[W2K / ISA] Downloaden van executables blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Beste lui,

ik ben op zoek naar een mogelijkheid om gebruikers binnen het netwerk te verbieden executables te downloaden. Na enig gegoogle en gezoek op GoT en niks gevonden te hebben, heb ik deze topic maar geopend.

We maken hier gebruik van Windows 2000 server (SP4) en ISA (SP1).

Het gaat in beginsel om .exe-bestanden. Maar evt. later ook om andere extenties.

blah

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

je kunt Content filtering aanzetten. Hierin staan alle extensies die er zijn en selecteer dan allee applicates en mischien ook Audio/video files.

http://www.hroling.nl

• tERRiON
Ik ben hiermee aan het prutsen geweest, maar het wil bepaald niet lukken. Ik heb het eerst getest door een testgebruiker, maar deze blijft gewoon executables downloaden.

Ik heb hier even het lijstje aan de hand van de tabbladen van de betreffende rule:
General:
Enabled aangevinkt

Destinations:
All destinations

Schedule:
Always

Action:
Denied

Applies to:
Users and groups specified below;
Applies to requests coming from: ONSDOMEIN\testgebruiker

HTTP Content:
Selected content groups;
Application (als ik op Details klik staat o.a. .exe in het lijstje file types)

Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

blah

• tERRiON
Ik heb "de oplossing" al. :)

In de ISA Management console klik je met de rechter muisknop op je server (onder Servers en Arrays) en dan kies je "Properties". Vervolgens ga je naar tabblad "Outgoing Web Requests" en vink je "Ask unauthenticated users for identification" aan.

Nu kun je per gebruiker rules instellen. Rules die voor iedereen gelden (dus niet voor een gebruiker of bepaalde gebruikersgroepen) werken altijd. (beetje jammer dat ik er nu pas achter kom, hehe)

Mocht iemand hier wat aan hebben: Veel plezier ermee! :)

blah