[MSI K8N Neo2] nVidia firewall houdt MSN en inet soms tegen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Hai,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Msi K8n Neo2 m00b00tje. Na enkele kleine probleempjes met mijn mem te hebben opgelost stuit ik op het volgende.:

Zodra ik mijn onboard firewall enable dan kan ik wel op msn maar ik ben online maar voor andere ben ik offline. Wel kan ik hun berichtjes sturen maar zij mij niet. Ook na 1 minuut wordt ik continue gedisconnect en moet ik opnieuw inloggen. Op het moment dat ik de firewall uninstall gaat alles prima. Ook internet heeft soms problemen; de pagina stopt vaak gewoon op de helft met het laden. :(

Ja, ik heb de wizard in de webconfig gebruikt voor het open zetten van de juiste poort van msn. Verder gebruik ik alleen maar Nav Corporate 8.1 en geen softwarematige firewalls oid.

Mijn verbinding is als volgt:

Telefoonlijn ---> Modemrouter ---> UTP ---> Mijn pc.

Ik heb in mijn router de firewall ook uitgezet maar daar kan het niet aan liggen aangezien alles prima werkt als ik alleen maar de nvidia wall uitzet.

iemand een idee? Deze opstelling zou in theorie toch prima moeten werken?!?!? Is mijn mobo defect of doe ik iets fout?

* Ik twijfel of deze in proc mob's en mem moet of in netwerken aangezien het een hardware firewall is van mijn mobo. Verplaats desnoods maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Pakjebakmeel op 09-09-2004 11:10 ]

• Pakjebakmeel
heelp :?

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 18:22
hoort dat niet hier: Internet & Telefonie :?

• Pakjebakmeel
* Ik twijfel of deze in proc mob's en mem moet of in netwerken aangezien het een hardware firewall is van mijn mobo. Verplaats desnoods maar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Na overleg met eenen NT mod: Processors, Mobo's & Geheugen > Network Troubleshooting :)
In de topictitel was "vermoordt" overigens vervangen door "houdt tegen", staat zo wel netter ..

• Pakjebakmeel
k, dank je . Was beetje lastig om de catogorie te bepalen maar daar zijn jullie beter in ;)

iig, ik ben er nog steeds niet uit en wordt nu toch wel een beetje wanhopig. Die stomme hw firewall moet toch gewoon kunnen werken zonde Internet en MSn tegen te houden!?!?! Wat heb je er anders aan. Dan kan je net zogoed je utp stekker uit je pc trekken :P

Nogmaals de msn poorten zijn gemapped 53 en ergens in de 8000 meen ik. Kan ik nu niet controleren. Maar ook poort 80. Zowel udp als tcp. Dan zou iig internet vlekkeloos moeten werken dacht ik zo. :? Maar niet dus :(

• Pakjebakmeel
wanhoop slaat toe... iemand? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-09-2004 14:28 ]

Pagina: 1