Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Is het nou wel of geen GPRS?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik zat vanmiddag in de trein van Zwolle naar Leeuwarden en had me laptop bij mij. En ik dacht van hey me mobiel kan ik ook als modem dienen om te internetten.

Je mobiel heeft dan een verbinding d.m.v. infrarood met je laptop. Ja het is echt super traag maar ik kon toch nog me email binnen halen met outlook en msnen :)

Maar nu is mijn vraag: Welke techniek gebruik ik nu? GPRS of is dit gewoon "inbellen" via je mobiel? En wat word er berekend bij mijn GSM-provider? Is dit GPRS of gewoon mijn belminuten?

Iemand die dit technisch voor mij kan uitleggen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

ehm het kan allebei. wat het nou geweest is staat alleen in de sterren. en op je rekening natuurlijk.

of kijk even in je telefoon naar het aantal belminuten/kilobytes van vandaag. kun je het ook wel uit afleiden

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Bij een nokia komt er niks onder je antenne-symbool een G in een vierkantje als je GPRS aan het gebruiken bent.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

The Real Falcon schreef op 09 september 2004 @ 14:32:
Ik zat vanmiddag in de trein van Zwolle naar Leeuwarden en had me laptop bij mij. En ik dacht van hey me mobiel kan ik ook als modem dienen om te internetten.

Je mobiel heeft dan een verbinding d.m.v. infrarood met je laptop. Ja het is echt super traag maar ik kon toch nog me email binnen halen met outlook en msnen :)

Maar nu is mijn vraag: Welke techniek gebruik ik nu? GPRS of is dit gewoon "inbellen" via je mobiel? En wat word er berekend bij mijn GSM-provider? Is dit GPRS of gewoon mijn belminuten?

Iemand die dit technisch voor mij kan uitleggen?
Ligt er maar net aan, heb je je telefoon echt als een modem gebruikt en via een inbelprovider verbinding gemaakt? Dan betaal je telefoonkosten voor het bellen naar die provider.
Heb je echter je telefoon als een GPRS-brug gebruikt, dan betaal je GPRS-kosten aan de provider en die zijn meestal per kilobyte. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:49
je moet met gprs via een soort string in bellen in je dialup adapter *99*99 nog iets dacht ik (al lang niet meer gedaan) als je op een normaal nummer belt is het gsm

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 09 september 2004 @ 14:38:
[...]

Ligt er maar net aan, heb je je telefoon echt als een modem gebruikt en via een inbelprovider verbinding gemaakt? Dan betaal je telefoonkosten voor het bellen naar die provider.
Heb je echter je telefoon als een GPRS-brug gebruikt, dan betaal je GPRS-kosten aan de provider en die zijn meestal per kilobyte. :)
Nee ik heb geen brug gemaakt dus dan is het gewoon inbelkosten. En daar ben ik wel blij mee! .. Kan ik eens me mail checken bij me vriendin thuis :) ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Bij veel providers (oa. Vodafone) worden de minuten echter als internetminuten berekend (tegen hoog tarief dus) en gaat het niet van je belbundel af.

Vodafone :(
Pagina: 1