Toon posts:

WAN IP detectie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerkje thuis, wat via een Edimax elcheapo router verbonden is met het Internet. In dit netwerk hangt ook een servertje welke ik van buiten via Remote Desktop wil benaderen. De Wanadoo-cable internetverbinding heeft alleen geen static IP. Daarom heb ik EzDNS geinstalleerd, wat mijn WAN IP achterhaalt en dat elk half uur post op een website. Dat ging altijd goed.

Sinds ik gister de router gereset heb (ding deed raar, gebeurt af en toe) kan noch EzDNS, noch enig ander 'AN ip detectie-tooltje" mijn WAN ip meer detecten. Ik heb verder wel verbinding, alles werkt, in de router kan ik ook mijn WAN ip zien, en met dat ip connecten is ook geen probleem. Hinderlijk is alleen dat het ip af en toe veranderd en ik dan dus niet meer bij mn bak kan. Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:44:
[...] (ding deed raar, gebeurt af en toe) [...]
Je schrijft het zelf al:
Edimax elcheapo router [...]
Kun je het modem ook resetten?

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 09-09-2004 12:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Mja, het gekke is dus, dat het eerst wel werkte. Ding gaat ook wel es van de stroom af enzo, dat geeft ook nooit problemen.

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat tooltje werkt maar staat er misschien gewoon een poortje dicht ofzo?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:52:
Ik weet niet hoe dat tooltje werkt maar staat er misschien gewoon een poortje dicht ofzo?
Goeie, misschien ook een port forwarden naar je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Modem gereset, haalt weinig uit. Ik had voor eergister geen port geforward, het lijkt me niet dat daar dan het probleem in kan zitten toch?

Zal iig es even zoeken welke poort ezdns gebruikt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heeft je edimax doosje geen ingebouwde dyndns o.i.d. oplossing ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar, dan zou ik die gebruiken. Poort forwarden heeft ook weinig zin overigen.

• aZuL2001
Maar je hebt wel een hostnaam voor je router.

Als de reverse dns werkt dan zou je daarnaar kunnen connecten.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Via DHCP zijn de reverse entries nog steeds niet dynamisch hoor, dat zijn gewoon statische toekenningen in de dns table.

Wat voor machine heb je achter je router staan die ezdns gebruikt eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat een W2003 Enterprise edition achter. De machine haalt mn mail van alle adressen op, via RDP heb ik dan altijd toegang tot mn mail. Heb EzDNS nu ook op mn normale PC gezet (WinXP), maar dat geeft hetzelfde resultaat.

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:56:
Via DHCP zijn de reverse entries nog steeds niet dynamisch hoor, dat zijn gewoon statische toekenningen in de dns table.
Maybe, maar vanaf internet heeft zijn router waarschijnlijk wel een hostnaam.

Net zoals mijn router cp12345-x.tilbu1.nb.home.nl heet.

Abort, Retry, Quake ???

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

aZuL2001 schreef op 09 september 2004 @ 15:32:
[...]

Maybe, maar vanaf internet heeft zijn router waarschijnlijk wel een hostnaam.

Net zoals mijn router cp12345-x.tilbu1.nb.home.nl heet.
De router van @Home die onder andere jouw modem van IP voorziet neem ik aan.

Verwijderd

ik heb het niet echt gevolgd hoor, maar kan je je externe ip-adres niet gewoon achterhalen door naar: http://www.myipaddress.com te gaan?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:54
nee gewoon zijn router heeft die naam mijn router heeft bijv. cp12345-a.tilbu1.nb.home.nl
deze naam is aan je modem gekoppelt vanuit @home dus eigenlijk is het de naam van je modem maar daarmee ziet @home dat jij verbinding maakt met hun inet

hoe wil je dat doen vanaf school bijv dan krijg je school ip te zien waar je geen moer aan hebt :D want de TS wil zijn thuis ip weten vanaf school of werk.
wat je wel kan doen is als je je hostname weet dat je dan even een ping doet naar je hostname heb je zo je ip en dydns kan ook met een apart progje dacht ik

[ Voor 40% gewijzigd door lordgandalf op 09-09-2004 17:05 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Op het moment dat je router geen loopback functie ondersteunt (en dat doen de meeste simpele niet) ga je never nooit niet naar je eigen hostname/ip-adres kunnen pingen.

• aZuL2001
PcDealer schreef op 09 september 2004 @ 16:56:
[...]

De router van @Home die onder andere jouw modem van IP voorziet neem ik aan.
Nope. Mijn smoothwall firewall/router.

Check je eigen ip maar eens via bijvoorbeeld www.whatismyip.com.

Doe dan eens een tracert ipadres wat je gekregen hebt.

Bij mij levert dat 217.121.20.94 op.

tracert 217.121.20.94

Tracing route to cp256691-c.tilbu1.nb.home.nl [217.121.20.94] over a maximum of 30 hops.

In mijn geval is mijn dnsnaam dus cp256691-c.tilbu1.nb.home.nl.
En nee daar kom je geen website of ftp op tegen ;)

Maar vaak is een dyndns accountje of iets dergelijks (no-ip enz enz.) net zo makkelijk.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dat is mss ook wel een oplossing: als die dns naam (c53xxxxcx.cable.wanadoo.nl), altijd hetzelfde is, kan ik daar naar pingen en dan connecten. Niet ideaal, maar toch, de andere optie is een co-lo bak met static IP, en das duurder dan dit :P

• aZuL2001
psies, waarschijnlijk is je c53xxxxcx je klantnummer oid.

Dat zal niet zomaar veranderen.

En je hoeft niet eens te pingen om daarnaar toe te connecten.
Gewoon dat als hostnaam invullen en de wondere wereld van dns servers zoekt het verder wel uit.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Toch snap ik het niet hoor (misschien heb ik iets gemist in ISP land, zou best kunnen), hoe het nu omschreven wordt is dat dus of je reverse dns afwijkt van je forward, ik mag hopen dat dat niet zo is want dan krijgen mensen toch echt andere problemen of tegenwoordig doen bedrijven als @home aan dynamic dns, ook dat lijkt me sterk want dan houden ze namelijk het probleem dat mensen redelijk eenvoudig kunnen connecten naar hun huisadres (en daar zijn de thuis aansluitingen in beginsel niet voor bedoelt).

Voor zover ik weet wordt bij de meeste isp's een static DNS table bijgehouden (zowel forward als reverse) waarbij een IP togekend wordt aan een modem en dat IP resolved dan weer naar een naam. Dat je bij sommige providers toevalig nooit een nieuw ip nummer krijgt komt vaker voor doordat mensen hun modem niet uitzetten en de isp daar geen actie tegen onderneemt dan dat ze dynamic dns ondersteunen of een broken DNS config onderhouden.

Please enlighten me.

Verwijderd

Topicstarter
DNS ben ik niet zo in thuis, ik weet echter wel dat de PPPoE verbinding die ik heb af en toe (soms een paar keer per dag) een nieuw IP krijgt, ook al staat mn modem continu aan en houdt mn router de verbinding open...

Iig is m'n probleem nu opgelost, thnx!

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:14:
Was het maar, dan zou ik die gebruiken. Poort forwarden heeft ook weinig zin overigen.
Welk type router heb je? De Edimax BR-6104K kan je met DynDNS gebruiken. Heb ik zelf ook.
Pagina: 1