Toon posts:

[Alcatel 510i] 8/2Mbit verbinding > 510i 8/0.8Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TweakDSL (8/2Mbit >300m van de centrale) verbinding aangevraagd en heb zojuist een modem ontvangen (Alcatel 510i (Thomson) ISDN) na een beetje surfen kom ik er net achter dat de modem maar max 832kps upstream aankan!!??
Dus ik haal de 2Mbit up nooit?! 8)7 Waarom sturen ze dan zo een modem op??? of ben ik nu achterlijk bezig?

Alcatel website
#######################
• High-speed Internet access and Networking for Ethernet enabled devices.
• Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.
• Allows Multiple users to share a single IP address on the same ADSL connection
• Trouble free
- Security reinforced by means of an inbuilt firewall
- Universal Plug and Play support
- Web-based user-friendly interface
• Easy installation
- Easy installation and configuration
- Downloadable Software upgrade
• Multiple OS Support
- Supports Windows 95/98/2000/ME/XP;
- Mac OS 8.6, 9.0 and X;
- Unix/Linux
#######################

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

ProDSL 2048Kb /1024Kb*
UltraDSL 2-8 Mb / 1024Kb*

Waar zie jij hier een abo met 8 down en 2 up?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat 2/8 abo betekent dat je een download hebt tussen 2 en 8 Mbps. Niet dat je upload 2Mbps is, die snelheid is met de huidige ADSL standaard niet mogelijk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
IDD! maar dan nog, 1024kps is toch een stuk sneller dan 832kps.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Je hebt ISDN, daarmee kan je uberhaupt al geen 1024 kbit mee halen. Dat gaat alleen met analoog, jij zal niet verder dan 892 (of 896, een van de twee :p ) komen aangezien dat de technische limiet is van adsl via isdn.

Verwijderd

overhead :D en verlies. ik hou ongeveer 85-90kbyte/sec over van mijn '1mbit up'
Over het algemeen geld: 1024bit/sec (delen door acht) min 10%, minus verlies.

8up 2down bestaat niet.
je kan alleen grotere dan 1mbit up hebben als je hdsl hebt, maar dan gaat je downstreaam weer onlaag

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 09 september 2004 @ 13:26:
Je hebt ISDN, daarmee kan je uberhaupt al geen 1024 kbit mee halen. Dat gaat alleen met analoog, jij zal niet verder dan 892 (of 896, een van de twee :p ) komen aangezien dat de technische limiet is van adsl via isdn.
Thnx! weer iets geleerd :)
Hier mag een slotje op.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
De Speedtouch 500 serie ondersteunt maximaal 832kbit upload. Dit staat ook in de specificaties.

http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet510.pdf

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:31:
[...]

Thnx! weer iets geleerd :)
Hier mag een slotje op.
Over ISDN gaat overigens prima 1mbit hoor, maar er zijn maar weinig modems die dat ondersteunen omdat het boven de specificaties ligt van ADSL. :)
Ik heb een SMC-modem, weliswaar over de analoge lijn, maar haal wel de volle 1mbit. Dus ruim 100kbyte per seconde. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op 09 september 2004 @ 14:38:
De Speedtouch 500 serie ondersteunt maximaal 832kbit upload. Dit staat ook in de specificaties.

http://www.speedtouch.com/pdf/datasheet510.pdf
Mijn openingspost niet gelezen???

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Je b
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:12:
Dus ik haal de 2Mbit up nooit?! 8)7 Waarom sturen ze dan zo een modem op??? of ben ik nu achterlijk bezig?
Antwoord: ja.

Van http://www.tweakdsl.nl ->
snelheid maand

Tweaklight 512kbps / 256kbps € 24,95
SurfDSL 1024kbps / 512kbps € 39,95
ProDSL 2048kbps /1024kbps* € 59,95
UltraDSL 2-8 Mbps / 1024Kbps* € 69,95

* afhankelijk van afstand tot centrale, modem en kwaliteit van de koper verbinding
Alle pakketten

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

/me lacht een beetje om mForce (ja, de TS).

Blijkbaar is de TS helemaal verslaafd aan i-net (wat ik me erg goed kan voorstellen.) Alleen moet BoKKo een beetje lachen om zn sig...
Force is niet aansprakelijk voor schade (mentaal danwel fysiek danwel financieel) die onstaan is door het a) luisteren naar, b) lezen van c) alle andere manieren van informatie overbrengen #
NoFi , maar 'iedereen' weet toch dat ADSL over ISDN langzamer is dan over Analoog, omdat ISDN (bijna) compleet digitaal is, waardoor er niet boven de al vastgestelde marges uit gestegen kan worden. B)

/me is blij met een 2.2 Mbit abbo (en dat is NIET de Upstream!) O-)

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:32:
[...]
NoFi , maar 'iedereen' weet toch dat ADSL over ISDN langzamer is dan over Analoog, omdat ISDN (bijna) compleet digitaal is, waardoor er niet boven de al vastgestelde marges uit gestegen kan worden. B)
LOL, ik denk dat bokkomaster maar eventjes goed moet nalezen hoe e.e.a. nu precies in elkaar steekt. Pas op, het volgende bevat misschien schokkende info voor je:

Zowel (a)dsl als isdn is een analoog signaal. De digitale informatie zit 'verpakt' in een analoog jasje door middel van modulatie / demodulatie (vandaar ook adsl _modem_, het is in wezen vergelijkbaar met die oude 2400bps hayes modems, alleen die gebruikt een signaal welke in het hoorbare gebied zit , nu in het megaHz gebied.).

Dat je bij adsl over isdn minder upstream snelheid over houdt, komt doordat isdn van zichzelf meer bandbreedte nodig heeft ten opzichte van analoge telefonie. Daar door is het venster in het frequentiespectrum wat gebruikt kan worden voor adsl kleiner bij isdn dan bij analoog. Door de indeling van van adsl heeft dit gevolgen voor de bandbreedte die beschikbaar is voor het upstream verkeer. Downstream is beperkt door de maximale frequentie va het signaal dat men nog fatsoenlijk naar het eindpunt weet te krijgen.

Zo, nu een biertje.

Verwijderd

Topicstarter
Meneer Goelloe! 8)7
Pagina: 1