[interbase6] lokaal -> netwerk met locale ib server

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Hoe kun je je locale interbase server gebruiken icm een interbase database die op een netwerk schijf staat zonder dat je dan de server gebruikt die op de netwerk server staat.

Het gaat hier om windows platformen, server is smallbusiness server en client is windows xp pro

De database is gewoon beschikbaar op een netwerk schijf.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt dus het bestand via standaard windows netwerk sharing gebruiken in een Interbase server? Netwerk pad mappen naar een driver letter (bijv X:) en dan op de normale manier de GDB gebruiken in je Interbase server lijkt me.

Maar wordt die gdb al gebruikt in een andere Interbase server? Het lijkt me niet slim om dezelfde database vanuit twee verschillende interbase servers beschikbaar te maken.
Waarom wil je eigenlijk buiten de server die nu al draait om?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Er heeft beveiliging in Interbase gezeten die zorgde dat dit niet werkte (is natuurlijk ook niet slim om het zo te doen). Ik heb laatst wel ergens gehoord dat dit in de nieuwere versies wel kan (met een drive mapping). Maar ik zou het niet doen :)

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
De reden hiervoor is dat de interbase server op het netwerk te traag is, het staat op een hele drukke server. Ik wil wel dat de gdb's op een netwerk map blijven staan omdat die drive geback-upped wordt. De machine die dan gebruikt wordt is geen 'echte' server namelijk en heeft geen backup-up faciliteiten. Het gaat mij dus puur om performance. Die server zal de enige interbase server zijn die dan die database gebruikt.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb