Toon posts:

[W2k3] %username%-variabele probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil en snelkoppeling maken die gebruik maakt van de %username% variabele. Die variabele wordt gebruikt om automatisch een profiel te laden en zo dus de gebruiker te identificeren. Probleem is echter dat de profielen van het programma dat ik wil gebruiken geen loginaccounts toelaat van meer dan 8 karakters.

Is er een mogelijkheid om te zorgen dat de %username% variabele alleen kijkt naar de eerste 8 karakters?

Voorbeeld:
Domain user account: MvandeKamp
Profielnaam: MvandeKa

Snelkoppeling: \\server\programs\mail\winpm-32.exe -a -i %username%

Bij gebruikers die een useraccount hebben die 8 of minder karakters bevat werkt de snelkoppeling probleemloos. :)

Wie weet er een oplossing??

• Rolandus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 14:22
misschien %username% tussen "tjes zetten ?

"%username%"

"A lecture on time travel will be held yesterday"

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik dit voor willen doen? Beter gezegd: wat is de functie van die dubbele aanhalingstekens?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Profielnaam: MvandeKa
Misschien als profielnaam gebruiken:
mvande~1
Dat is de 8.3 versie van mvandekamp.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Naar mijn inziens is het beter om de Gehele snelkoppeling tussen aanhalinstekens te zetten, dan wordt het commando in zn geheeld doorgegeven aan cmd.exe (of zit ik er nu naast?)

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 09 september 2004 @ 13:44:
[...]

Misschien als profielnaam gebruiken:

[...]

Dat is de 8.3 versie van mvandekamp.
Helaas kan ik geen ~-teken gebruiken, dus da's geen optie. Helaas... :( Ik ga eens kijken of ik iets met die dubbele aanhalingstekens voor elkaar krijg.

Bedankt voor de reacties in ieder geval! :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook de aanhalingstekens werken niet. Ik heb geprobeerd via de dos-prompt het programma te starten (zowel rechtstreeks vanaf de server als door middel van een toegewezen driveletter), maar zonder succes. Hij herkent de profielnaam helaas niet.

Nog meer opties?

Verwijderd

Staat er in de KB van Microzacht Microsoft geen info dan? Misschien dat je iets over het hoofd ziet (een policy-feature die standaard uit staat ofzo?)

Heeft de User uit t profiel wel de juiste rechten op de map (logisch) en dat soort dingen? :?

[ Voor 38% gewijzigd door G33rt op 09-09-2004 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies? :S

Verwijderd

Nou, ik heb ook wel eens zitten spelen met een W2K server, en doen deed er zich een sorrtgelijk probleem voor.,,.,,,Ik weet alleen niet meer hoe ik t opgelost had... (GRRR, ik moet mn NT-kennis weer opvijzelen!)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:02:
Helaas, ook de aanhalingstekens werken niet. Ik heb geprobeerd via de dos-prompt het programma te starten (zowel rechtstreeks vanaf de server als door middel van een toegewezen driveletter), maar zonder succes. Hij herkent de profielnaam helaas niet.

Nog meer opties?
Is het een dos programma dan ? Die gaat namelijk anders om met variabelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is geen DOS-programma. Gewoon een win32-applicatie.

Maar als ik in DOS I:\winpm-32.exe -a -i %username% uitvoer, dan start het programma gewoon op, maar krijg ik de melding dat de debetreffende persoon niet bestaat.

Verwijderd

Geen oplossing van jouw probleem maar ik zag niet staan of je er ook al aan had gedacht:
Zorgen dat de inlognaam van iedereen korter is als 8 letters ? Of is dit geen optie ? Bij ons op school heeft al het personeel een 3-letter afkorting als inlognaam en leerlingen hun leerlingnummer als inlognaam.
Het is niet echt de oplossing die je zoekt maar omzeilt wel het probleem.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk programma heb je het over dan? Kunnen we daar wat gerichter op gaan richten. Misschien bestaat er wel een mogelijkheid om het te patchen voor dit probleem :)

Waarom gebruik je voor je netwerk zulke lange usernames .....
WOS Policy :)

[ Voor 34% gewijzigd door sanfranjake op 09-09-2004 15:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

%username:~0,8%==eerste 8 chars van %username%

zie set /? voor een zooitje voorbeelden

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even testen! Klinkt goed in ieder geval! (Y)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 09 september 2004 @ 15:21:
Welk programma heb je het over dan? Kunnen we daar wat gerichter op gaan richten. Misschien bestaat er wel een mogelijkheid om het te patchen voor dit probleem :)

Waarom gebruik je voor je netwerk zulke lange usernames .....

[...]

WOS Policy :)
Het gaat om Pegasus Mail 4.31c (nieuwste versie)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zietjong, als jij de laatste poster bent en nog niemand heeft gereageerd, zou je dan de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif) willen gebruiken? Anders komt het over als schoppen van je topic omdat jij nog de laatste poster bent, en je topic omhoogduwen mag pas na 24 uur :)
Pagina: 1