Toon posts:

[Exchange 5.5 server] Win98 station kan server niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De exchange server draait op SBS server 4.5. Ik heb sinds kort dat sommige pc's de exchange server niet meer kunnen vinden. Bij het opstarten van Outlook 2000,
duurt het eeuwen en dan komt hij met de melding dat hij de exchange niet kan vinden.

Ik heb al het 1 en ander geprobeerd, en ben erachter gekomen dat als ik ping naar de naam van de server kan hij hem niet vinden, als ik ping naar het ip-adres vind hij hem wel. En volgens mij kijkt Outlook naar de naam. Ik dacht dus dat dit
aan de dns of wins server zou kunnen liggen? Maar het rare is dat maar 2 pc's er last van hebben, in een netwerk van 25 pc's.

Hebben jullie enig idee? Alvast bedankt.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hebben die 2 pc's dan wel de juiste DNS/WINS server ingesteld staan ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hangen die pc's in een NT domein of in een werkgroep?
Zijn ze op het domein aangemeld? en probeer anders eens de server in je hosts file op te nemen. dan moeten de werkstations hem zowiso op naam kunnen vinden :)

check mijn webshop!

Verwijderd

Topicstarter
De pc's hangen in een NT domein. En als het goed is... (bij de andere pc's is dat wel zo) krijgen ze de wins en dns info van de dhcp server...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eens in Win98 met winipcfg ofdat alle informatie van DNS en WINS wel helemaal juist is, controleer dan ook ofdat er geen virussen of spyware of iets dergelijks (of zelfs een firewall) in de weg zitten :)