Ik heb een probleempje met mijn accu, momenteel kan ik nog maar een klein uurtje laptoppen op de accu. De laptop zelf is nu een half jaar oud en kon in het begin iets minder dan anderhalf uur werken.
Wat mij opvalt is dat het amperage van de laptopaccu erorm gedaald is ten opzichte van het voltage, wat gestegen is. Het komt er dus op neer dat er een gelijk aantal Watt in de accu zit, maar met een hoger voltage. Is het nu zo dat de laptop minder lang door wil gaan vanwege het lage amperage? Of moet dat in principe niets uit maken.
De Specs:
Wanneer de laptop volledig is opgeladen is het voltage meer als 16V en het amperage 1,7A. Nu zijn dat wel wat andere waarden dan eerder als 'design' zijn aangegeven. Kan dit de levensduur van de accu verkorten? Hoe los ik dit op?
Wat mij opvalt is dat het amperage van de laptopaccu erorm gedaald is ten opzichte van het voltage, wat gestegen is. Het komt er dus op neer dat er een gelijk aantal Watt in de accu zit, maar met een hoger voltage. Is het nu zo dat de laptop minder lang door wil gaan vanwege het lage amperage? Of moet dat in principe niets uit maken.
De Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| /proc/acpi/battery/BAT1/info present: yes design capacity: 4400 mAh last full capacity: 1728 mAh battery technology: rechargeable design voltage: 14800 mV design capacity warning: 300 mAh design capacity low: 200 mAh capacity granularity 1: 32 mAh capacity granularity 2: 32 mAh model number: 03ZG serial number: 32510 battery type: LION OEM info: SANYO |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| /proc/acpi/battery/BAT1/state present: yes capacity state: ok charging state: charging present rate: 1920 mA remaining capacity: 256 mAh present voltage: 15808 mV |
Wanneer de laptop volledig is opgeladen is het voltage meer als 16V en het amperage 1,7A. Nu zijn dat wel wat andere waarden dan eerder als 'design' zijn aangegeven. Kan dit de levensduur van de accu verkorten? Hoe los ik dit op?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!