[ME] PC sluit niet af na installeren digicam*

Pagina: 1
Acties:

• The Quizmaster
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:12
Ik zit met het volgende probleem:
Zodra ik mijn digicam installeer, Kodak CX6200, wil Windows niet meer afsluiten.
Als ik afsluit, dan wordt het beeld op de monitor zwart, en dan hangt de pc. De monitor zelf blijft gewoon actief, dus springt niet op standby. Als ik dan de pc met de aan/uit-knop afzet en opnieuw opstart, dan krijg ik de schijfcontrole met de melding dat Windows niet goed is afgesloten.

Ik heb al nieuwe software gehaald voor de camera en geïnstalleerd, zelfde probleem. Windows versie is WinME.

Heeft iemand mss enig idee waar dit door veroorzaakt zou kunnen worden en hoe het opgelost kan worden?
De camera werkt verder in Windows zelf perfect, het is alleen het afsluiten wat voor problemen zorgt. Rebooten gaat ook gewoon.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 11:43

JohnD

Bernd

even voor de duidelijkheid.. sluit windows niet meer af als je de kodak software erop hebt staan? Of als je de camera op de PC hebt aangesloten?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• The Quizmaster
Als ik de software heb geïnstalleerd.

• The Quizmaster
Kleine update:

Ik ben er achter gekomen dat het niet aan de software an sich ligt, maar aan het detecteren van de camera:

Ik moet eerst de software installeren van de camera, als ik dat gedaan heb moet ik de camera inpluggen van de installer om die ook te installeren. Toen ik dat niet deed, en dus de setup verder gewoon door had laten lopen zonder de camera gedetecteerd te laten worden door Windows, werkte het allemaal perfect. Zodra ik echter de camera inplugde en Windows zag hem (kopieert een paar bestanden), ging het weer mis. Ook het volledig verwijderen van de software en camera werkt niet.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Treed het probleem op als je de camera ook echt aangesloten hebt? Of gaat het al fout zodra je de software geïnstalleerd hebt?

Bekijk het eventlog van Windows eens?

-

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Even een klein titel edit zodat het os erin staat, zou je dit in het vervolg zelf willen doen ? :)

• The Quizmaster
Het probeem doet zich pas voor nadat Windows de camera gedetecteerd heeft, en de drivers gekopieerd. Ik moet echter eerst de complete software installeren voordat de camera aangesloten kan worden (andersom wel geprobeerd, dan werkt het helemaal niet).

Eventlog geeft niets verkeerds aan.
Pagina: 1