Iemand ervaring met EMC NAS & NFS ?

Pagina: 1
Acties:

• KeBaBSaH
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05-2022
Wij gaan binnenkort investeren in een nas met iig 4 TB.
Nu gaat onze voorkeur (natuurlijk) uit naar NetApp, maarjah, das rete duur .
Als EMC een goed alternatief biedt, wordt dat dus waarschijnlijk onze keuze.
Ik plaats alleen nog een vraagteken bij EMC, mbt de volgende 2 punten :

1). NFS ondersteuning: wij willen de NAS beschikbaar maken op zowel onze NT-omgeving, als onze UNIX-omgeving (denk aan IBM's, SUN's, HP-UX etc..).
Vervolgens moeten al deze systemen van de NAS kunnen lezen/schrijven.
Denk bijvoorbeeld (en eigenlijk VOORAL) aan compileren.
2). Active Directory integratie

Is er iemand die mijn bovenstaande vraagtekens kan wegvagen?
Of anders: is er iemand die deze juist alleen maar kunnen bevestigen, en mij EMC ten zeerste zal afraden?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat je hier je antwoorden zal vinden.
Of neem contact met EMC op..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is ook wel benieuwd wat je voor deze vragen aan info op de site van de fabrikant hebt gevonden :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• KeBaBSaH
Kijk dat is 't hem nou...
Al die firma's beloven min of meer hetzelfde.
In de praktijk moet altijd maar blijken of het werkt op de manier dat ze zeggen.
Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen met ervaring.

NB
De site heb ik natuurlijk allang gechecked, en ook die van al hun concurrenten.
Ook heb ik telefoonisch/digitaal contact met iemand van EMC/netapp/etc.

Verwijderd

Sekers ervaring met EMC NAS en NFS. We hebben een Celerra SE die we voor CIFS en NFS gebruiken. Het werkt prima! De hele W2K omgeving draait erop met 700 concurrent users en de AIX systemen hebben hun data er ook op staan. Integratie met W2K is dus ook goed. Wel wat dingetjes gehad....die je dus niet zou hebben bij een "gewone" W2K server....waarschijnlijk. Over het algemeen zeer tevreden.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
KeBaBSaH schreef op 09 september 2004 @ 11:33:
Wij gaan binnenkort investeren in een nas met iig 4 TB.
Nu gaat onze voorkeur (natuurlijk) uit naar NetApp, maarjah, das rete duur .
Als EMC een goed alternatief biedt, wordt dat dus waarschijnlijk onze keuze.
Ik plaats alleen nog een vraagteken bij EMC, mbt de volgende 2 punten :
Is Network Appliance duurder dan EMC? Eerlijk gezegd ga ik er in eerste instantie van uit dat NetApp goedkoper is dan EMC, maar enlighten me als dat niet zo is. NetApp is niet goedkoop, ik heb hier ook voorstellen voor > 4TB configuraties van NAS/SAN achtige constructies en NetApp is zeker niet goedkoop, maar duurder dan EMC? Ik zou ze beide eens om een ballpark figure vragen, als ik jou was.

• KeBaBSaH
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:45:
Sekers ervaring met EMC NAS en NFS. We hebben een Celerra SE die we voor CIFS en NFS gebruiken. Het werkt prima! De hele W2K omgeving draait erop met 700 concurrent users en de AIX systemen hebben hun data er ook op staan. Integratie met W2K is dus ook goed. Wel wat dingetjes gehad....die je dus niet zou hebben bij een "gewone" W2K server....waarschijnlijk. Over het algemeen zeer tevreden.
Bedankt voor je reactie. Wat ik nog even zou willen weten:
welk model EMC NAS gebruik je precies?

• KeBaBSaH
Maarten.O schreef op 13 september 2004 @ 08:23:
[...]

Is Network Appliance duurder dan EMC? Eerlijk gezegd ga ik er in eerste instantie van uit dat NetApp goedkoper is dan EMC, maar enlighten me als dat niet zo is. NetApp is niet goedkoop, ik heb hier ook voorstellen voor > 4TB configuraties van NAS/SAN achtige constructies en NetApp is zeker niet goedkoop, maar duurder dan EMC? Ik zou ze beide eens om een ballpark figure vragen, als ik jou was.
Heb een aantal offertes van beide partijen liggen.
In verhouding is EMC goedkoper (ze bieden/beloven meer voor dezelfde prijs).

Verwijderd

KeBaBSaH schreef op 10 september 2004 @ 08:37:
Kijk dat is 't hem nou...
Al die firma's beloven min of meer hetzelfde.
In de praktijk moet altijd maar blijken of het werkt op de manier dat ze zeggen.
Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen met ervaring.

NB
De site heb ik natuurlijk allang gechecked, en ook die van al hun concurrenten.
Ook heb ik telefoonisch/digitaal contact met iemand van EMC/netapp/etc.
Ik heb geen ervaring met de filers van EMC, wel die met NettApp (twee FAS270 met elk 4TB, bi-directioneel gerepliceerd via SNAPmirror). En daar zijn eigenlijk geen problemen mee. Het werkt bloedsnel en vooral het maken van restores is bloedsnel. Ik zou alleen nooit de shares van de Windows omgeving op de filer via CIFS koppelen, gebruik daarvoor altijd iSCSI, dat is echt het beste. Het nadeel van een CIFS koppeling is dat bij een Ethernet time out connectie de server zijn schijven tijdelijk kwijt is en in sommige gevallen dient de server weer gereboot te worden zodat de host zijn shares weer ziet! (Het NFS protocol gaat daar veel beter mee om!) Je moet er niet aan denken dat daardoor data corrupt gaat worden. Met iSCSI heb je dat probleem nooit, daarbij is de performance van databases met iSCSI vele malen sneller dan via CIFS.
Pagina: 1