Toon posts:

Simpel netwerk tussen 2 xp computers werkt niet (sharen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje,

Situatie : 2 pc's aan een switch en daaraan een adsl router.

PC , CONFIG VIA DHCP.

Internet werkt prima, alleen het delen van bestanden niet.

PC A kan wel op pc B maar andersom niet.

Ik heb de gebruikersnamen gecheckt, wachtwoorden gewist op admin accounts enz enz. shares opnieuw aangemaakt, maar het werkt niet pc B krijgt steeds de melding u heeft geen rechten....

als ik \\computerb doe dan krijg ik die melding al, als ik \\coputerb\sharenaam
aangeef precies het zelfde.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49
Heb je toevallig ICS aanstaan? Dan moet namelijk alles staan op automatisch configureren.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je het bestanden nou eens op "Simple file sharing" zet via de Geadvanceerde Mapopties, werkt het dan ook niet? In dat geval is er meer aan de hand.

Ik zou zeggen, check de gebruiksaccounts eens, maar dat heb al gedaan :9 Trouwens, werkte het sharen op deze manier wel vóor dat je de switch aan sloot? (als je het net verandert hebt)
En hoe zit het met verschillen tussen de 2 windows versies? Allebei XP Pro SP1 of 2? Of een XP Home of Pro? B)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
De versies zijn allebei win xp pro, automatische updates aan. Dus bijna alle fixes.
We gebruiken geen ICS alles gaat vanaf die router.

Het heeft volgens mij nog nooit gewerkt (sharen) , wat wel was is dat op een van de pc's zonealarm zat. en ik dacht dat het daaraan lag, deze verwijderd maar nog steeds het zelfde..

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als ik je topic start goed begrijp, gebruik je "geadvanceerd bestanden delen", of niet ? Zo ja, probeer het ook eens met "simpel bestanden delen", zo nee, dan heb ik niets gezegd, en weet ik zo ook geen oplossing :/

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Met simpel sharing gaat het ook niet.

Verwijderd

Moest je juist NIET de passwords van de admin accounts zonder passwords zetten, maar juist met? En dan dus beide passwords zelfde...
Neem aan dat de windows firewall ook uitstaat?

Verwijderd

en de goede porten open hebt staan op je firewall, router, etc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:13:
Moest je juist NIET de passwords van de admin accounts zonder passwords zetten, maar juist met? En dan dus beide passwords zelfde...
Neem aan dat de windows firewall ook uitstaat?
filesharing lukt idd. vaak niet doordat er geen passwords zijn ingesteld, net zoals bij rdp :z

Hoe staat je guest account?

Verwijderd

Topicstarter
guest accounts heb ik ook aangezet, en ik heb inderdaad de password weggehaald. maar met deed hij het ook niet.

Firewall heb ik helemaal gedeinstalleerd en firewalls van winxp staan uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 12:45 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het helpt met een router.... ik heb een soortgelijk probleem gehad, 2 XP computers met een UTP-crosslink verbinding, waarbij toegang van A naar B wel mogelijk was, en van B naar A niet.

Ik heb naast TCP/IP het Nwlink IPX/Netbios protocol geinstalleerd.

En dan bij WINS -> Netbios: Netbios via TCP/IP inschakelen

Mijn ervaring is dat de handmatig ingestelde IP adressen ook voor meer stabiliteit zorgen. Internet delen moet dan via een tooltje als Proxy van analogX.com (maar nogmaals, misschien werkt dit niet met routers).

Verwijderd

Topicstarter
Ja......... ik heb ook geprobeerd de overige protocollen te installeren maar dit had tevens geen baat.... ik vind het echt vreemd. Mischien is herinstalleren de enige optie.

Verwijderd

heb je "file and printer sharing for Microsoft Networks" aan staan onder Local area connection?
Pagina: 1