Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wil een speler aanschaffen maar twijfel tussen deze twee. Ik weet dat Apple erg OK is wat betreft mappenbeheer, playlists aanmaken, favoriete nr aangeven, makkelijk nummers zoeken, synchronisren van playlist computer met ipod zelf etc etc. Hoe is dat gerelegeld met Iriver? Heb gehoord dat de mogelijkheden een stuk beperkter zijn...

- Is batterijduur van iriver reeel (die 16 uur).
- Indien digi camera niet compatible met Iriver, toch makkelijk foto's van computer naar speler over te balzen?
- wat zijn de ervaringen met foto's bekijken gemaakt met minstens 4 pixels?
- andere belangrijke verschillen??
- kwaliteit fm radio?

Kortom, wat zijn jullie ervaringen en tips, zodat ik een goede keuze tussen deze twee kan maken. Thxs!! _/-\o_

P.S. vergelijk 4e generatie Ipod en Iriver H340

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 12:58 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien is het makkelijk om het typenr van die iRiver even te geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 09-09-2004 11:47 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Een iPod heeft geen FM radio.

Verder siert het topicstarters als ze niet in telegramstijl schrijven, en iets meer duidelijkheid verschaffen over wat ze nu willen weten. Ook interpunctie en correcte spelling zijn een pluspunt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Ik heb vandaag mn IHP100 vergeleken met een 15 GB nieuwste model Apple en die apple ziet er mooier uit (vind ik) en is een stuk dunner, maarja de batterij van de iriver is wel weer veel beter, ik heb optische in/uitgang, en geen extra software nodig, dus kan mn speler perfect als mobiele opslag gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 09 september 2004 @ 11:47:
Misschien is het makkelijk om het typenr van die iRiver even te geven :)
Sorry, de H340

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 23:35
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:41:

blabla
mappenbeheer,

blablabla
heb zelf een IHP-120 en de mappen beheer is hier uitstekend, je hebt gewoon de ''windows verkenner look'' verder kun je daarbij ook nog de database gebruiken (moet je wel lang wachten met opstarten van je mp3-player)
en hier is natuurlijk ook veel meer info te vinden
[rml][ MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie[/rml]

dat had je al ontdekt neem ik aan ;-)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
roelieboelie schreef op 09 september 2004 @ 12:38:
[...]

heb zelf een IHP-120 en de mappen beheer is hier uitstekend, je hebt gewoon de ''windows verkenner look'' verder kun je daarbij ook nog de database gebruiken (moet je wel lang wachten met opstarten van je mp3-player)
en hier is natuurlijk ook veel meer info te vinden
[rml][ MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie[/rml]

dat had je al ontdekt neem ik aan ;-)
Die had ik al gezien, maar hoe de praktische werking ervan is???? Heb gehoord dat je het best even kan duren tot je bij je favoriete nr komt wanneer je veel mappen / albums erop hebt staan. Kortom, dat het overzicht wat verloren gaat.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het voordeel van een iPod is dat deze altijd met een database werkt. Je kunt razendsnel kris-kras door je library bladeren, gesorteerd op Genre, Artiest of Album. En je hoeft hem niet 'op te starten', zo gauw je een knop induwt gaat ie aan en kun je je muziek luisteren. De optische uitgang van de iRiver is wel leuk, maar alleen nuttig wanneer je hem thuis aan je stereo hangt.

Bovendien beheerde ik mijn muziek al langer met iTunes, dus het was voor mij een uitkomst dat ik die library automatisch met mijn iPod kan synchen :)

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ik heb vanmiddag bij informatique een ihp-120 gekocht (iriver dus). Ik zat ook te twijfelen tussen ipod en iriver, maar de verkoper rade mij iriver aan aangezien die beter compatible is met windows (dus je mp3 speler ook als data-transportmiddel gebruiken) en zeker de ihp-3xx series zijn makkelijker in gebruik icm met digi-cams, aangezien die als usb host en client kunnen functioneren. Daarbij komt, dat je bij apple (vind ik) ook een hoop geld voor het disign neerlegt, terwijl een iriver gewoon mooi functioneel is. Ik persoonlijk zou dus voor een Iriver gaan (wat ik dus ook gedaan heb ;) ).

We've got that ring of confidence

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

cool, Yukkie, alleen als dat de enige redenen zijn, dan ben je gewoon verkeerd geadviseerd door de verkoper. Ik ben nu op het werk achter een win2k bak, en ik heb net even m'n iPod ingeplugd zodat hij kan opladen. Hier staat geen iTunes op, dus wordt de iPod gelijk als een 20 gig schijf gezien (en dit binnen enkele luttele seconden.) Geen enkel probleem dus :) de iPod is uitstekend compatible met de pc.

Je legt een hoop geld neer, maar je krijgt er veel voor terug, geweldige design, zeer inituitief en features waar over is nagedacht. Maar anyway, veel plezier met je Iriver.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:41:

- Is batterijduur van iriver reeel (die 16 uur).
- Indien digi camera niet compatible met Iriver, toch makkelijk foto's van computer naar speler over te balzen?
- wat zijn de ervaringen met foto's bekijken gemaakt met minstens 4 pixels?
- andere belangrijke verschillen??
- kwaliteit fm radio?

Kortom, wat zijn jullie ervaringen en tips, zodat ik een goede keuze tussen deze twee kan maken. Thxs!! _/-\o_

P.S. vergelijk 4e generatie iPod en iRiver H340
Dit zijn wel twee totaal andere spelers. Ten eerste speelt de iRiver ook nog OGG's, ASF's, BMP's, JPG's af. De iRiver is heel gebruiksvriendelijk.

-De batterijduur van de iRiver is heel reeel. Met firmware upgrades nog meer!
-Digi camera is compatible met iRiver H3xx. En je kunt ze er natuurlijk ook mee bekijken, wat de iPod natuurlijk niet kan met het ouderwetse monochroom scherm.
-iPod heeft geen FM-radio! iRiver wel.
-Andere belangrijke verschillen? Ik zou persoonlijk zelf voor de iRiver gaan. Deze is gewoon 'as solid as a rock'. Het is een tof apparaat, mooi, makkelijk in gebruik, je hebt geen dock en iTunes oid nodig. Je zit niet met de belabberde batterij van de iPod, die snel kapot gaat en niet lang meegaat. Het vervangen van de iRiver batterij is openschroeven en er een nieuw batterijtje ingooien van 10-15 euri. Bij iPod kost dit ongeveer 100-150 Dollar (Amerikaanse ja!).
-Prijsverschil:
iRiver H340 (40GB): 450-500 euri
iPod 4th (40GB): 400-450 euri
-Foto's? Hierzo: [rml][ MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie[/rml]

//Edit: Hierzo meer foto's: http://iriver-h300.jspdesign.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:54:
[...]

Dit zijn wel twee totaal andere spelers. Ten eerste speelt de iRiver ook nog OGG's, ASF's, BMP's, JPG's af. De iRiver is heel gebruiksvriendelijk.

-De batterijduur van de iRiver is heel reeel. Met firmware upgrades nog meer!
-Digi camera is compatible met iRiver H3xx. En je kunt ze er natuurlijk ook mee bekijken, wat de iPod natuurlijk niet kan met het ouderwetse monochroom scherm.
-iPod heeft geen FM-radio! iRiver wel.
-Andere belangrijke verschillen? Ik zou persoonlijk zelf voor de iRiver gaan. Deze is gewoon 'as solid as a rock'. Het is een tof apparaat, mooi, makkelijk in gebruik, je hebt geen dock en iTunes oid nodig. Je zit niet met de belabberde batterij van de iPod, die snel kapot gaat en niet lang meegaat. Het vervangen van de iRiver batterij is openschroeven en er een nieuw batterijtje ingooien van 10-15 euri. Bij iPod kost dit ongeveer 100-150 Dollar (Amerikaanse ja!).
-Prijsverschil:
iRiver H340 (40GB): 450-500 euri
iPod 4th (40GB): 400-450 euri
-Foto's? Hierzo: [rml][ MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie[/rml]

//Edit: Hierzo meer foto's: http://iriver-h300.jspdesign.nl/
als dit niet overtuigend is :P

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ook belangrijk (voor mij iig), met de iriver kan je altijd achter iedere pc nieuwe muziek op en van de speler af kopieren en direct afluisteren (zonder drivers te installeren) .
Dus geen gekloot met playlists, databases en copyright gezeur.

[ Voor 10% gewijzigd door lange op 11-09-2004 11:30 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
iPod heeft DRM.
Dus iRiver.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

lange schreef op 11 september 2004 @ 11:29:
ook belangrijk (voor mij iig), met de iriver kan je altijd achter iedere pc nieuwe muziek op en van de speler af kopieren en direct afluisteren (zonder drivers te installeren) .
Dus geen gekloot met playlists, databases en copyright gezeur.
Gekloot?

Ik begrijp je punt dat je op een iRiver altijd files kan zetten als USB mass storage device, maar gekloot met playlists, databases en copyright gezeur snap ik niet?

Via iTunes importeer je heel eenvoudig je MP3s die je vervolgens snel en eenvoudig naar je iPod kunt sturen. Dus waar dan het 'gekloot' plaatsvind is mij een raadsel.

Het is inderdaad jammer dat je een programma als iTunes nodig hebt om muziek op de iPod te zetten, maar dit programma werkt gewoon prima en heeft als groot voordeel dat er een database van je muziek wordt bijgehouden.
Deze database maakt de navigatie op de iPod zeer snel en duidelijk en als je de database ook nog eens gaat combineren met smart playlists bereik je helemaal mooie effecten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1