-adres. XS4ALL heeft een behoorlijke reputatie op het gebied van privacy en spam-bestrijding waarbij ze iedere keer weer aantonen over genoeg technische know-how te beschikken.
XS4ALL zal je nooit af gaan sluiten zonder harde bewijzen van je baas of een uitspraak door een rechter... en zelfs al zou het de juridische kant op gaan... als XS4ALL de bewijslast onvoldoende vint, zouden ze nog wel eens tegen een uitspraak van een rechter in beroep willen gaan
XS4ALL zal je nooit af gaan sluiten zonder harde bewijzen van je baas of een uitspraak door een rechter... en zelfs al zou het de juridische kant op gaan... als XS4ALL de bewijslast onvoldoende vint, zouden ze nog wel eens tegen een uitspraak van een rechter in beroep willen gaan
Hmz, dat klinkt al stukken interessanter idd. Maar ik denk dat die ex-werkgever wijs genoeg is geworden ondertussen. Zou het niet?Mr. Liu schreef op 23 september 2004 @ 09:11:
[...]
Nee, het volgende incident is dan gewoon reden om aangifte te doen van bedreiging/stalking/intimidatie of wat ook maar net goed uitkomt.
Laten we het (voor de TS) hopen, maar afgaande op het bewijs tot dusverre heb ik er een hard hoofd in. Never underestimate human stupidity.Ch!pY-J schreef op 23 september 2004 @ 10:01:
[...]
Hmz, dat klinkt al stukken interessanter idd. Maar ik denk dat die ex-werkgever wijs genoeg is geworden ondertussen. Zou het niet?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Pagina: 1