[XP SP2] AC3 Filter stopt bij verder klikken in de film

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een slipstream van SP2-XP geinstalleerd. alles keurig geinstalleerd en het werkt ook allemaal perfect. echter heb ik nu het probleem dat mijn AC3 filter ermee kapt wanneer ik verder in de filmtijd klik met de film. plotseling stopt mijn SPDIF er dan mee :'( .

ik gebruik BSPlayer, maar precies het zelfde probleem ontstaat ook bij Windows Media Player. :X

wat me is opgevallen;

- wanneer ik de film naar mijn 2e beeldscherm sleep, heb ik plotseling wel weer AC3 geluid over SPDIF 8)7
- mijn winamp werkt perfect. _/-\o_
- al mijn windows en soundcart instellingen staan goed.
- voordat ik de format heb uitgevoerd gebruikte ik precies dezelfde codec's / bestanden.

wat ik al heb geprobeerd:

- alle codec's opnieuw geinstalleerd. inclusief geluidskaart drivers.
- Divx 5.01
- Xvid
- Ffdshow
- AC3 Filter 0.70b

ik gebruik de onboard soundcard van de mobo p4p800 (soundmax)

zou iemand anders met XP Service pack 2 kunnen proberen of hij /zij dit probleem ook heeft? iemand een oplossing :?

[ Voor 7% gewijzigd door rikgoodhart op 09-09-2004 16:02 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Oplossing : gebruik de VLC player (www.videolan.org). :)

Mijn YouTube Channel

• rikgoodhart
  • Niet online
Snowwie schreef op 09 september 2004 @ 12:41:
ook die zal de AC3 Filter gebruiken en problemen geven...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Blijft het wel werken als je je AC3 niet over de SPDIF laat klinken, maar gewoon analoog? In dat geval zou het misschien aan de soundcard drivers kunnen liggen.
En welke SP2 versie heb je gebruikt in die slipstream; de officiele release of een beta?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• rikgoodhart
  • Niet online
Wolkjeh schreef op 09 september 2004 @ 12:45:
Blijft het wel werken als je je AC3 niet over de SPDIF laat klinken, maar gewoon analoog? In dat geval zou het misschien aan de soundcard drivers kunnen liggen.
En welke SP2 versie heb je gebruikt in die slipstream; de officiele release of een beta?
nee als ik ac3 uit zet hoor ik niets meer... ik heb de officiele SP 2 NL van microsoft geslipstreamed.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je zou eens voor de zekerheid (ookal heb je dezelfde codecs) kunnen checken of alle codecs juist geïnstalleerd zijn. Bijvoorbeeld met G-spot. Tis maar een gokje, maar het zou je meer kunnen vertellen over de codecs. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Heb onlangs ook SP2 maar heb hier geloof ik geen problemen mee :/

Heb ook gewoon BSPlayer en AC3 Filter. Vraag me niet welke versie, dat kan ik vanaf hier niet ruiken :p

Maar inderdaad vaag probleem 8)7

• rikgoodhart
  • Niet online
Wolkjeh schreef op 09 september 2004 @ 12:51:
Je zou eens voor de zekerheid (ookal heb je dezelfde codecs) kunnen checken of alle codecs juist geïnstalleerd zijn. Bijvoorbeeld met G-spot. Tis maar een gokje, maar het zou je meer kunnen vertellen over de codecs. :)
dat programma heb ik ook al geinstalleerd. verteld meer over de film. het geeft aan welke codec's een film nodig heeft..

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het goed is verteld ie ook of alle codecs die je voor die bepaalde film nodig hebt goed geïnstalleerd zijn. Maar aan je post te zien denk ik dat hij dus geen problemen meldt :9

Hm dan weet ik het eigenlijk ook niet, mijn WinXP Pro SP2 UK doet het verder prima. Ook nog geen problemen vernomen van andere mensen (met/zonder SP2 NL). :/

• rikgoodhart
  • Niet online
Wolkjeh schreef op 09 september 2004 @ 13:00:
Als het goed is verteld ie ook of alle codecs die je voor die bepaalde film nodig hebt goed geïnstalleerd zijn. Maar aan je post te zien denk ik dat hij dus geen problemen meldt :9

Hm dan weet ik het eigenlijk ook niet, mijn WinXP Pro SP2 UK doet het verder prima. Ook nog geen problemen vernomen van andere mensen (met/zonder SP2 NL). :/
welke versie van de AC3 filter gebruik je?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Snowwie schreef op 09 september 2004 @ 12:41:
Dat is geen oplossing, maar een workaround. Verder kan de TS ook zelf echt wel bedenken dat dat kan, dus help je niet echt met dit soort replies :)

• rikgoodhart
  • Niet online
nadat ik er achter kwam dat er inmiddels een nieuwe versie van de AC3 Filter is uitgebracht, heb ik deze meteen even geprobeerd. helaas heeft dit ook geen effect. het was versie 1.01.

wie oh wie helpt mij met dit vreemde probleem :'(

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rikgoodhart schreef op 09 september 2004 @ 13:08:
[...]

welke versie van de AC3 filter gebruik je?
Weet ik zo niet, ik zit namelijk op mijn werk ;) Als ik vanavond thuis ben, edit ik deze post wel, met de precieze versie van de filter. Ik weet iig wel waar ik em waarschijnlijk vandaan heb; nimo codec pack build 80. (gewoon nimo codec install doen, en alles uitvinken behalve de AC3 filter, dat deed voor mij de truc) :9

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb hem anders nog wel los van je!
Ik bewaar altijd mijn installs :) Heb eergister mijn pc geformat (de C dan) en heb ook direct die AC3 Filter erbij opgepleurd + Nimo Pack...

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:38
Ik heb het zelfde probleem, sinds ik SP2 erop heb, houdt het geluid er bij sommige films halverwege mee op, intro enzo doen het prima, maar zodra de film begint, of je naar een hoofdstuk gaat, heb je geen geluid meer.
Codec's heb ik al opnieuw geinstalleerd, en ook verschillende players gebruikt.
Ik heb het ook al op een stuk of 5 verschillende computers met SP2 geprobeerd, maar ze doen het nergens goed. Dit is echter maar bij 1 DVD tot nu toe, de meeste doen het prima.

Ik gebruik btw AC3codec 0.70b

[ Voor 5% gewijzigd door Brahman op 09-09-2004 17:31 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Hmmm vreemd,

Ik heb deze ook geinstalleerd :/

ac3filter_0_70b.exe

Bij mij werkt die gewoon goed... :/

• rikgoodhart
  • Niet online
Brahman schreef op 09 september 2004 @ 17:30:
Ik heb het zelfde probleem, sinds ik SP2 erop heb, houdt het geluid er bij sommige films halverwege mee op, intro enzo doen het prima, maar zodra de film begint, of je naar een hoofdstuk gaat, heb je geen geluid meer.
Codec's heb ik al opnieuw geinstalleerd, en ook verschillende players gebruikt.
Ik heb het ook al op een stuk of 5 verschillende computers met SP2 geprobeerd, maar ze doen het nergens goed. Dit is echter maar bij 1 DVD tot nu toe, de meeste doen het prima.

Ik gebruik btw AC3codec 0.70b
jij hebt dan idd precies het zelfde probleem als mij...en geloof me...dat is Balen..
bedankt voor de tips die langskomen! keep it comin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Rik,

Ik wil je best de codecpack/ac3filter/goede versie van bsplayer geven.
De nieuwste versie van bsplayer werkt erg brak en zorgt ervoor dat mijn schone pc op 100% gaat lopen :| Ik had op mijn schijf nog een install staan van een versie daarvoor die wel goed werkte.

Als je geintresseerd bent hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem hier.
Film met AC geluid, geluid valt weg tijdens film.
Wat ik doe is even naar de ac3 filter opties gaan, daar iets aanklikken, terug naar de film gaan en binnen de paar seconden heb ik terug geluid.

Versie AC3Filter 0.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 10:00:
Heb hetzelfde probleem hier.
Film met AC geluid, geluid valt weg tijdens film.
Wat ik doe is even naar de ac3 filter opties gaan, daar iets aanklikken, terug naar de film gaan en binnen de paar seconden heb ik terug geluid.

Versie AC3Filter 0.70
Mickjuh,

bedankt voor het aanbod, maar ik wil liever niet aan complete codec packs gaan beginnen. bovendien heb ik van BSPlayer de oudere en nieuwste versies geprobeerd.

en ja.. wat A-star zegt klopt inderdaad. maar het lijkt net alsof hij de AC3 filter reset wanneer je naar AC3 opties gaat en weer terug naar de film, of wanneer je de film naar een ander beeldscherm sleept en weer terug.

heeel vreemd... ik ga vanavond eens alle reg.keys deleten waarin AC3 staat geschreven.. is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen proberen, en laat ons iets weten of het werkt.
Ik ben hier serieus aan het overwegen terug te gaan naar WIndows XP SP1, om dat problleem weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 09:00:
Ik zou zeggen proberen, en laat ons iets weten of het werkt.
Ik ben hier serieus aan het overwegen terug te gaan naar WIndows XP SP1, om dat problleem weg te krijgen.
mja nou ik heb het toch maar niet gedaan.. beetje te link :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:38
rikgoodhart schreef op 13 september 2004 @ 09:30:
[...]

mja nou ik heb het toch maar niet gedaan.. beetje te link :+
Ach, kan weinig misgaan denk ik, als ie het helemaal niet meer doet moet je hem gewoon ff opnieuw installeren, dan doet ie het wel weer.

Edit:
ik heb nu AC3Filter versie 1.01a RC5 geinstalleerd, en die doet het prima (so far).

[ Voor 20% gewijzigd door Brahman op 13-09-2004 21:12 ]

Pagina: 1